Bár a kisebb kategóriák versenyeit meg-megzavarta az eső, teljesen napos időben és száraz pályán startolt el a MotoGP Ausztrál Nagydíja, amelyen Marc Marquez sorozatban negyedszer indulhatott a pole-ból. A startnál azonban Jack Miller lőtt ki a legjobban: az ötödik helyről azonnal az élre ugrott, s hét-nyolc tizedre el is húzott a repsolostól, aki mögött Maverick Vinales, Valentino Rossi, Johann Zarco sorrendben következtek a Yamahák. Akik aztán Marquezzel is kibabráltak: Vinales megelőzte a címvédőt, és Zarco is bepróbálkozott, a két motor azonban összeért, ezt pedig Rossi tudta kihasználni. Mindeközben Andrea Dovizioso számára borzalmasan indult a verseny: szélesen fordult az egyik kanyarban, így visszaesett a mezőny utolsó szakaszába.
Néhány kör elteltével aztán véget ért Miller hazai pünkösdi királysága: a három yamahás és Marquez is bedarálta, a vezetést pedig Rossi ragadta magához. Nem sokkal később azonban az olasz is hibázott az egyik kanyarban, így Zarco állt az élre, s még Marquez is megelőzte a „Doktort”. Az első nyolcas azonban teljesen együtt haladt: Zarco, Marquez, Rossi, Miller, Vinales, Iannone, Crutchlow és Rins két-három tizedre követte egymást. Ráadásul nem is csak vonatoztak egymás mögött, hanem több oda-vissza előzést is láthattunk a versenyzők között – igazi Moto3-as hangulata volt a versenynek!
Valamivel túl a féltávon Zarco és Rossi csatázott az első helyért, miközben Marquez egy ideig az ötödik helyre is visszaszorult, köszönhetően Iannone Suzukijának. Nem sokkal később aztán már Vinales vezetett, Marquez pedig Rossit taszajtotta meg kissé a küzdelem hevében. Két kör sem telt el, s a Yamaha spanyolja visszaesett az élboly végére, miközben Marquez kaparintotta meg az első helyet, nyomában Rossival és Zarcóval. Ők aztán Iannonével kiegészülve lélegzetvételnyi előnyre tettek szert a többiekkel szemben, így a fináléra négyfősre olvadt az első csoport.
Az utolsó három-négy körben aztán a többiek csatáját kihasználva Marquez ellógott, így végül viszonylag megnyugtató előnnyel futott be az első helyen, idei hatodik győzelmét aratva. A Yamahák egészen a befutóig hatalmas csatát vívtak a dobogós pozíciókért: végül Rossi lett a második, Vinales pedig a harmadik Zarco előtt, de csak ezredek választották el egymástól őket. Crutchlow végzett az ötödik helyen, megelőzve Iannonét, Millert és Rinst, a top10-et pedig a két KTM tette teljessé. Dovizioso pedig csak 13. lett, ezzel pedig Marquez 22 ponttal növelte előnyét, ami így 33 egységre hízott két futammal a vége előtt. Folytatás egy hét múlva Sepangban.
A futam végeredménye:
1. |
Marc MARQUEZ |
SPA |
Repsol Honda Team |
Honda |
40'49.772 |
2. |
Valentino ROSSI |
ITA |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
+1.799 |
3. |
Maverick VIÑALES |
SPA |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
+1.826 |
4. |
Johann ZARCO |
FRA |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
+1.842 |
5. |
Cal CRUTCHLOW |
GBR |
LCR Honda |
Honda |
+3.845 |
6. |
Andrea IANNONE |
ITA |
Team SUZUKI ECSTAR |
Suzuki |
+3.871 |
7. |
Jack MILLER |
AUS |
EG 0,0 Marc VDS |
Honda |
+5.619 |
8. |
Alex RINS |
SPA |
Team SUZUKI ECSTAR |
Suzuki |
+12.208 |
9. |
Pol ESPARGARO |
SPA |
Red Bull KTM Factory Racing |
KTM |
+16.251 |
10. |
Bradley SMITH |
GBR |
Red Bull KTM Factory Racing |
KTM |
+16.262 |
11. |
Scott REDDING |
GBR |
OCTO Pramac Racing |
Ducati |
+21.652 |
12. |
Dani PEDROSA |
SPA |
Repsol Honda Team |
Honda |
+21.668 |
13. |
Andrea DOVIZIOSO |
ITA |
Ducati Team |
Ducati |
+21.692 |
14. |
Karel ABRAHAM |
CZE |
Pull&Bear Aspar Team |
Ducati |
+26.110 |
15. |
Jorge LORENZO |
SPA |
Ducati Team |
Ducati |
+26.168 |
16. |
Tito RABAT |
SPA |
EG 0,0 Marc VDS |
Honda |
+26.252 |
17. |
Alvaro BAUTISTA |
SPA |
Pull&Bear Aspar Team |
Ducati |
+36.377 |
18. |
Loris BAZ |
FRA |
Reale Avintia Racing |
Ducati |
+39.654 |
19. |
Sam LOWES |
GBR |
Aprilia Racing Team Gresini |
Aprilia |
+40.400 |
20. |
Hector BARBERA |
SPA |
Reale Avintia Racing |
Ducati |
+45.901 |
21. |
Danilo PETRUCCI |
ITA |
OCTO Pramac Racing |
Ducati |
+48.768 |
22. |
Broc PARKES |
AUS |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
+57.711 |
Nem ért célba: |
|
|
|
|
|
|
Aleix ESPARGARO |
SPA |
Aprilia Racing Team Gresini |
Aprilia |
|