DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 19. vasárnap
Motor

Marquez-elsőséggel és bukások sorával indult a holtszezon

Alig másfél nappal a vasárnapi idényzáró után a királykategória szereplői máris megkezdték a felkészülést a 2016-os évadra: kedden a kétnapos teszt első felvonását rendezték Valenciában. A leggyorsabb idő Marc Marquez nevéhez fűződött, ahogy a nap első esése is, amelyet aztán még számos további bukás követett az összes hétórás körözés során.

Bár a 2015-ös gyorsasági motoros világbajnoki szezon a vasárnapi valenciai futamokkal véget ért, a legnagyobb géposztály szereplői csupán egy napot pihenhettek, kedden ugyanis kezdetét vette a szokásos teszt a spanyolországi helyszínen. Ez volt az első alkalom, hogy hivatalos időmérést láthattunk a hivatalos gumiszállítói szerepkörtől búcsúzó Bridgestone helyére érkező Michelin abroncsaival, a másik jelentős szabályváltozás, az egységes motorvezérlő-elektronikai (ECU) szoftvert hatásait azonban aligha szűrhettük le a mai napból, ugyanis csupán néhány motoros döntött úgy, hogy már a 2016-os rendszert teszteli.

Redding_teszt_1_nap

Redding és a Pramac Ducati


A mezőny egy része nem is ült át azonnal a jövő évi motorjára, ezzel is lehetőséget biztosítva az alakulatok számára, hogy közvetlen összehasonlítást végezhessenek a két gumigyártó termékei között. A Repsol Honda és a Yamaha pilótái például csak a nap végén köröztek a 2016-os gépeikkel, míg a Ducati részéről Gigi Dall’Igna úgy nyilatkozott, hogy a GP16 csak a februári sepangi teszten fog debütálni. Sokak így is ismeretlen vizekre eveztek, hiszen több versenyző is csapatot váltott: Scott Redding, Loris Baz és Eugene Laverty például először ülhetett Ducatin, míg Jack Miller is most debütált a Marc VDS Racing színeiben.

Rabat_teszt_1_nap

Rabat a Marc VDS Racing Hondáján

Ahogy a Michelin korábbi tesztjein, úgy most is számos bukást láthattunk, amelyek jelentős részét az okozta, hogy elment a motor eleje, amely jel lehet a francia cég számára, hogy az első abroncsaik továbbra sem működnek tökéletesen – igaz, ezzel ők maguk is tisztában vannak, hiszen ezt nevezték meg a fő területnek, ahol fejlődésre szorulnak. A nap első balesete Marc Marquez nevéhez fűződött, de rajta kívül elesett még Cal Crutchlow, Pol Espargaro, Maverick Vinales, Alvaro Bautista, Stefan Bradl, Jack Miller, Tito Rabat, Andrea Iannone, Aleix Espargaro és Eugene Laverty is – utóbbi két pilóta ráadásul kétszer is!

Miller_teszt_1_nap

Miller is megtette első köreit új versenygépével

Bár ennyire a tesztidőszak elején még nem feltétlenül a köridők jelentik a prioritást az istállók számára, azért érdekes összevetni az immár Michelin-gumikkal most futott köröket a vasárnapi futam vagy a szombati időmérőn látott produkciókkal. A kvalifikáción Jorge Lorenzo új pályacsúcsot állított fel 1:30.011-gyel, ettől még jócskán elmaradtak a versenyzők, a világbajnok versenyben elért legjobbjától, az 1:31.367-től azonban már nem voltak messze a ma teljesített idők. Sőt, a crash.net beszámolója szerint voltak olyan pilóták is – például Crutchlow –, akik egyenesen jobb kört futottak, mint két napja a futamon.

Baz_teszt_1_nap

Baz először vezetett Ducatit

A napot egyébként Marquez nyerte (1:31.551), aki összesen 47 kört teljesített. Mögötte a GP15-tel köröző ducatis Andrea Iannone zárt, csupán 88 ezreddel elmaradva a spanyoltól, majd következett Dani Pedrosa a másik Repsollal. A Suzuki is erős napot zárt Vinales negyedik helyezésével, míg a világbajnok Lorenzo egy ötödik pozícióval kezdte meg a „2016-os” tesztidényt. Csapattársa, az összetett elsőségről csupán öt ponttal lemaradó Valentino Rossi a 12. legjobb időt érte el, ám a mezőny szorosságát jól jellemzi, hogy még a kettővel mögötte végző Hector Barbera is egy másodpercen belül volt az éllovashoz képest, míg két szekundum kívülre csak a Suzuki két tesztpilótája került!

Hernandez_teszt_1_nap

Hernandez számára csak a csapat volt új, a motor nem

A MotoGP valenciai tesztje szerdán folytatódik és egyben zárul is: a pilóták ismét délelőtt 10 és délután 17 óra körözhetnek a Ricardo Tormóról elnevezett aszfaltcsíkon. Ha minden igaz, a brit közvetítésekért felelős BT Sport holnap is élőben tudósít a gyakorlásról – a csatorna adását ez esetben az ebben a cikkben található linkeken keresztül lehet majd nézni.

Az első tesztnap végeredménye:

1.

MARQUEZ, Marc

Repsol Honda Team

1:31.551

 

 

10 / 47

2.

IANNONE, Andrea

Ducati Team

1:31.639

0.088

0.088

30 / 61

3.

PEDROSA, Dani

Repsol Honda Team

1:31.681

0.130

0.042

11 / 49

4.

VIÑALES, Maverick

Team SUZUKI ECSTAR

1:31.720

0.169

0.039

36 / 59

5.

LORENZO, Jorge

Movistar Yamaha MotoGP

1:31.767

0.216

0.047

32 / 41

6.

CRUTCHLOW, Cal

LCR Honda

1:31.911

0.360

0.144

8 / 54

7.

ESPARGARO, Pol

Monster Yamaha Tech 3

1:31.937

0.386

0.026

10 / 40

8.

SMITH, Bradley

Monster Yamaha Tech 3

1:31.997

0.446

0.060

32 / 67

9.

ESPARGARO, Aleix

Team SUZUKI ECSTAR

1:32.005

0.454

0.008

36 / 47

10.

DOVIZIOSO, Andrea

Ducati Team

1:32.073

0.522

0.068

57 / 66

11.

REDDING, Scott

Octo Pramac Racing

1:32.214

0.663

0.141

30 / 52

12.

ROSSI, Valentino

Movistar Yamaha MotoGP

1:32.401

0.850

0.187

45 / 57

13.

PETRUCCI, Danilo

Octo Pramac Racing

1:32.442

0.891

0.041

46 / 47

14.

BARBERA, Hector

Avintia Racing

1:32.468

0.917

0.026

35 / 38

15.

MILLER, Jack

Marc VDS Racing Team

1:32.594

1.043

0.126

33 / 47

16.

RABAT, Tito

EG 0,0 Marc VDS

1:32.673

1.122

0.079

82 / 84

17.

BRADL, Stefan

Aprilia Racing Team Gresini

1:32.721

1.170

0.048

34 / 46

18.

BAZ, Loris

Avintia Racing

1:32.943

1.392

0.222

52 / 53

19.

HERNANDEZ, Yonny

Aspar MotoGP Team

1:33.046

1.495

0.103

31 / 57

20.

BAUTISTA, Alvaro

Aprilia Racing Team Gresini

1:33.061

1.510

0.015

66 / 66

21.

LAVERTY, Eugene

Aspar MotoGP Team

1:33.253

1.702

0.192

39 / 46

22.

TSUDA, Takuya

Suzuki Test Team

1:34.591

3.040

1.338

54 / 55

23.

AOKI, Nobuatsu

Suzuki Test Team

1:36.338

4.787

1.747

12 / 24

 

PIRRO, Michele

Ducati Team

 

 

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: