A Michelin szombati meghibásodása és az időjárás együttesen olyan káoszt okoz egyelőre az Argentin Nagydíj versenynapján, amilyenre már rég nem láttunk példát. A versenyirányítás nemrég közleményt adott ki arról, hogy a körülmények függvényében miképp képzelik el a nap hátralévő részét és elsősorban a futamot – íme, a lehetséges forgatókönyvek:
- Ami biztos, hogy a MotoGP bemelegítő edzése helyi idő szerint 10:40-től 11:10-ig fog tartani (ez itthoni idő szerint 15:40-es kezdést és 16:10-es leintést jelent), azaz az eredetileg tervezettnél tíz perccel hosszabb lesz. Amennyiben a warm up száraz pályán fog zajlani (amire jelenleg igen kevés esély mutatkozik…), úgy a versenyzőknek a Michelin által újonnan bevetésre szánt „helyettesítő” hátsó abroncsot kell használniuk. Ha viszont a bemelegítésre is vizes marad az aszfalt, abban az esetben sem lesz extra edzést – ezt az ötletet tehát elvetették –, helyette pedig az eredetileg Termasba szállított, vagyis a hétvége korábbi részében is használt gumikat használják majd a versenyen.
- Ha a futam száraz pályán indul el, és a warm up is szárazon zajlott, úgy a pilótáknak az új, helyettesítő abroncsot kell feltenniük a motor hátuljára, és a verseny az eredetileg tervezett 25 körig fog tartani. Ha eközben eleredne az eső, akkor az amúgy is érvényes flag-to-flag (azaz motorcserés) szabályok lépnek életbe.
- Ha a verseny száraz pályán indul, de a bemelegítés során még nedves volt az aszfalt (jelenleg erre van talán a legnagyobb esély), úgy a motorosok bármelyik eredetileg ide hozott keverékű – a közepeset vagy a keményet – hátsó gumit használhatják. Ez esetben viszont kötelezővé teszik a menet közbeni motorcserét, amelyet a 9., a 10. vagy a 11. kör végén kell megejteniük, miközben a távot is 20 körösre csökkentik. Ez kísértetiesen hasonló eset lenne, mint a 2013-as Phillip Island-i Ausztrál Nagydíjon.
- Ha a futam esőben indul, és közben szárad fel az aszfalt, a versenyirányítás eldönti, hogy biztonságos-e a helyzet a versenyzők számára, s amennyiben nem, úgy piros zászlóval megszakítják a versenyt. Az újraindítást követő „száraz verseny” tízkörös lesz, amelyet 15 perces rajtprocedúra előz majd meg. Ha eközben újfent eleredne az eső, úgy a pilóták ismét a normál szabályok szerint cserélhetnek a motort.
- Ha esőben rajtol a verseny, és a pálya végig vizes is marad, úgy a futam az eredetileg kiírt 25 körig fog tartani.
- Az biztos, hogy a Michelin idén visszahozott intermediate abroncsainak használatát semmilyen körülmények között nem engedélyezik a motorosok számára.