Hiába sütött ki a Nap Brnóban a királykategória rajtjára, a korábbi esőzés miatt még nedves pályán, és ezért esőgumikon vágott neki a mezőny a szezon tizedik futamának, amelyet hivatalosan is esősnek minősítettek, így a versenyzők bármikor szabadon kiállhattak motort cserélni. A pole-ból Marc Marquez várhatta a piros lámpák kialvását, s a repsolos meg is tartotta a vezetést, míg mögé egy remek rajttal Jorge Lorenzo zárkózott fel. Sőt, a Ducati új, extrém megjelenésű burkolatával versenyző spanyol néhány kanyar elteltével meg is előzte honfitársát, s ezzel az élre állt.
Lorenzo pillanatok alatt megnyugtató előnyre tett szert, míg a második helyet Valentino Rossi vette át. Marquez ellenben a lágyabb hátsó gumi miatt nagyon gyorsan kezdett visszaesni, ezért ő volt az egyik első, aki kiállt a bokszba slick gumival felszerelt motorra cserélni, reagálva a gyorsan száradó pályára. Pár perc alatt kiderült, hogy ismét a címvédő volt taktikázott jól ebben a helyzetben: mikor mindenki kiállt, simán átvette a vezetést, míg Rossiék, akik az egyik legtovább vártak a cserével, a top10-ből is kicsúsztak. Nem is ment mindenkinek simán a bokszlátogatás: Andrea Iannone elcsúszott az Aleix Espargaróval történt incidens következtében, míg Lorenzóra egyszerűen még nem vártak a csapatnál.
Marquez mögött egyébként egészen döbbenetes volt a sorrend: Scott Redding, Aleix Espargaro és Karel Abraham motorozott a dobogós helyekért. A mögöttük érkező Dani Pedrosa ellenben viszonylag gyorsan áthámozta magát rajtuk, így a másik gyári hondás feljött a második pozícióba. Danilo Petruccinak és Cal Crutchlow-nak már valamelyest jobban meggyűlt a baja Espargaróval, miközben Maverick Vinales is megérkezett a dobogós helyezésekért zajló csatába. Ráadásul az apriliást meg is büntették, amiért nem biztonságosan engedték ki a bokszból – ez okozta a Iannone-balesetet –, így a spanyol további három helyet volt kénytelen átadni.
Vinales aztán Petruccin és Crutchlow-n is áthámozta magát, így már harmadik helyen haladt a spanyol, miközben Rossi is nagy tempóban közeledett erre a bolyra. Mindeközben az élen már nem történt változás: az ismét parádésan taktikázó Marquez óriási fölénnyel nyert hondás társa, Pedrosa és a nagyot mentő Vinales előtt, ezzel világbajnoki vezetését is megerősítette. Rossi az utolsó körben még Crutchlow-t is lenyomta, így negyedik lett, majd jött a szintén a legvégén előző Dovizioso és az áldozatául eső Petrucci. Aleix Espargaro nyolcadikként végzett, Pol Espargaro pedig a KTM első top10-es eredményét szerezte, megelőzve Jonas Folgert. Lorenzo végül csak 15. lett – folytatás egy hét múlva Spielbergben.
A futam végeredménye:
1. | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 44'15.974 |
2. | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | +12.438 |
3. | Maverick VIÑALES | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | +18.135 |
4. | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | +20.466 |
5. | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda | Honda | +20.892 |
6. | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | +23.259 |
7. | Danilo PETRUCCI | ITA | OCTO Pramac Racing | Ducati | +24.079 |
8. | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | +30.559 |
9. | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | +30.754 |
10. | Jonas FOLGER | GER | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | +33.236 |
11. | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +33.290 |
12. | Johann ZARCO | FRA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | +34.595 |
13. | Karel ABRAHAM | CZE | Pull&Bear Aspar Team | Ducati | +34.697 |
14. | Jack MILLER | AUS | EG 0,0 Marc VDS | Honda | +38.062 |
15. | Jorge LORENZO | SPA | Ducati Team | Ducati | +40.100 |
16. | Scott REDDING | GBR | OCTO Pramac Racing | Ducati | +44.376 |
17. | Tito RABAT | SPA | EG 0,0 Marc VDS | Honda | +45.454 |
18. | Sam LOWES | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | +53.976 |
19. | Andrea IANNONE | ITA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +1'23.346 |
20. | Hector BARBERA | SPA | Reale Avintia Racing | Ducati | 1 kör |
Nem ért célba: | |||||
Bradley SMITH | GBR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | ||
Loris BAZ | FRA | Reale Avintia Racing | Ducati | ||
Alvaro BAUTISTA | SPA | Pull&Bear Aspar Team | Ducati |