DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Motor

Marquez még mindig a 2014-es vázat használja

A Repsol Honda fiatal motorosa még a tavalyi szezon közben döntött úgy, hogy visszatér az előző évben használt megoldáshoz. Úgy tűnik, az idei fejlesztések sem nyerték el a spanyol tetszését, hiszen még mindig a 2014-es változattal megy – és vezeti vele a vb-pontversenyt.

Marc Marquez számára borzalmasan alakult a 2015-ös világbajnoki évad első szakasza: többször is kiesett a versenyeken, ennek köszönhetően pedig gyorsan jelentős hátrányba került a pontversenyben a Yamaha párosával szemben. A hondás úgy érezte, elsősorban az akkori új váznak köszönhette szenvedését, így Assen előtt visszatért a 2014-es változathoz, amellyel annak idején végigverte a mezőnyt. A Holland TT-n aztán már csak hajszállal csúszott le a győzelemről, amit a Sachsenringen meg is szerzett, Marquez pedig végül simán behúzta az összetett harmadik helyét.

23683_orig_d5145bd3d4f3f9edc6b2c3aa9e933787



A váltás tehát jó döntésnek bizonyult – olyannyira, hogy a spanyol motoros elárulta: még most is a 2014-es verziót használja. „A 2014-es vázra tavaly év közben váltottam vissza, és még mindig azt használom. Nagyon sok önbizalmat ad az első gumival kapcsolatban” – magyarázta Marquez az Autosport.com hasábjain. Egyelőre meg is látszik az eredménye: míg az élmezőny tagjai többször is hibáztak már idén, addig a repsolos csak egyszer csúszott ki versenyen, de Le Mans-ban is sikerült pontszerző helyen célba érnie, s ezeknek köszönhetően vezeti is a tabellát Jorge Lorenzo és Valentino Rossi előtt.

Pedig a barcelonai Spanyol Nagydíjat követő egynapos teszten a Repsol Honda kipróbált egy új vázat, amellyel Dani Pedrosa viszonylag elégedett volt, Marquez azonban úgy érezte, nem éri meg átállni rá: „Ha őszinte akarok lenni, többet vártam ettől a teszttől. Dani érzett néhány biztató dolgot az új vázzal kapcsolatban. Nekem is voltak pozitív érzéseim, de volt néhány negatív benyomásom is. Az egyetlen pozitívum a kanyarok kijáratánál jelentkezett, a bejáratok viszont rosszabbak voltak, ezért úgy döntöttem, inkább nem használom és várok egy újabb módosításra” – fogalmazott a pilóta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: