Két komoly hiányzója volt a múlt heti jerezi privát tesztnek: a Repsol Honda és a Yamaha. Ám míg előbbiek azért hagyták ki a spanyolországi alkalmat, mert nem volt új alkatrész, amit kipróbálhattak volna, és nem akarták elhasználni a limitált tesztnapok egyikét, addig a hangvillások két alakulata, a gyári csapat és a Tech3 egyaránt úgy döntött, hogy inkább pár nappal később Sepangban, távol a média fürkésző tekintetétől gurul pályára.
Összesen három versenyző volt jelen Malajziában a kétnapos gyakorlás során: Maverick Vinales, Valentino Rossi és Johann Zarco (Jonas Folger továbbra is betegségéből lábadozik, Herve Poncharal csapata pedig ezúttal sem helyettesítette). A két gyári motoros garázsában összesen négy-négy gép sorakozott, míg a francia versenyző két típust tesztelt.
A japánok ugyan nem adtak ki hivatalos közleményt a sepangi körözésről, ám a Motorsport.com szakoldal úgy tudja, ezúttal nem elsősorban az őket egész szezonban hátráltató váz-problematikát igyekeztek megoldani, hanem inkább a 2018-as M1-es motorblokk végső specifikációját kívánták meghatározni. „Sepangban különböző motorspecifikációkra fókuszáltunk, s amint döntést hoztunk, utána fogunk dolgozni az új vázon” – nyilatkozta egy yamahás forrás az említett hírportálnak.
A hírek szerint a Malajziában megszokott időjárásnak köszönhetően Rossiék néhány kört vizes pályán is meg tudtak tenni, amely ugyancsak az egyik gyenge pontjuknak számított az idény során. Mindenesetre a kétnapos privát teszt kedden véget ért, ezzel pedig hivatalosan is lezárult a 2017-es esztendő a MotoGP-sek számára: legközelebb a szűk két hónapos teszttilalom után, a január végén sorra kerülő kollektív sepangi teszten gurul pályára a mezőny.