DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
Motor

Vinales: Ezzel a motorral megnyerhetjük a vb-t

Csapattársával, Valentino Rossival ellentétben abszolút optimista nyilatkozatot adott a jerezi teszt végén a Yamaha spanyolja, aki úgy érzi, a gumikopás mértéke már rendben van, de a kigyorsításokon még fejlődniük kell.

Azok után, hogy a múlt héten a valenciai teszt mindkét napját az élen zárta, Maverick Vinales Jerezben is biztató formát mutatott: szerdán a negyedik, csütörtökön pedig a harmadik legjobb időt mondhatta magáénak. A spanyol már az első nap után úgy fogalmazott, hogy egyértelmű, a két új motorblokk közül melyik verziót kell választaniuk, és hogy csapattársa, Valentino Rossi is azt a változatot preferálja. Csakhogy míg az olasz szerint még mindig ugyanazokkal a problémákkal küszködnek, amelyekkel már másfél éve, Vinales sokkal optimistábban értékelte a második spanyolországi gyakorlást:

vinales-yamaha-jerez-teszt-1



„Nagyon versenyképesek voltunk használt gumikon, az egész teszt során remekül tudtam motorozni” – idézi a fiatal yamahást a Motorsport.com. „Pedig a jerezi pálya nem könnyű számomra, sosem voltam gyors itt a MotoGP-ben, most mégis elég jó köridőkre voltam képes, rendesen tudtam húzni a gázt. Nagyon fontos, hogy csak egy tizedre vagyunk a leggyorsabbtól: egy olyan pályán, ami szerintem az egyik legrosszabb számunkra, ez kifejezetten jó. Úgy vélem, ezzel a motorral versenyképesek lehetünk és megnyerhetjük a világbajnokságot. Nagyon jól éreztem magam. Még 30 körös gumikon is csak két-három tizedet veszítettem, és ez a legfontosabb.”

Arra a kérdésre, hol kellene még fejlődnie a hangvillásoknak, így felelt Vinales: „Jobb kigyorsításra van szükségünk, ez a gyenge pontunk. Örülök, hogy ilyen kigyorsítás mellett is ilyen köridőkre voltam képes, mert ez azt mutatja, hogy a motor remekül működik. Úgy vélem, először is némi mechanikus tapadást kell találnunk, aztán az elektronikát is hozzá kell állítanunk. Most már elég jól állunk az elektronika terén, jónak éreztem a kipörgésgátló működését, és a motorerő leadását is. De továbbra is úgy hiszem, hogy mechanikai szempontból még javulhatunk, és nagyot fogunk előre ugrani, ha ez megtörténik” – fogalmazott a spanyol, hozzátéve, hogy jó kigyorsítás nélkül még jó elméleti végsebesség esetén sem tudna előzni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: