Az idei évre módosítottak a barcelonai aszfaltcsík végén található sikán kialakításán: a változtatásra Luis Salom tavalyi halálos balesete után volt szükség, az új vonalvezetés szerint – amelyet csak a motorosok fognak használni, a Formula-1 mezőnye nem – a sikán némileg előrébb került, azaz távolabb az utolsó kanyartól, ezáltal egy lassú jobb-bal-jobb kombináció alakult ki.
A mezőny egy része, egész pontosan a Honda, a Ducati és az Aprilia csapatainak versenyzői már ki is próbálhatták az új nyomvonalat – Jack Millert leszámítva, az ausztrál ugyanis Le Mans-ban elszenvedett kézsérülése miatt távolmaradt (ahogy végül az előzetes hírekkel ellentétben Casey Stoner sem tesztelt). A motorosoknak finoman fogalmazva sem jött be a változtatás, mindenesetre érdemes megvizsgálni a köridőket abból a szempontból, hogy gyorsabb vagy lassabb lett-e ettől a pontosan három méterrel rövidebbé váló pálya.
Nos, a Crash.net által közzétett időeredményekből túl sok következtetést nem lehet levonni: szerda délelőtt Jorge Lorenzo 1:43,998-as ideje jelentette az etalont, míg délután Marc Marquez volt a leggyorsabb a maga 1:43,803-as eredményével. Összehasonlításképp: tavaly a repsolos spanyol az F1-esek által használt sikánt tartalmazó vonalvezetésen 1:43,589-es idővel szerezte meg a pole-t, a verseny leggyorsabb köre pedig 1:45,971 volt, az akkor még suzukis Maverick Vinalestől.
A Salom-baleset előtti nyomvonallal való összevetés már egyértelműbb, de nem is meglepő, hogy ott nagyjából három-négy másodperccel jobb idők születtek (az abszolút rekord Aleix Espargaro nevéhez fűződik, aki 2015-ben 1:40,546-as időt repesztett), elvégre a hátsó hosszú egyenes ugyan hosszabb volt, ám jóval tempósabb kanyar volt a végén, ahogy a Moto2-es versenyző tragédiájának helyszíne, a célegyenesre fordítót megelőző szakasz is elnyújtott, gyors jobbos volt. A világbajnokság három kategóriájának mezőnye néhány hét múlva élesben is kipróbálja az új verziót.
A barcelonai privát teszt összesített időeredményei:
1. |
Marc Marquez |
Repsol Honda |
1:43.803 |
2. |
Jorge Lorenzo |
Ducati Team |
1:43.998 |
3. |
Alvaro Bautista |
Aspar Ducati |
1:44.258 |
4. |
Cal Crutchlow |
LCR Honda |
1:44.369 |
5. |
Dani Pedrosa |
Repsol Honda |
1:44.373 |
6. |
Hector Barbera |
Avintia Ducati |
1:44.469 |
7. |
Michele Pirro |
Ducati Test Team |
1:44.583 |
8. |
Aleix Espargaro |
Gresini Aprilia |
1:44.852 |
9. |
Andrea Dovizioso |
Ducati Team |
1:45.196 |
10. |
Loris Baz |
Avintia Ducati |
1:45.281 |
11. |
Tito Rabat |
Marc VDS Honda |
1:45.321 |
12. |
Sam Lowes |
Gresini Aprilia |
1:46.298 |
13. |
Karel Abraham |
Aspar Ducati |
1:47.121 |