DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Motor

Már 2018-ban privát csapatot indíthat a KTM

Bár a királykategória mezőnyéhez csak idén csatlakoztak, az osztrák gyártó már most azt tervezi, hogy a következő szezonban további két motort indítanak a MotoGP-ben.

A KTM hosszas tesztprogram után 2017-ben csatlakozik a legnagyobb géposztály mezőnyéhez, így immár hat gyártó képviselteti magát a MotoGP-ben. A promóter Dorna célja, hogy 24 állandó indulója legyen a királykategóriának – idén 23 fős lesz a mezőny –, s a leginkább kívánatos forgatókönyv az lenne számukra, ha minden márka két-két gyári és szatellit gépet indítana. Csakhogy az újonc osztrákokon kívül sem a Suzukinak, sem az Apriliának nincs privát alakulata, miközben a Ducati összesen nyolc motorral szerepel a rajtrácson.

Úgy tűnik azonban, hogy a KTM máris hosszútávú célokat szövöget: a tegnapi hivatalos csapatbemutatón Stefan Pierer vezérigazgató már 2018-ra valószínűsített egy második istállót. „Az első évben a gyári csapatra koncentrálunk” – idézi szavait a Motorsport.com. „A Dornával öt évre szól a szerződésünk, és már most megállapodtunk, hogy a második évünkben egy privát csapatot is ellátunk motorral és alkatrészekkel. Ez a tervünk a következő két szezonra. Úgy gondolom, a prioritás az, hogy készen álljunk a gyári csapattal és felkészüljünk egy szatellit alakulat ellátására.”

motogp-ktm-2018-02



Persze nagy kérdés, hogy melyik privát csapat szeretne majd a KTM partnere lenni, hiszen az osztrák gyártó egyelőre egyértelműen a leggyengébb láncszemnek számít a mezőnyben, s ez még akkor is igaz, ha a múlt heti ausztráliai kollektív teszt utolsó napján jelentősen közelebb tudtak kerülni az éllovasokhoz – jóllehet, még így is 1,3 másodperc volt a lemaradásuk, ami a jelenlegi sűrű mezőnyben nem kevés. Pierer ugyanakkor ebben a tekintetben is bizakodó, s elmondása szerint szeretnének hasonló fejlődési ütemet elérni, mint azt a Suzuki tette az elmúlt két évben:

„Mindig azt mondom a kollégáknak, hogy a Suzuki remek munkát végzett, ők legyenek a mérce” – utalt a 2015-ben visszatérő, tavaly viszont már futamgyőzelmet is szerző „kékekre” a szakember. „Az első tesztek nehezek voltak számunkra, hiszen rengeteg új beállítást kellett kipróbálnunk, nekünk nem volt olyan alapunk, mint a többieknek. De egyelőre jól mennek a dolgok, a Phillip Island-i teszt pedig nagyon motiváló volt, hiszen úgy tűnik, helyes irányba haladunk. A Dakaron is hét évünkbe telt, mire győztes csapatunk lett. Most az a célunk az első három évre, hogy közel kerüljünk a dobogóhoz és fel is állunk rá.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: