Napos időben indult el a felvezető körre a MotoGP mezőnye. Az első sort tegnap a Yamaha sajátította ki: Vinales, Rossi és Zarco futotta a három leggyorsabb kört, mögöttük Marquez, Crutchlow és Dovizioso várta a piros lámpák kialvását. Érdekes taktikai csatának ígérkezett, hogy Zarco a lágyabb keveréken vágott neki a versenynek, míg a két gyári Yamaha és Marquez közepesen, és arra is érdemes volt figyelni, hogy Pedrosa és Lorenzo mire megy a mezőny sűrűjéből indulva.
A piros lámpák kialvását Vinales kapta el a legjobban, de az első sikánból már Zarco jött ki az élen Marquez pedig legyűrte Rossit, igaz a Doktor egy kör alatt visszavette a harmadik pozíciót. Ami a hátulról érkezőket illeti: Pedrosa egy kör alatt a hetedik, Lorenzo a 13. pozícióig kapaszkodott előre. Zarco az első pár körben pár tizedre meglépett a két gyári Yamahától (akik közül Rossi tűnt a gyorsabbnak, igaz egyelőre még nem próbálkozott előzéssel), Marquez pedig szép lassan lopakodott fel rájuk.
Az első előzést mégis Vinales mutatta be, átvette Zarcótól a vezetést a hetedik körben. Csendben, de annál gyorsabban zárkózott fel Pedrosa, aki a táv harmadára felért az ötödik helyre – igaz egy meglehetősen kemény manőverrel ment el Crutchlow mellett. A viszonylag csendes körözgetést 11 körrel a vége előtt egy bukás törte meg, ráadásul nem is akárkié: Marquez esett el! Az élen dúló állóháború ettől függetlenül nem változott, egyedül Crutchlow és Dovizioso csatája jelentett némi izgalmat.
Hat körrel a vége előtt aztán változás állt be a dobogós pozíciókban is: Rossi elment Zarco mellett, és Vinales után eredt. Nem is akárhogy, egy kör alatt három tizedet hozott csapattársán! Nem teketóriázott sokat, három körrel a vége előtt egy kemény, de sportszerű előzéssel átvette a vezetést! Elszakadnia azért nem sikerült tőle, a spanyol ott lopakodott mögötte, várva arra, hogy egy hibára lecsaphasson. Egyelőre azonban ő rontott, a sikánt levágta kissé. Az utolsó körben azonban Rossi rontott! A nyolcas kanyarban egy elmért féktáv után lecsúszott az ívről, ezzel Vinales át tudta venni a vezetést.
Az igazi dráma azonban még hátravolt: a 13-as kanyarban ugyanis kicsúszott a motor hátulja a Doktor alól! Így egy kör alatt nemhogy a győzelem, de még a pontszerzés is kicsúszott a markából. Vinales az utolsó pár kanyart már hiba nélkül teljesítette, ezzel idei harmadik diadalát aratta. Mellette az első királykategóriás dobogóját szerző Zarco és a nagy felzárkózást bemutató Pedrosa pezsgőzhetett. Utóbbi Marquez és Rossi hibáját kihasználva a második helyre jött fel a pontversenyben, igaz hátránya 17 pont Vinales mögött.
A futam végeredménye:
1. | Maverick VINALES | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 43'29.793 |
2. | Johann ZARCO | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | +3.134 |
3. | Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | Honda | +7.717 |
4. | Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | Ducati | +11.223 |
5. | Cal CRUTCHLOW | LCR Honda | Honda | +13.519 |
6. | Jorge LORENZO | Ducati Team | Ducati | +24.002 |
7. | Jonas FOLGER | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | +25.733 |
8. | Jack MILLER | EG 0,0 Marc VDS | Honda | +32.603 |
9. | Loris BAZ | Reale Avintia Racing | Ducati | +45.784 |
10. | Andrea IANNONE | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +48.332 |
11. | Tito RABAT | EG 0,0 Marc VDS | Honda | +50.036 |
12. | Pol ESPARGARO | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | +52.661 |
13. | Bradley SMITH | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | +53.179 |
14. | Sam LOWES | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | +55.432 |
15. | Sylvain GUINTOLI | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +1'06.878 |
Nem ért célba: | ||||
Valentino ROSSI | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 1 kör | |
Aleix ESPARGARO | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 5 kör | |
Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | Honda | 11 kör | |
Danilo PETRUCCI | OCTO Pramac Racing | Ducati | 11 kör | |
Scott REDDING | OCTO Pramac Racing | Ducati | 21 kör | |
Karel ABRAHAM | Pull&Bear Aspar Team | Ducati | 23 kör | |
Hector BARBERA | Reale Avintia Racing | Ducati | 25 kör | |
Nem fejezte be az első kört: | ||||
Alvaro BAUTISTA | Pull&Bear Aspar Team | Ducati |