Marc Marquez a múlt hétvégén negyedik királykategóriás, összességében pedig már hatodik világbajnoki címét szerezte – mindezt úgy, hogy még csak februárban lesz majd 25 éves, azaz természetesen a legfiatalabb versenyző lett, aki valaha elérte ezt a számot. A spanyol sok szakértő szerint úton van ahhoz, hogy minden idők legjobbja legyen: hasonló álláspontra helyezkedett Giacomo Agostini is, aki szerint a repsolos akár az ő felülmúlhatatlannak tűnő csúcsait is megdöntse. Az olasz legenda összesen 15 címmel és 122 futamgyőzelemmel rendelkezik – utóbbi tekintetében Marquez éppen félúton jár, hiszen eddig 61 elsőséget gyűjtött be.
„Ő egy jelenség, és rossz ember, hiszen meg akarja dönteni a rekordjaimat!” – nevetett Agostini a Radio Marcának adott interjújában. „Hihetetlen: fantasztikus szezont futott, elképesztő tehetség. Csak kicsit sokszor esik, de remélem, a jövőben ez is változni fog. Kicsit aggódom a csúcsaim miatt, de a rekordok azért vannak, hogy megdöntsék őket. Remélem, itt lehetek, amikor ez sikerül neki. Nagy parti lenne utána Spanyolországban! Még mindig nagyon fiatal, hosszú pályafutás áll előtte.”
Persze nem csak az egykori klasszisok elismerését váltja ki Marquez produkciója. Cal Crutchlow már többször is dicsérte hondás márkatársát, s a valenciai idényzáró után ismét megtette: korábban Colin Edwards fogalmazott úgy, hogy négy „földönkívüli” van a MotoGP-ben, a Repsol és a gyári Yamaha kettőseire utalva (akkoriban Valentino Rossi, Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa és Casey Stoner ült ezeken a gépeken, s utóbbi helyét vette át anno Marquez), a brit szerint viszont most már csak a fiatal spanyol tartozik ebbe a csoportba – az LCR versenyző így fogalmazott a Motorsport.com hasábjain:
„Ő a világ legjobb motorosa, ez ilyen egyszerű. Láthattuk a valenciai mentését is: bárki más bukott volna és elveszítette volna a vb-címet a helyében, ha Dovi nyerni tudott volna, ő viszont talpon maradt. Döbbenetes, amire a motoron képes, elképesztő bajnok, ehhez nem férhet kétség. Ráadásul meg is nehezíti az életünket, ha ugyanannál a gyártónál vagyunk. Higgyenek nekem: egyetlen másik hondás sem ért volna célba egy olyan hiba után. Egy őrült – persze jó értelemben! Annak idején mindenki a négy „földönkívüliről” beszélt. Most már csak egy van belőlük, mindenki más teljesen átlagos hozzá képest. Amire ő képes a motoron, arra senki más a világon.”