Valentino Rossi 1996-ban mutatkozott be a gyorsaságimotoros-világbajnokságon Shah Alamban, Malajziában, azóta összesen 382 alkalommal állt rajthoz. Habár jövő februárban betölti a negyvenet, nemigen vesztett a sebességéből, a múlt heti sepangi viadalon 16 körön keresztül vezette a versenyt és csak egy bukás fosztotta meg attól, hogy megküzdjön Marc Marquezzel a futamgyőzelemért.
Annál, aki ilyen hosszú időt tölt az élsportban, egy idő után jogosan merülnek fel olyan kérdések, hogy miként tartja fent a motivációját, hogyan birkózik meg 19 versenyhétvégével, tesztekkel és megannyi PR-eseménnyel. Emlékeztető gyanánt: 22 évvel ezelőtt még csupán 15 futamból állt az idény.
„Egy ilyen hosszú szezon során, mint amilyenek mostanában vannak, több jó és rossz periódus is akad. Sok múlik azon is, hogy milyen a magánéleted, mennyi időt tudsz megspórolni az edzésre, mennyi időt kell töltened nyilvános szerepléssel és utazással. Amíg azonban odafigyelsz az erőnlétedre, nem fogsz nagy különbséget érezni az évad eleje és vége között” – olvasható a „Doktor” nyilatkozata a Speedweek.com szakoldalon.
Az olaszt arról is megkérdezték, hogy már az év eleji katari hétvégén érdemes-e top formában lennie. „Attól függ. Ha már Katarban a topon vagy, akkor lesznek hullámvölgyek az év során. Ha viszont még nem vagy százszázalékos az első futamon, de később képes vagy fejlődni, jobb formába lendülni, az hosszabban kitarthat. De az évek tapasztalatai alapján kijelenthetem, hogy sosem tudod magad százszázalékosan felkészíteni, a tested néha saját döntéseket hoz.”