Technikai szempontból az egyik legfontosabb újítás idén a MotoGP-ben, hogy a szabályalkotók pedig betiltották a szárnyacskák használatát, amelyeket veszélyesnek ítéltek, s amelyek tavaly már minden gyártó motorján feltűntek. A csapatok így alternatív megoldások után néznek, hogyan nyerjék vissza a kieső leszorítóerőt: a Yamaha például „rejtett” szárnyakkal kísérletezett a héten rendezett sepangi teszten.
Az aerodinamikai fejlesztések elsőszámú úttörője, különösen Gigi Dall’Igna érkezése óta, a Ducati volt, így nem meglepő, hogy az olasz márka ágált a legjobban a tiltás ellen. A szakértők szerint is a szárnyacskákat a leginkább tökélyre fejlesztő Ducati érezheti meg leginkább a szabályváltozást, a bolognaiak tesztpilótájaként Malajziában az első napot az élen záró Casey Stoner ellenben optimista ebben a tekintetben:
„Az új motor jónak tűnik szárnyacskák nélkül, és úgy érzem, helyes úton járunk az átállással” – nyilatkozta a MotorCycleNews.com szakoldal hasábjain a kétszeres világbajnok. „Számomra a legfőbb pozitívum, hogy szárnyak nélkül könnyebben tudsz kanyarodni a motorral, s könnyebb is felállítanod, magyarán könnyebbnek tűnnek az irányváltások. Ez azt mutatja, hogy többféleképpen is gyors tudsz lenni egy adott pályán, és úgy érzem, szárnyak nélkül is versenyképes lesz a Ducati.”
„Ugyanakkor a fékezési stabilitáson még javíthatunk, mert az elmúlt két évből származó összes adatunk szárnyacskás motorról van. Meg kell találnunk a megfelelő egyensúlyt, hogy kicsit kényelmesebb legyen kezelni a motort a kanyarbejáratokon. Jó irányba haladunk, s amúgy is mindig mindenki több tapadásra és nagyobb fékezési stabilitásra vágyik” – fogalmazott Stoner. Várhatóan egyébként a Ducati nem azzal a motorburkolattal vág majd neki a szezonnak, amit Sepangban láthattunk, ahogy a többi gyártótól is számíthatunk még érdekes megoldásokra a szárnyacskák pótlását illetően.