2017-től a két kisebb géposztályhoz hasonlóan a királykategóriában is betiltják a szárnyacskák használatát. Az aerodinamikai elemeket eleinte a Ducati kezdte el fejleszteni, majd sorban az összes többi motoron is megjelentek, ám egy idő után felmerült, hogy ezek akár sérülést okozhatnak a versenyzőknek. Éppen ezért arra kérték a gyártókat, hogy dolgozzanak ki valami megoldást erre, ám mivel nem jutottak konszenzusra, végül a teljes tilalom mellett döntöttek az illetékesek.
A Ducati szerint elsősorban a Honda ágált a szárnyacskák használata ellen, ám Shuhei Nakamoto szerint épp a bolognaiak tehetnek róla, hogy végül tiltólistára kerülnek az olykor nem is annyira apró elemek: „Mindenkiben az a benyomás maradt meg, hogy a szárnyakat azért tiltották be, mert a Honda ellenezte őket, de ez nem igaz. Csakis a Ducatinak köszönhetően nem lesznek szárnyacskák 2017-ben. Azt mondják, hogy mi állunk a betiltásuk mögött és azért kampányoltunk a szárnyak ellen, hogy elvegyük a Ducati aerodinamikai előnyét, de ez szemen szedett hazugság.”
A HRC alelnöke szerint az olasz gyártó egyáltalán nem volt együttműködő az egyeztetések során: „A Ducati mindenre nemet mondott. A japán gyártók mind egyetértettek, és bizonyos részleteket illetően az Aprilia is. De a Ducati nem is akarta megbeszélni az ügyet. Vagy úgy lesz, ahogy ők akarják, vagy sehogy” – magyarázta Nakamoto a Motorsport.com hasábjain. A japán szakember hozzátette: az is hamis érv, miszerint a szárnyak betiltása gátat vet az utcai motorok fejlesztésének. „Vagy esetleg látott már valaki szárnyakkal felszerelt utcai Ducatit?” – tette fel a kérdést Nakamoto.