DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 4. szombat
Motor

A szárnyak betiltása érzékenyen érintette a Ducatit

A Ducati sportigazgatója szerint sokkal érzékenyebben érintette a csapatot a szárnyak betiltása, mint ahogy az a tavalyi valenciai teszten tűnt. A munka Lorenzóval viszont nagyon simán zajlott, még a nehéz helyzetekben is.

Tavaly novemberben, a közös munka kezdetén még simább átmenetben bízott mind Jorge Lorenzo, mind a Ducati, a szárnyak betiltása azonban súlyosabban érintette a bolognaiakat, mint várták. Ez a döntés is hozzájárult ahhoz a rossz döntéshez, hogy a tesztidőszak kezdetén megváltoztassák a spanyol üléspozícióját.

A nehézkes felkészülési időszak és pár felejthető versenyhétvége után visszaállították az ülést, Lorenzo pedig ennek köszönhetően fokozatosan egyre jobban hozzászokik a hátsó fékhez. Ezt a Yamahánál sosem kellett használnia, a keményebb vezetési stílust igénylő Ducatinál azonban nélkülözhetetlen. Ez is hozzájárulhatott az eredmények látványos javulásához, melynek eddigi csúcspontja a jerezi dobogó volt.

„Még mindig tanulom ezt a számomra nem természetes fékezési módot, de előbb-utóbb hozzá fogok szokni” – nyilatkozott magabiztosan Lorenzo a crash.net szakoldalnak. „Mindig meg kell keresni, hogy hogyan lehet kihozni a maximumot a motorból, mint ahogy minden motornak más a titka, hogy hogyan válik versenyképessé.”

2017-ducati-szarny-02



A Ducati sportigazgatója, Paolo Ciabatti szerint a valenciai teszt, ahol a motoron még voltak szárnyak, elfedték a rájuk váró problémákat. „Nem hittük volna, hogy a szárnyak ennyit számítanak majd, nagyon sokat vesztettünk nélkülük, főleg bizonyos helyzetekben. Kipróbáltunk más megoldást, de így is sokat küszködünk a motor elejével.”

„A Ducati nagyon erős és jó a féktávokon, nagy szükségünk van a leszorító erőre. Sokat vesztettünk a szárnyak nélkül és Jorge is rájött arra, hogy a motor sokkal komplexebb, mint ahogy az első teszten tűnt. Később Sepang elég kijózanító volt a számára, megváltoztattuk az üléspozíciót, de ez sem segített, így visszatértünk a normál megoldáshoz.”

„Ő is egyre jobban megszokja a hátsó féket, de mi is segítünk neki azzal, hogy könnyebben kezelhetővé tesszük a motort. Még sokat kell dolgoznunk, de Jerezben az eddigi munka végre kifizetődött. Jorge eddig nagyon pozitívan viselkedett, még az olyan frusztrált szituációkban is, mint amivel Argentínában szembesültünk. A csapat teljes támogatását élvezi, könnyen tudunk együtt dolgozni.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: