A február első hetében megrendezett első kollektív gyakorlás kétségkívül legnagyobb port kavaró eseménye Loris Baz keddi horrorisztikus bukása volt. Az Avintia Ducati versenyzője a második nap elején, a sepangi pálya célegyenesében, nagyjából 290 km/h-s tempónál szenvedett furcsa és ijesztő balesetet: bár a pontos okokat azóta sem tisztázták, a felvételek alapján a Michelin hátsó abroncsa mondta fel a szolgálatot. A francia cég nem sokkal az incidenst követően vissza is vonta a pilóta által használt lágy keveréket, s a minimum guminyomást is megemelte.
Az Alpinestars most nyilvánosságra hozta Baz esésének telemetriai adatait, amelyből pontosan látható, mekkora szerencséje volt a motorosnak, hogy komolyabb sérülés nélkül megúszta a bukást, sőt még aznap újra kigurulhatott a pályára. A meghibásodás után nagyjából 1,9 másodperccel repült le a gépről a pilóta, amely pillanatban működésbe lépett az Alpinestars overállba telepített Tech-Air Race légzsák-rendszere. Ezt követően 60 milliszekundum telt az aszfalttal való első ütközésig, s ekkor érte a legnagyobb erőhatás, egész pontosan 29,9G Baz bal vállát. Az első ütés után még 6,6 másodpercig csúszott az aszfalton a mezőny legmagasabb versenyzője.