Noha a szezont egyértelműen a Yamaha kezdte a legjobban, az utóbbi két versenyen már a Repsol Honda versenyzői tűntek a legerősebbnek: Austinban Marc Marquez, Jerezben pedig Dani Pedrosa diadalmaskodott, a spanyolországi viadalon ráadásul kettős győzelmet arattak. Ennek köszönhetően pedig a címvédő már csak négy pontra van az éllovas Valentino Rossitól – és kettőre Maverick Vinalestől –, de Pedrosa lemaradása is mindössze tíz egység a „Doktor” mögött. Le Mans-ban tehát akár át is vehetik a vezetést az összetettben, ugyanakkor nem lesz könnyű dolguk, ugyanis a kemény féktávokat és kigyorsításokat tartalmazó vonalvezetés nem kedvez a Hondának, ráadásul a néhány héttel ezelőtti privát teszten sem gurultak pályára, így az új aszfaltról sincs még tapasztalatuk.
„Le Mans egy egyedi pálya, amely eltér nagyon sok más világbajnoki helyszíntől. Rendkívül szűk és rövid a vonalvezetése, és számos stop-and-go jellegű kanyar található rajta. Például teljesen ellenkező stílusú, mint Montmeló, de így is elég élvezetes rajta motorozni” – nyilatkozta Marquez a Francia Nagydíjat megelőzően. „A pálya aszfaltja új, péntek délelőtt fogunk megismerkedni vele. A tapadás valószínűleg jobb lesz, ami nemcsak nekünk, versenyzőknek előnyös, hanem a rajongóknak is, mert így jobb show-t tudunk produkálni. Meglátjuk, mi lesz, idén még nehezebb jóslatokba bocsátkozni. Ugyanúgy kell csak folytatnunk a munkát, mint tettük azt az előző versenyeken: keményen dolgozva, a megfelelő hozzáállással, hiszen a bajnokság ismét nagyon szoros.”
Pedrosa, aki 2013 óta nem szerzett győzelmet az évad ilyen korai szakaszában, s aki akkor a spanyol után a francia viadalt is behúzta, így fogalmazott: „A nagyszerű jerezi hétvége után pozitív hangulatban utazunk Le Mans-ba. A Francia Nagydíj mindig komoly kihívást jelent. Eleve az időjárás mindig kiszámíthatatlan, így nehéz megtalálni a ritmust a szabadedzéseken és eltervezni a programot, mert lehet, hogy egyszer nagyon hideg van, vagy épp ellenkezőleg, óriási forróság. A pálya maga rendkívül rövid, így a legkisebb különbségek is döntőnek bizonyulhatnak a sorrend szempontjából. Reméljük, a motor jól fog működni az új aszfalton. Jó kigyorsításokra és féktávokra van szükséged, de az igazi kulcs a kiegyensúlyozottság. Eddig remekül dolgoztunk a csapattal, és igyekezni fogunk tartani ezt a szintet most is.”