A Tech3 nemrég jelentette be, hogy két évtizedes együttműködést követően a szezon végén szakítanak a Yamahával. Herve Poncharal akkor elmondta, hogy egy másik gyártótól kapott visszautasíthatatlan ajánlat miatt köszöntek el a hangvillásoktól, majd a hétvégi katari teszt után azt is elárulta, hogy a gyári csapattal megegyező specifikációjú motort fognak kapni a márkától. Már akkor egyértelmű volt, hogy a KTM-ről van szó, hiszen a csapatmenedzser elárulta, hogy a szóban forgó gyártó a Moto3-ban és a Moto2-ben is képviselteti magát, most pedig hivatalosan is megerősítették, hogy a Tech3 az osztrákok partnere lesz 2019-től kezdődően.
„Örülünk, hogy egyesíthetjük erőinket a Tech3-vel 2019-től” – nyilatkozta Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója. „A csapat sokéves tapasztalattal rendelkezik, és rengeteg remek eredményt elértek a MotoGP-ben. Az ő professzionalizmusuk minket is még erősebbé tesz. Az is nagy előrelépést jelent számunkra, hogy négy RC16 lesz a rajtrácson mind a motor fejlesztését, mind a paddockban való jelenlétünket illetően. Ennek a megállapodásnak is köszönhetően a Red Bull Rookies Cupból indulva egészen a MotoGP-ig megvan az út összes lépcsőfoka. Már várjuk, hogy elkezdhessük az együttműködést, és hálás vagyok Hervének, hogy bízik a KTM jövőjében.”
A mostani döntés természetesen a jövő évi versenyzői felállásra is hatással lehet, elsősorban Johann Zarco részéről. Pillanatnyilag úgy tűnik, hogy Valentino Rossi szerződéshosszabbítása már csak idő kérdése, így a gyári Yamahánál aligha lesz neki hely. A KTM már korábban kifejtette, hogy érdeklődik a tavaly újoncként remek teljesítményt produkáló francia iránt, és Poncharal szerint is gyári gépen van a helye a kétszeres Moto2-es világbajnok, a csapatvezető ugyanakkor a most kötött megállapodás és az osztrákok jelentősebb technikai támogatása révén arra is lát esélyt, hogy 2019-re is megtartsák Zarcót.