DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
Motor

Ésszerűtlenül kell motorozni a Ducatival

Az ötszörös világbajnok újfent elismerte: nehezen megy neki az átállás a Yamaháról a bolognaiak versenygépére, de mindent megtesz, hogy a lehető leghamarabb összeszokjon a Desmosedici GP17-tel.

Jorge Lorenzo eddigi ducatis kalandja finoman fogalmazva is felemásan alakult: bár Jerezben dobogóra állhatott, összességében nem nyújt erős teljesítményt, csapaton belül egyértelműen Andrea Dovizioso szállítja a jobb eredményeket, aki mugellói győzelmével a pontverseny második helyéig tört előre. A spanyol maga is elismeri, hogy nehezebben megy az átállás, mint amire előzetesen számított, de mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehető leghamarabb eredményes legyen a Ducatival:

„Higgyenek nekem: mindent megpróbálok, hogy a lehető legtöbbet hozzam ki a motorból” – idézi Lorenzót a Motorsport.com szakoldal. „Minden versenyen változtatunk a beállításokon, az ülésen, a hátsó féken. Az összes ducatis adatait megnézem, hogy lássam, hol veszítek. Tényleg mindent megteszek. De ha húsz évig ugyanúgy motoroztál, nem tudsz gyorsan átállni – ahogy egy új nyelvet sem tudsz megtanulni két nap alatt. Minden elég bonyolult.”

lorenzo-ducati-2017-esszerutlen-01



„Ezt a motort kicsit ésszerűtlenül kell vezetned, hogy versenyképes legyél. Pont ellenkezőleg, mint a Yamahát. Jelenleg többé-kevésbé elfogadható versenyeket teljesítek: néha jókat, néha kevésbé jókat. Szóval most ez a helyzet, de ha már magaménak fogom érezni a gépet, újra kiváló versenyeket fogok futni” – vélekedett az ötszörös vb-győztes. Lorenzo annak idején, amikor 2008-ban bemutatkozott a királykategóriában, azonnal ráérzett a Yamaha versenygépére, ám úgy érzi, az sokkal jobban passzolt alapból is az ő stílusához, ezért volt akkor könnyebb dolga:

„Valószínűleg a Yamaha sokkal természetesebben illett a stílusomhoz, azzal a motorral már az első versenyektől kezdve jól teljesítettem. Mugellóban nyolc éve mindig dobogón végeztem. Jelenleg a Ducati még nem természetes számomra, hiába próbálok meg mindent és hiába vagyok komplexebb versenyző, mint voltam a MotoGP-s bemutatkozásomkor. De pont ellentétes a stílusom ahhoz képest, amit a motor igényelne. Ezért azon dolgozunk Gigivel és a mérnökökkel, hogy jobban kanyarodjon a gép, de addig nagyon sok függ a pályáktól, ahogy az is fontos lesz, milyen gyorsan tudok változtatni a stílusomon.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: