Borzalmasan alakult a Spanyol Nagydíj Valentino Rossi számára: az olasz motoros folyamatosan hátrafelé haladt a mezőnyben, s végül csak a 10. helyen látta meg a kockás zászlót. Ha abban reménykedtek, hogy a másnapi teszt megváltást hozhat majd a problémáikra, csalódniuk kellett: úgy tűnik, a „Doktornak” sem a Michelin által hozott keményebb szerkezetű abroncsok – amelyet tavaly novemberben a valenciai futamon használtak, s amelyről eleinte azt gondolta Rossi, hogy megoldhatja a kanyarbejáratokon jelentkező gondjait –, sem a Yamaha új váza nem feküdt, a 38 éves motoros ugyanis csak a 21. legjobb időt érte el, ráadásul hátránya 1,8 másodperc volt az élen végző Maverick Vinalesszel szemben.
„A versenyen kipróbáltunk valami mást a beállítások terén, de egyáltalán nem működött. A teszten inkább a szokásos beállításhoz közelivel mentünk. Sajnos azonban az újítások, például az új váz sem működött jobban” – értékelte a jerezi tesztnapot Rossi, akinek szavait a Crash.net szakoldal idézi. „Ugyanakkor jó pár dolgot kipróbáltunk, és úgy érzem, találtunk valami érdekeset, amellyel megoldhatjuk a kanyarbejáratokon jelentkező problémákat. Összességében nagyon nehéz hétvégén vagyok túl, mert a motorunk nem igazán működött jól együtt a gumikkal. Ez a legfőbb probléma. Most is találtunk ugyan valamit, de az érzés nagyon hasonló volt. Reméljük, Le Mans-ban jobban összebarátkozik majd a motor és a gumi.”
Rossi nem tudta megmagyarázni, hogy pontosan minek volt köszönhető, hogy ennyire szenvedtek az alacsony tapadású andalúziai versenypályán, ahol egy évvel korábban hasonló körülmények között MotoGP-s pályafutása egyik legdominánsabb győzelmét aratta. Amikor arról kérdezték, hogy az általa említett megoldást, amit találtak hétfőn, beállításokkal vagy esetleg egy új alkatrésszel érték el, így felelt az összetettbeli éllovas: „Úgy vélem, rövidtávon megpróbálhatunk valamit a beállításokkal orvosolni. De szükségünk lesz valami új, más elemre is. Hogy őszinte legyek, nem tudom, pontosan mire, de úgy tűnik, valamire, ami még szorosabban kapcsolódik a motorhoz.”