Luis Salom Katalán Nagydíjon bekövetkezett tragikus balesete után ismét előtérbe került a biztonság kérdése a MotoGP-ben. Az ominózus barcelonai 12-es kanyarban, amelyet egyébként a hétvége hátralévő részében már nem is használtak a versenyzők, meglehetősen kicsi, ráadásul aszfaltozott bukótér található. Erre már a korábbi évek során is felhívták a figyelmet a pilóták, ám a lelátók miatt nincs lehetőség a megnövelésére, ezért inkább egy plusz védőfalat húztak fel – sajnos Salom esetén a visszacsapódó motor miatt ez sem segített.
Valentino Rossi, aki több versenyző ellenszenvét is kivívta azzal, hogy rendszeresen elmulasztja a Biztonsági Bizottság pénteki üléseit – az olasz ígéretet tett rá, hogy a sűrű napirendje ellenére ezentúl igyekszik megjelenni a találkozón –, úgy véli, ha végignézünk a versenynaptár többi pályáján, számos hasonló kanyart találhatunk:
„Ha kicsit jobban belegondolok, legalább tíz hasonló kanyart tudnék említeni” – idézi a „Doktort” az Autosport.com szakoldal. „Ott van például a 4-es kanyar Motegiben. Az is egy olyan hely, ahol minden évben elmondjuk, hogy nagyobb bukótérre lenne szükség. De ha megnézzük alaposabban, látható, hogy nem is tudnánk növelni, sajnos ez az igazság. A szezon során több olyan pont is van, ahol ha valami történik a motoroddal, nincs elég helyed megállni.”
Rossi arra is rámutatott, hogy az egyenes szakaszokon még nehezebb megoldani, hogy megfelelő nagyságú bukótér álljon a versenyzők rendelkezésére: „Emlékszem, hogy néhány éve Jerezben, a 10-es kanyarnál volt balesete Roberto Locatellinek. A kormány beragadt, és baloldalt nekiment a falnak egy egyenes szakaszon. Márpedig az egyenesekben képtelenség százméteres bukóteret kialakítani. Hasonló volt a helyzet idén Katarban, amikor Marc (Marquez – a szerk.) rajtgyakorlatot hajtott végre, amikor a gépe kitört balra. Nagyon nehéz százszázalékos biztonságot elérni: sajnos ez olyasmi, amit nem tudunk megoldani” – ismerte el a kilencszeres vb-győztes.