Aleix Espargaro két évig versenyzett a Suzuki színeiben, ám míg 2015-ben még többé-kevésbé tartani tudta a lépést csapattársával, Maverick Vinalesszel, tavaly egyértelmű hátrányban volt vele szemben. Ennek egyik fő oka, hogy a Bridgestone-t váltó Michelin abroncsai nem tették lehetővé számára, hogy a stílusának megfelelően kemény féktávokat vegyen – a spanyol ezt már az évadnyitón is érezte: „Rengeteget sírtam a Katari Nagydíj bemelegítő edzését követően. Soha életemben nem sírtam még egy eredmény miatt, még versenyek után sem. De akkor teljesen reménytelennek éreztem mindent. Egyáltalán nem élveztem a motorozást” – ismerte be a crash.net szakoldalnak adott interjújában Espargaro.
A motoros aztán az Olasz Nagydíj hétvégéjén tudta meg, hogy Vinales yamahás átigazolása után nem vele hosszabbított szerződést a Suzuki, hanem a Ducatitól kiebrudalt Andrea Iannonét szerezte meg. Mindezt ráadásul egyik szerelője mondta el neki egy teljesen hétköznapi megbeszélés során – nem csoda, hogy Espargarót nagyon bántotta a dolog: „Ez nagyon fájt. A Suzukinál eltöltött két évem során tulajdonképpen királyként kezeltek. Bármire szükségem volt, megkaptam. Bármit kértem, teljesítették. Minden fantasztikus volt. De ahogy a végét intézték… Úgy értem, ha Iannonével akarnak helyettesíteni, azt elfogadom, nem én vagyok a Suzuki főnöke. De azt, hogy mindezt egy nagydíjhétvége közepén tudom meg, és a szerelőkkel is előbb beszéltek erről… Szerintem ez nem volt korrekt.”
„Bármily nehézségeim voltak, sosem mondtam rosszat a Suzukiról” – folytatta a versenyző. „Sosem mondtam, hogy szar a Suzuki, amikor elestem. Soha. Teszteltem nekik a vázat, kipróbáltam mindent, amire a mérnökök kértek. Szóval kicsit rosszul éreztem magam, de ez ilyen: nem egyszerű ez a világ! De csak a módja bántott igazán, mert tényleg nem voltam versenyképes. Pontosan tudom. Ez ilyen egyszerű: nem voltam elég jó, ezért egy másik pilóta érkezik. Tiszta sor, de ahogy az egészet intézték…”
Espargaro végül a Gresini Apriliánál kötött ki, amely az elmúlt két évben nem tudott kiemelkedő eredményeket elérni, az eddigi teszteken azonban biztatóan ment velük a spanyol: „Imádom, hogy sokan azt mondják, hogy a Suzuki után az Aprilia két lépést jelent visszafelé. Ez viszont óriási motivációt ad. Soha annyit nem edzettem még, mint most télen. Három kilót fogytam a tavalyi szezonhoz képest. Abszolút készen állok, és szerintem már most jobban kezdtünk, mint amire bárki számított” – vélekedett a pilóta.