A győzelemmel felérő brnói top10-es helyezése után csalódottan hagyta el Espargaro a spielbergi aszfaltcsíkot, hiszen több műszaki hiba is hátráltatta, míg a KTM finn tesztpilótája, Mika Kallio a kiváló tizedik helyen ért célba az RC16-os nyergében.
A csapat legeredményesebb versenyzője már rögtön a rajtrácsra beállva az első fék vibrációjára panaszkodott, azonban a szerelők még a felvezető kör kezdete előtt orvosolni tudták a problémát. Amikor már úgy tűnt, hogy minden rendben és végre megfelelően működik az első fékrendszer, rögtön probléma adódott a motorjának a hátsó fékével a hírhedt harmadik kanyar előtti féktávon, így visszavonulásra kényszerült a 2013-as Moto2 világbajnok.
A versenyt követően kissé csalódottan nyilatkozott Espargaro: „Nagyon dühös vagyok, mivel ismét jó teljesítményre lehettünk volna képesek. Elvesztegettünk egy nagyszerű lehetőséget, hogy megmutassuk a világnak, hogy mire képes a KTM. Rettentő szerencsétlen voltam a verseny során, 1000 esetből körülbelül egyszer fordul elő hasonló műszaki hiba.”
Tovább nehezítette a spanyol dolgát, hogy a rajtnál összeütközött Hector Barberával, ami számos pozíció elvesztését eredményezte: „Rettentő veszélyes volt az esetem Barberával, mivel a legtöbb motor egykerekezik a rajtnál és egy oldalról való lökés nagyon könnyen bukást eredményezhet. Belement a motorom jobb oldalába, de őszintén szólva nem értem az esetet. Számos pozíciót vesztettem és nagy fájdalom jelentkezett az ujjaimban, de tovább nyomtam.” – nyilatkozta a Motorsport.com szakoldalnak.