DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
Motor

Dovizioso körrekorddal az élen Marquez és a Yamahák előtt

A Ducati olasz versenyzője edzéselsőséggel ünnepelte szerződéshosszabbítását: a tavalyi vb-ezüstérmes a címvédőt, valamint a Valentino Rossi, Maverick Vinales, Johann Zarco sorrendben felálló hangvillásokat utasította maga mögé.

Három egymást követő bukással kezdődött a MotoGP második szabadedzése Le Mans-ban: előbb Pol Espargaro dobta el a KTM-et, majd Scott Redding csúszott el az Apriliával, végül pedig Franco Morbidelli is a sóderágyban kötött ki. Mindeközben többen is megfordultak az élen az első negyed órában: többek között Jorge Lorenzo, Johann Zarco és Cal Crutchlow is vezetett egy ideig, de végül Marc Marquez ragadta magához huzamosabb időre az első helyet – igaz, csak öt ezreddel brit márkatársa előtt.

Később Takaaki Nakagami és Danilo Petrucci is csatlakozott a balesetezők táborához, miközben az élmezőnyben több érdekességet is megfigyelhettünk. Marquez és Crutchlow például egyaránt a Honda új, a múlt heti teszteken kipróbált „szárnyas” idomjával kísérletezett, miközben Dani Pedrosa főként a standard burkolattal körözött – jóllehet, a végén neki is felszerelték az elemet. A gumiválasztás is érdekesen alakult: elölre szinte mindenki közepes keveréket rakott fel, hátul viszont a kemény (Marquez és Valentino Rossi) és a lágy (a két gyári Ducati) is feltűnt.



A finálé igen komoly tűzijátékot hozott, hiszen a bizonytalan előrejelzések alapján nem kizárt, hogy ekkor volt a legjobb állapotban a pálya. A legjobb kört végül a néhány órája szerződést hosszabbító Andrea Dovizioso futotta meg, ráadásul a korábbi pályacsúcsot is átadta a múltnak. Marquez lett a második, majd jött a két gyári Yamaha Rossi, Maverick Vinales sorrendben, megelőzve a helyi hős Johann Zarcót. Rajtuk kívül Jack Miller, a KTM-es Pol Espargaro, Pedrosa, az apriliás Aleix Espargaro és Jorge Lorenzo áll jelenleg Q2-t érő helyen, kiszorítva onnan a hajrában bukó Crutchlow-t. Csak a Suzuki nem képviselteti magát a top10-ben, viszont még a 16. helyezett Alvaro Bautista is egy másodpercen belül végzett Doviziosóhoz képest.

A 2. szabadedzés végeredménye:

1.

Andrea DOVIZIOSO

ITA

Ducati Team

Ducati

1'31.936

 

2.

Marc MARQUEZ

SPA

Repsol Honda Team

Honda

1'32.104

0.168 / 0.168

3.

Valentino ROSSI

ITA

Movistar Yamaha MotoGP

Yamaha

1'32.179

0.243 / 0.075

4.

Maverick VIÑALES

SPA

Movistar Yamaha MotoGP

Yamaha

1'32.204

0.268 / 0.025

5.

Johann ZARCO

FRA

Monster Yamaha Tech 3

Yamaha

1'32.279

0.343 / 0.075

6.

Jack MILLER

AUS

Alma Pramac Racing

Ducati

1'32.302

0.366 / 0.023

7.

Pol ESPARGARO

SPA

Red Bull KTM Factory Racing

KTM

1'32.414

0.478 / 0.112

8.

Dani PEDROSA

SPA

Repsol Honda Team

Honda

1'32.466

0.530 / 0.052

9.

Aleix ESPARGARO

SPA

Aprilia Racing Team Gresini

Aprilia

1'32.572

0.636 / 0.106

10.

Jorge LORENZO

SPA

Ducati Team

Ducati

1'32.576

0.640 / 0.004

11.

Cal CRUTCHLOW

GBR

LCR Honda CASTROL

Honda

1'32.586

0.650 / 0.010

12.

Tito RABAT

SPA

Reale Avintia Racing

Ducati

1'32.617

0.681 / 0.031

13.

Danilo PETRUCCI

ITA

Alma Pramac Racing

Ducati

1'32.647

0.711 / 0.030

14.

Andrea IANNONE

ITA

Team SUZUKI ECSTAR

Suzuki

1'32.752

0.816 / 0.105

15.

Alex RINS

SPA

Team SUZUKI ECSTAR

Suzuki

1'32.803

0.867 / 0.051

16.

Alvaro BAUTISTA

SPA

Angel Nieto Team

Ducati

1'32.851

0.915 / 0.048

17.

Takaaki NAKAGAMI

JPN

LCR Honda IDEMITSU

Honda

1'33.072

1.136 / 0.221

18.

Bradley SMITH

GBR

Red Bull KTM Factory Racing

KTM

1'33.318

1.382 / 0.246

19.

Hafizh SYAHRIN

MAL

Monster Yamaha Tech 3

Yamaha

1'33.435

1.499 / 0.117

20.

Franco MORBIDELLI

ITA

EG 0,0 Marc VDS

Honda

1'33.667

1.731 / 0.232

21.

Scott REDDING

GBR

Aprilia Racing Team Gresini

Aprilia

1'33.830

1.894 / 0.163

22.

Karel ABRAHAM

CZE

Angel Nieto Team

Ducati

1'33.942

2.006 / 0.112

23.

Thomas LUTHI

SWI

EG 0,0 Marc VDS

Honda

1'34.089

2.153 / 0.147

24.

Xavier SIMEON

BEL

Reale Avintia Racing

Ducati

1'34.311

2.375 / 0.222

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: