Egy és egynegyed szezon elteltével lassan egyértelműen kijelenthető, hogy nem lett sikertörténet Jorge Lorenzo ducatis kalandja: miközben csapattársa, Andrea Dovizioso tavaly hat futamot is megnyert és a végsőkig harcban volt a vb-címért, addig a spanyol mindössze három dobogós helyezést szerzett, s egyelőre idén sem tud meggyőző teljesítményt nyújtani. Éppen ezért nem meglepő, hogy egyre kisebb az esélye annak, hogy a bolognai gyártó az ő szerződését is meghosszabbítja, de Lorenzo helyzete a Ducatin túl is egyre nehezebbé válik.
Az tehát sanszos, hogy a jelenlegi helyén nem maradhat, a helyére pedig Danilo Petrucci vagy Jack Miller fog érkezni a Pramac Racingtől. Eddig a Suzuki tűnt a legvalószínűbb opciónak az ötszörös világbajnok számára, ám a legfrissebb híresztelések szerint a „kékek” inkább Joan Mirre szavaztak. Elméletileg így a Moto3-as világbajnok iránt szintén érdeklődő Repsol Hondánál szabad lenne Dani Pedrosa helye, ám aligha igazolják le Marc Marquez mellé Lorenzót, így a rutinos honfitárs maradása egyre esélyesebb. Ezen kívül az Apriliánál van még szabad gyári ülés, ám a noale-i márka még nem annyira versenyképes, hogy vonzó opció lenne Lorenzo számára.
Viszont mi marad így a spanyolnak? A Motorsport.com és más szakoldalak értesülése szerint nem kizárt, hogy korábbi munkaadója, a Yamaha nyújtana segítséget Lorenzónak. A hangvillásoknál ugyan elkeltek már a gyári ülések, ám elképzelhető, hogy a szatellit csapatuknál találnának helyet az ötszörös vb-elsőnek. Már csak az a kérdés, hogy melyik gárda lesz a partnerük a Tech3 KTM-re váltása után: a legesélyesebbnek a Hondától megválni készülő Marc VDS tűnik, az ő helyzetüket azonban nehezíthetik a belső feszültségek, amelynek köszönhetően nemrég Michael Bartholemyt el is küldték a csapatfőnöki pozícióból.
Mindenesetre elképzelhető, hogy Lorenzo végül a jelenleg is a belga istállónál szereplő Franco Morbidelli oldalán köt ki (az olasz maradása a VR46-os kötelékek miatt valószínűsíthető), sőt a Yamaha akár kvázi gyári támogatást is biztosíthat számára. A hírek szerint a Dorna is mindenképp szeretné a mezőnyben tartani Lorenzót, így ők is besegíthetnek a megállapodás létrejöttébe – ahogy annak idején állítólag Valentino Rossi yamahás visszatérésénél is ez volt a helyzet. A 31 éves versenyző sem biztos, hogy rosszul járna ezzel, hiszen az M1 – legalábbis a néhány évvel ezelőtti változatok – abszolút feküdtek a stílusának, már csak az a kérdés, sikerül-e olyan szponzort is találni, amely többek között Lorenzo fizetését is állja majd.