Az osztrák és brit versenyek közötti vasárnap, valamint a mostani hét elején több gyári istálló, így a Yamaha, a Honda, a Ducati és az Aprilia is Misanóba utazott, hogy egy- vagy kétnapos privát tesztet teljesítsenek. A programjukkal kapcsolatban csak a hangvillások osztottak meg némi információt, de mint kiderült, nem is csak a hátsó gumikkal kapcsolatos problémáik megoldásán ügyködtek az olasz pályán. Valentino Rossi ugyanis a Brit Nagydíj előtti sajtónapon elismerte: ő és Maverick Vinales néhány kört már a 2018-as gép prototípusával is megtettek:
„Kipróbáltuk a 2018-as motor első prototípusát, és nem volt rossz” – idézi Rossi szavait a MotorCycleNews.com szakoldal. „Emellett a jelenlegi gépen is teszteltünk néhány dolgot a kipörgésgátlót és más részeket illetően, elsősorban a következő hónapban ott sorra kerülő versenyt szem előtt tartva, és a köridőink egész biztatók voltak. Úgy tűnik, használt gumikon is egész jó tempót tudunk diktálni. Egyértelmű, hogy ha egy verseny előtt tudsz tesztelni, akkor sokkal jobb helyzetben vagy, hiszen 70 százalékról indulsz, és a részletekkel tudsz foglalkozni.”
A biztató első körök és az idei hullámzó teljesítmény és szenvedés ellenére a „Doktor” szerint nem valószínű, hogy idejekorán, azaz még a most futó szezonban bevetnék a 2018-as prototípust – az ezt firtató kérdésre így válaszolt Rossi: „Úgy gondolom, csak 2018-ban fogjuk használni. De én és Maverick is rengeteget egyeztetünk a mérnökökkel, és keményen fogunk dolgozni azon, hogy versenyképesek legyünk az idei futamokon is” – tette hozzá a 38 éves motoros.