Újabb nagy lépést tehet álmai megvalósításához vezető úton Gyutai Adrián. A tavaly az olasz bajnokság National Trophy 600 kategóriájában versenyző és a gyorsaságimotoros-világbajnokságon is debütáló paksi gyorsasági motoros új csapatában, a Korda Racing színeiben gurul pályára a hétvégén, hogy a hivatalos misanói teszttel megkezdje immár második szezonját az olasz bajnokság (CIV) National Trophy 600 kategóriában. A cél nem változott, Adrián szeretné megnyerni 2016-ban a sorozat bajnoki címét.
Eddigi pályafutása legnehezebb szezonját hagyta maga mögött Gyutai Adrián. A 25 éves paksi versenyző egyrészt sikeresen bemutatkozhatott a gyorsaságimotoros-világbajnokság Moto3-as mezőnyében – 2015. szeptember 13-án, Misanóban - illetve teljesítette első teljes olasz bajnoki szezonját, és National Trophy 600 negyven fős mezőnyében végül a 13. helyen végzett. Adrián ebben az évben is a Dunlop élversenyzőjeként szerepel majd az olasz bajnokságban. Az idén 128 éves gumigyártó óriásnak nagy elvárásai vannak a magyar versenyzővel szemben, hiszen egyrészt szeretnék, ha megnyerné idén a National Trophy 600-as sorozat bajnoki címét – az előzetes nevezések alapján 43 fős mezőny indul ebben a kategóriában –, másrészt szeretnék, ha Adrián vb-szereplése is folytatódna szabadkártyával akár a Moto2-ben, vagy a Supersport-világbajnokság valamelyik olaszországi futamán.
A 25 éves paksi motoros több váltáson is túl van, hiszen idén már a Korda Racing pilótájaként száguld a pályákon, másrészt leállamvizsgázott, így ifjú mérnökként munkába állt egyik legfontosabb támogatójánál, az NCT-nél, harmadrészt pedig a hétvégi teszten próbálhatja ki végre-valahára az idei versenygépét, egy tökéletesen felkészített Honda CBR 600-at.
„Boldog vagyok, hogy méltónak talál a Dunlop Motorsport a további együttműködésre. Rengeteg támogatást és segítséget kaptam tőlük tavaly is, elég, ha csak a misanói Moto3-as bemutatkozásra gondolok, és ha minden jól alakul, akkor idén együtt nagyon jó eredményeket érhetünk el, hiszen a közös cél, hogy 2016-ban bajnok legyek. Nagyon izgatott vagyok, hogy végre elkezdődik a szezon. A felkészülésem során eddig is motorozhattam a fizikai edzések mellett, ám most, a misanói hivatalos teszten ülhetek fel először az idei motoromra, amivel elkezdődhet végre az összecsiszolódás. A csapatváltásnál szerencsémre a menedzserem mellettem maradt, aki eddig is intézte a dolgaimat, megteremtette számomra a versenyzéshez szükséges anyagi hátteret, míg a Korda Racing mindent megtesz azért, hogy kizárólag a versenyzésre keljen koncentrálnom. Nagyon bízom abban, hogy a pályán elért eredményeimmel sikerül meghálálnom a belém fektetett bizalmat. A mostani hétvégén kizárólag az a lényeg, hogy minél többet mehessek a Hondával, megtaláljuk az alapbeállításokat, összeszokjak a szerelőimmel” – fogalmazott Gyutai Adrián.
A Korda Racing tulajdonosa bízik abban, hogy már az első évben remek eredményeket érhetnek el közösen. Mindent megtesznek azért, hogy Adrián álmainak valóra váltásában megfelelő segítséget nyújtsanak neki.
„Az egész csapatunk nevében mondhatom, nagy örülök, hogy idén Adrián a Korda Racing színeiben versenyez! Adriánnal tavaly kezdtük meg a közös munkát, amikor a szezon vége felé hozzásegíthettük álma beteljesüléséhez, és részt vehetett a sportág csúcsát jelentő MotoGP világbajnoki futamon. Bár a Korda Racing korábban leginkább az autósportokban tört a babérokra, részben Adriánnak köszönhetően idén már a kétkerekes sorozatokban is egészen komoly kis csapattal állunk ki, és én magam is egyre többet edzek crossmotorral. Ahogy általában a többi versenyzőkkel szemben, úgy Adriánnal szemben sem támasztunk semmilyen eredménybeli elvárást a szezonra. Bízunk benne, mert tudjuk, hogy nagyon gyors pilóta, hiszen az év legeredményesebb magyar motorosa címet, vagy épp a világbajnoki rajthoz állást nem adják ingyen, így mindössze annyit kívánunk neki, hogy sikerüljön elérni a maga elé kitűzött céljait, mi pedig igyekszünk segíteni neki ebben” – jelentette be Korda Erik.
Gyutai Adrián 2016-os versenynaptára
Olasz Bajnokság (CIV) National Trophy 600
2016. 03. 18-20. Misano – kötelező teszt
2016. 05. 14-15. Vallelunga
2016. 07. 01-03. Mugello
2016. 07. 29-31. Misano
2016. 09. 02-04. Imola
2016. 10. 07-09. Mugello