Amikor kiderült, hogy a Petronas Yamaha SRT névre hallgató új istálló lesz a hangvillások új szatellit alakulata, még úgy nyilatkoztak az érintett felek, hogy a MotoGP-ben a Marc VDS-nél egy évet már lehúzó Franco Morbidelli 2019-es, úgynevezett „A specifikációjú” motorral versenyezhet idén, míg a Moto2-ből érkező Fabio Quartararo „B specifikációjút” kap, amely kvázi egy 2018-as M1-essel egyezett volna meg.
Nos, mint az a sepangi teszt első napjának végén kiderült: a francia is 2019-es géppel vághat neki az idénynek. Azért így is lesz különbség a két csapattárs között, a fejlesztések terén továbbra is az olaszt favorizálja majd a japán gyártó, és még ő is két futammal később kapja majd meg őket, mint a gyári duó, Valentino Rossi és Maverick Vinales, emellett Quartararo számára kevesebb motorblokk is lesz elérhető az évad során.
„Az, hogy Fabio 2019-es Yamahával fog menni, jó jel, és megmutatja a Yamaha hozzáállását. Ez még a Petronast is meglepte. Ez a motorblokkot és más alkatrészeket is érint a fejlesztések mellett. Fabio motorblokkjainak száma így is korlátozottabb lesz, de ez normális, hiszen az első évében jár és alkalmazkodnia kell a kategóriához” – fogalmazott a Motorsport.com hasábjain Wilco Zeelenberg, a Petronas Yamaha SRT csapatmenedzsere.
Azt csak mi tesszük hozzá halkan, hogy a Tech3 két évtized alatt nem részesült ilyen bánásmódban, mint most az új gárda, Herve Poncharal csapata soha nem kapott azonos évi motort. Bár az is tény, hogy a két versenyző, főleg Morbidelli eddig meggyőzően teljesít a teszteken: „Ezek az eredmények elképzelhetetlenek lennének a Yamaha nélkül, hiszen már az első naptól kezdve segítenek minket. Valenciában és Jerezben tíz gyári mérnök dolgozott a műhelyünkben. A Petronas nem azért van itt, hogy csak túléljen és teljenek az évek: úgy érkezett meg a bajnokságba, ahogy szükséges is a győzelemhez” – vélekedett Zeelenberg.