DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
Motor

Sokkal jobb most a MotoGP, mint korábban

A királykategória 1993-as világbajnoka szerint egyik aranykorát éli a gyorsaságimotoros-vb: elmondása szerint a legkisebb hiba is a középmezőny végére vetheti vissza a versenyzőt, ezért mindenkinek végig maximumon kell teljesítenie.

Még soha nem volt ilyen kiélezett a legnagyobb géposztály összetett pontversenye az évad felénél: mindössze tíz pont választja el egymástól az első négy helyezettet (Marc Marquez öt egységgel vezet Maverick Vinales, hattal Andrea Dovizioso és tízzel Valentino Rossi előtt), de még az ötödik pozíciót elfoglaló Dani Pedrosa lemaradása is épp csak több egy futamgyőzelemnyinél. Nem csoda, hogy Kevin Schwantz, a Suzukival 1993-ban vb-címig jutó ex-motoros is lelkendezve elemezte az idei eseményeket a MotorCycleNews.com szakoldalnak adott interjújában:

motogp-2017-jobb,mint-korabban



„Nagyszerű, ha ilyen szoros egy bajnokság élmezőnye, de a MotoGP mindig nagyszerű. Már mindenki elkövetett egy vagy két hibát, és alig várom, hogy lássam, mit hoz a szezon második fele. Látva azt, hogy egy olyan pályán, mint a Sachsenring, két másodperc lefedi a teljes mezőnyt, azt jelenti, hogy elég egy kicsit rosszabb nap, és máris a 15. helyen találod magad. Ezért láthatjuk hibázgatni az élmenőket: mert minden kört keményen meg kell nyomniuk. Nincs olyan, hogy ’oké, ezen a hétvégén nem jó a motorom, inkább bejövök negyediknek’, mert egy szempillantás alatt a 14. helyen köthetsz ki.”

„Nekem jól jött volna, ha ilyen bajnokság lett volna az én időmben, a Suzukinak viszont már kevésbé, mert 1993-ban nagyon inkonzisztens volt a motorunk. Egyik hétvégén fölényesen nyertünk, máskor viszont a top5-be is alig fértünk be, egy ilyen mezőnyben pedig még a legjobb 15 közé jutáshoz is szerencse kellett volna.”

„Manapság remek időszakát éli a motorversenyzés” – jelentette ki Schwantz, aki a Michelinről is beszélt: „Mindenki előszeretettel mutogat a gumikra és azokat hibáztatja, pedig mindenki számára egyformák. Nem mindenki esik el miattuk, és nem mindenkinek esik nehezére működésre bírni őket. Ez mind része a versenyzésnek.”

„A rajongók szempontjából sokkal jobb a mostani időszak, mint az enyém volt. Minden motor képes arra – na jó, talán a KTM kivételével –, hogy odaérjen az elejébe. Az Aprilia sokat fejlődik idén, az összes Ducati Bazzal és Barberával bezáróan ott van, és mindenki az élmezőnybe keveredik egy ponton. Ez számomra sokkal izgalmasabbá teszi az egészet, versenyzőként pedig készen kell állnod, hogy a lehető legtöbb kört megtedd, akár száraz, akár vizes a pálya. Mindenre fel kell készülnöd, mert nem tudhatod, mi vár rád vasárnap.”

Végül azt is elárulta, szerinte ki kerül ki győztesen az idei káoszból: „A szezon elején azt mondtam, hogy Maverick fog nyerni, és most már nem változtathatok a tippemen! Azt mondtam, Maverick, Marquez, Rossi lesz a sorrend – de könnyedén lehet akár Rossi, Marquez, Maverick is!”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: