DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
Motor

Így fest jelenleg a 2017-es MotoGP-mezőny

Idén a szokásosnál jóval korábban, már a szezon első harmada során elkezdtek a helyükre kerülni a kirakós elemei a következő idény szerződéseivel kapcsolatban: a gyári ülések közül például már csak két kiadó hely van. Összeszedtük, mely csapatok jelentették már be jövő évi felállásukat és kik a legvalószínűbb opciók a további helyekre.

Movistar Yamaha: Valentino Rossi már az évadnyitó Katari Nagydíj előtt aláírta 2018-ig szóló új kontraktusát, így a „Doktor” még további két évig a mezőnyben marad. Csapattársa pedig a Suzukitól érkező korábbi Moto3-as világbajnok, Maverick Vinales lesz.

Repsol Honda: Az egyik olyan istálló, ahol nem lesz változás, hiszen előbb Dani Pedrosával hosszabbítottak szerződést 2018 végéig, majd pedig ugyanezt megtették Marc Marquezzel is, így a két spanyol jövőre is egymás oldalán versenyez majd.

Ducati Team: Az átigazolási időszak kétségtelenül legnagyobb szenzációja, hogy Jorge Lorenzo kilenc év után elhagyja a Yamahát, s 2017-től már a bolognaiak gyári csapatában húzza a gázt. Csapattársának pedig végül a jóval kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtó Andrea Doviziosót tartották meg.

orig_c251eab315cd223d45257737edeabe02

Lorenzo és Dovizioso jövőre már csapattársak lesznek


Suzuki Team: A „kékeknél” kötött ki a Ducatitól kiebrudalt Andrea Iannone, ám azt még nem tudni, ki lesz a fiatal olasz kollégája. Elképzelhető, hogy Aleix Espargaro marad – annak ellenére is, hogy a spanyol érezhetően megorrolt kissé a gyártóra –, viszont két fiatal tehetség, Alex Rins és Johann Zarco neve is felmerült a Suzukinál, sőt spanyol lapértesülések szerint előbbi már alá is írta velük kétéves szerződését.

Aprilia Gresini: A jelenlegi leggyengébb márka kapcsán csak Sam Lowes érkezése biztos, ám a brit jövő évi társának kilétére még nem derült fény. Sokáig úgy tűnt, hogy a mostani páros, Alvaro Bautista és Stefan Bradl harcol a fennmaradó helyért – kettejük közül a német tűnik esélyesebbnek –, ám nemrég felmerült Aleix Espargaro neve is, aki vélhetően szívesen otthagyná a Suzukit, amely elmondása szerint nem becsüli meg őt eléggé.

orig_50b83b50c661ea8efa160f8d54cf5630

A Tech3 versenyzői együtt igazolnak a jövőre érkező KTM-hez

KTM: Bár az osztrákok csak jövőre csatlakoznak a mezőnyhöz hatodik gyártóként, máris bejelentették felállásukat: tulajdonképpen a Tech3 idei duóját szerződtették, hiszen Bradley Smith és Pol Espargaro segítségével igyekeznek majd belerázódni a királykategóriába.

Tech3 Yamaha: A fentiekből értelemszerűen következik, hogy Herve Poncharal alakulata teljesen új párossal vág majd neki a 2017-es idénynek. Jonas Folger szerződését már be is jelentették, míg mellé valószínűleg a rendkívül keresett Alex Rins, Johann Zarco duóból érkezhet valaki – igaz, előbbi saját elmondása szerint mindenképp gyári csapatnál szeretne debütálni a MotoGP-ben.

LCR Honda (?): Cal Crutchlow jelenlegi kontraktusában van opció a közös folytatásra, s a hírek szerint a brit hajlana is a maradásra. A kérdés azonban, hogy Lucio Cecchinellóék jövőre is a Honda partnerei maradnak-e: bár a csapatvezető többször elmondta, hogy hűségesek a HRC-hez, sajtóhírek szerint elképzelhető, hogy ők lesznek a Suzuki szatellit alakulata, ebben az esetben pedig Johann Zarco köthet ki náluk.

orig_ca731400f7886b30dfd157835268d0f6

Crutchlow szívesen maradna az LCR-nél, de kérdés, hogy a csapat marad-e a Honda partnere

Pramac Ducati: Jó esély lehet arra, hogy megtartsák mostani versenyzőiket, Danilo Petruccit és Scott Reddinget, bár egyes források szerint a jelenleg az Aspar csapat színeiben versenyző Eugene Laverty, valamint a Superbike vb-n épp Ducatival vitézkedő Chaz Davies neve is felmerült az istállónál.

Marc VDS Honda: Idén Jack Miller és az újonc Tito Rabat szerepel náluk, ám várhatóan addig nem lesz döntés a 2017-es pilótákkal kapcsolatban, amíg a fentebb említett csapatok felállása nem tisztázódik.

Avintia Ducati: Itt is elképzelhető, hogy marad a Hector Barbera, Loris Baz páros, ám aligha várható bejelentés, amíg a komolyabb ülések el nem kelnek.

Aspar Ducati: Ugyanez igaz itt is: Yonny Hernandez és Eugene Laverty is esélyes a folytatásra – igaz, utóbbi neve állítólag már a Pramac Racingnél is szóba került, míg Asparék a hírek szerint érdeklődést mutatnak Aleix Espargaro és Alvaro Bautista irányába is, akiknek előfordulhat, hogy nem lesz maradásuk a Suzukinál, illetve az Apriliánál.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: