Helyi idő szerint péntek délután újabb háromnegyed órás edzéssel folytatódott a MotoGP Thaiföldi Nagydíjának programja. A tréning elején rögtön egy érdekes technikai újítást láthattunk: a Yamaha állt elő egy új aero-idommal Valentino Rossi motorján – hasonlóval ahhoz, amit két hónapja a brnói teszten láthattunk tőlük. A legjobban az első gyakorláshoz hasonlóan Marc Marquez kezdett, míg Danilo Petrucci számára rémálomszerűen indult az etap, a Pramac Racing versenyzője ugyanis műszaki hiba miatt volt kénytelen félreparkolni a Ducatival – igaz, ő legalább talpon maradt, ellentétben az elcsúszó Scott Reddinggel, akinek a példáját Andrea Iannone is követte később a 4-es kanyarban.
Az igazán nagy esést azonban Jorge Lorenzo produkálta, a 3-as kanyarban mutatott be egy óriási highside bukást – a Ducati hangja alapján műszaki meghibásodás miatt –, amelyet mind a motorja, mind ő keményen megsínylett: az eleve sérült lábbal versenyző spanyolt hordágyon kellett elszállítani. Nem sokkal később aztán a piros zászló is előkerült, Xavier Simeon ugyanis szintén elcsúszott ugyanott, vélhetően Lorenzo gépéből folyt olaj az aszfaltra, így takarítani kellett a pályát.
Az újraindítás után hátralévő tizenkét perc óriási tűzijátékot hozott, szinte mindenki gyorsulni tudott. A végén Andrea Dovizioso zárt az élen, de a lágy gumikat használó ducatis mindössze 31 ezreddel múlta felül az ezúttal már a kemény abroncsokra szavazó Maverick Vinalest – ez már mindenképp biztató teljesítmény volt a Yamahától. Marquez elé még Cal Crutchlow is befért, de Petrucci és Iannone is két tizeden belül volt az éllovashoz képest. Rajtuk kívül Alvaro Bautista, Dani Pedrosa, Rossi és Johann Zarco tette teljessé az első tízet – utóbbi hátránya is alig három tized volt Doviziosóval szemben, egy másodpercen belülre pedig a top17 fért be!
A MotoGP hivatalos Twitter-oldalának bejegyzése szerint ugyan további vizsgálatok várnak Lorenzóra, de fittnek nyilvánították az orvosok, azaz folytathatja a thaiföldi hétvégét.
A 2. szabadedzés végeredménye:
1. |
Andrea DOVIZIOSO |
ITA |
Ducati Team |
Ducati |
1'31.090 |
|
2. |
Maverick VIÑALES |
SPA |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
1'31.121 |
0.031 / 0.031 |
3. |
Cal CRUTCHLOW |
GBR |
LCR Honda CASTROL |
Honda |
1'31.164 |
0.074 / 0.043 |
4. |
Marc MARQUEZ |
SPA |
Repsol Honda Team |
Honda |
1'31.188 |
0.098 / 0.024 |
5. |
Danilo PETRUCCI |
ITA |
Alma Pramac Racing |
Ducati |
1'31.238 |
0.148 / 0.050 |
6. |
Andrea IANNONE |
ITA |
Team SUZUKI ECSTAR |
Suzuki |
1'31.256 |
0.166 / 0.018 |
7. |
Alvaro BAUTISTA |
SPA |
Angel Nieto Team |
Ducati |
1'31.378 |
0.288 / 0.122 |
8. |
Dani PEDROSA |
SPA |
Repsol Honda Team |
Honda |
1'31.385 |
0.295 / 0.007 |
9. |
Valentino ROSSI |
ITA |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
1'31.398 |
0.308 / 0.013 |
10. |
Johann ZARCO |
FRA |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
1'31.421 |
0.331 / 0.023 |
11. |
Jack MILLER |
AUS |
Alma Pramac Racing |
Ducati |
1'31.486 |
0.396 / 0.065 |
12. |
Franco MORBIDELLI |
ITA |
EG 0,0 Marc VDS |
Honda |
1'31.647 |
0.557 / 0.161 |
13. |
Takaaki NAKAGAMI |
JPN |
LCR Honda IDEMITSU |
Honda |
1'31.714 |
0.624 / 0.067 |
14. |
Bradley SMITH |
GBR |
Red Bull KTM Factory Racing |
KTM |
1'31.841 |
0.751 / 0.127 |
15. |
Alex RINS |
SPA |
Team SUZUKI ECSTAR |
Suzuki |
1'31.929 |
0.839 / 0.088 |
16. |
Jorge LORENZO |
SPA |
Ducati Team |
Ducati |
1'32.027 |
0.937 / 0.098 |
17. |
Aleix ESPARGARO |
SPA |
Aprilia Racing Team Gresini |
Aprilia |
1'32.067 |
0.977 / 0.040 |
18. |
Hafizh SYAHRIN |
MAL |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
1'32.177 |
1.087 / 0.110 |
19. |
Karel ABRAHAM |
CZE |
Angel Nieto Team |
Ducati |
1'32.403 |
1.313 / 0.226 |
20. |
Pol ESPARGARO |
SPA |
Red Bull KTM Factory Racing |
KTM |
1'32.475 |
1.385 / 0.072 |
21. |
Scott REDDING |
GBR |
Aprilia Racing Team Gresini |
Aprilia |
1'32.650 |
1.560 / 0.175 |
22. |
Thomas LUTHI |
SWI |
EG 0,0 Marc VDS |
Honda |
1'32.661 |
1.571 / 0.011 |
23. |
Xavier SIMEON |
BEL |
Reale Avintia Racing |
Ducati |
1'32.989 |
1.899 / 0.328 |
24. |
Jordi TORRES |
SPA |
Reale Avintia Racing |
Ducati |
1'33.503 |
2.413 / 0.514 |