A versenyzők kérése ellenére helyi idő szerint 20 órakor rajtolt el a MotoGP szezonnyitó Katari Nagydíja. Már a start előtt drámai események történtek a rajtrácson: Fabio Quartararo motorja lefulladt a felvezető kör előtt, így a bokszból kellett rajtolnia az eredetileg ötödiknek kvalifikáló újoncnak. A pole-ból Maverick Vinales vághatott neki a 22 körös viadalnak, a startot azonban két ducatis kapta el a legjobban, talán épp a holeshot device-nak köszönhetően: Andrea Dovizioso állt az élre Jack Miller előtt, mögöttük Marc Marquez, Cal Crutchlow és Takaaki Nakagami következett, míg a Yamaha spanyolja egészen a hetedik helyig csúszott vissza, még Joan Mir is megelőzte őt.
Millernek meg kellett küzdenie Marquezzel a második helyért, ám végül egy technikai gond miatt esett hátra az ausztrál: szemlátomást az üléssel adódott problémája, egy elemet el is hajított belőle. A harmadik helyért így Crutchlow és a parádés első köröket teljesítő Suzukik harcoltak, sőt Alex Rins Marquezt és néhány kanyar erejéig Doviziosót is megelőzte! A Dovizioso, Rins, Marquez hármas folyamatosan előzgette egymást, de összesen kilencen haladtak együtt a táv első harmadában: Mir, Petrucci, Crutchlow, Vinales, Valentino Rossi és Franco Morbidelli is ott loholt az éllovasok sarkában.
Féltávhoz közeledve Rins és Dovizioso váltogatta egymást az élen, a suzukist aztán viszont egy kemény manőverrel Marquez is maga mögé utasította, amelyet kihasználva Petrucci is bejött a spanyol elé ideiglenesen. Doviziosóék aztán igyekeztek rákapcsolni, de Marquez, Rins, Petrucci és Crutchlow is át tudta venni a ritmusváltást, sőt a Mir, Vinales, Rossi hármas sem szakadt le. A „Doktor” ráadásul mintha ekkor kezdett volna magára találni: a Suzuki újoncát és saját csapattársát is lehagyta, így a hatodik helyen fordult rá a fináléra.
Három körrel a vége előtt Rins apró hibáját kihasználva Crutchlow feljött harmadiknak, a győzelemért azonban – ahogy az előző két évben oly sokszor – ismét Dovizioso és Marquez csapott össze. A repsolos az utolsó előtti körben támadást is indított és az élre állt. A ducatis azonban válaszolt, és bár Marquez próbálkozott a hajrában, megismétlődött a 2018-as befutó: Dovizioso gyorsított ki jobban, így ő nyerte meg az idénynyitót 23 ezreddel a címvédő előtt! Crutchlow állhatott még dobogóra, Rins végül negyedik lett, Rossi pedig a 14. pozícióból indulva az ötödik. Petrucci végzett a hatodik, Vinales a hetedik helyen, az első tízet pedig Mir, Nakagami és az apriliás Aleix Espargaro tette teljessé.
A futam végeredménye:
1. | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Mission Winnow Ducati | Ducati | 42'36.902 |
2. | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | +0.023 |
3. | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda CASTROL | Honda | +0.320 |
4. | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +0.457 |
5. | Valentino ROSSI | ITA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | +0.600 |
6. | Danilo PETRUCCI | ITA | Mission Winnow Ducati | Ducati | +2.320 |
7. | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | +2.481 |
8. | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +5.088 |
9. | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | +7.406 |
10. | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | +9.636 |
11. | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | +9.647 |
12. | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | +12.774 |
13. | Jorge LORENZO | SPA | Repsol Honda Team | Honda | +14.307 |
14. | Andrea IANNONE | ITA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | +14.349 |
15. | Johann ZARCO | FRA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | +15.093 |
16. | Fabio QUARTARARO | FRA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | +15.905 |
17. | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | +16.377 |
18. | Karel ABRAHAM | CZE | Reale Avintia Racing | Ducati | +22.972 |
19. | Tito RABAT | SPA | Reale Avintia Racing | Ducati | +23.039 |
20. | Hafizh SYAHRIN | MAL | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | +43.242 |
Nem ért célba: | |||||
Bradley SMITH | GBR | Aprilia Factory Racing | Aprilia | ||
Jack MILLER | AUS | Alma Pramac Racing | Ducati | ||
Francesco BAGNAIA | ITA | Alma Pramac Racing | Ducati |
Fotó: Ducati Corse