DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
Motor

Így fest jelenleg a MotoGP 2016-os mezőnye

Az elmúlt napok és hetek bejelentéseinek köszönhetően immár 19 pilóta helye biztos a MotoGP jövő évi rajtrácsán. A legfontosabb helyek nagy része már elkelt, ám így is akad még néhány kérdőjel, amelyek a következő időszakban egyenesedhetnek ki.

Ahogy közeledik a 2015-ös szezon vége, úgy válik egyre több dolog biztossá a csapatok 2016-os felállásával kapcsolatban. Az utóbbi időszakban rendre érkeztek a különböző bejelentések, amelyek nagyrészt a korábbi híreszteléseket erősítették meg, s ennek köszönhetően immár 19 motoros helye biztos a jövő évi mezőnyben. A crash.net cikke alapján áttekintjük, mit tudunk már most a következő évad szereplőiről, illetve milyen további kérdések nyitottak még az istállókkal és a versenyzőkkel kapcsolatban.

Kezdve az öt gyári alakulattal, megállapítható, hogy tulajdonképpen csak az Apriliánál van változás az idei szezonnyitóhoz képest, ám a noale-i márka is az évad közben megszerzett Stefan Bradlt szerződtette a Német Nagydíj előtt távozó Marco Melandri helyére. A szatellit csapatoknál is kevés a változás: a Tech3 Yamaha megtartotta a Bradley Smith, Pol Espargaro párosítást, az LCR Honda pedig Cal Crutchlow-val hosszabbított szerződést. A Pramac Racing ugyanakkor Danilo Petrucci mellé Scott Reddinget igazolta, míg utóbbi helyét immár bizonyosan Tito Rabat veszi át a Marc VDS Racingnél. Rajtuk kívül hivatalosnak tekinthető még az Avintia Racing felállása: ők Hector Barberával és Loris Bazzal vágnak neki az előttünk álló idénynek, míg az Aspar Team tegnap jelentette be Yonny Hernandez érkezését.

lcr honda

Az LCR Honda döntése és Jack Miller helye jelentheti a pilótapiac kulcsát


Ennyi tekinthető tehát biztosnak, ám ezzel természetesen még nem teljes a MotoGP mezőnye. A pilótapiac maradék részének két fő mozgatórugója az LCR és az Aspar Team lehet: előbbinél az a kérdés, hogy képesek lesznek-e 2016-ban is két Hondával kiállni, míg utóbbi esetén szóba került, hogy a japán gyártó helyett a Ducati partnerei lehetnének. Mindkét csapatnál érdekelt lehet Jack Miller: a fiatal ausztrál jelenleg Lucio Cecchinello alakulatát erősíti, ám neki közvetlenül a HRC-vel van szerződése, így ha az LCR egyversenyzős istállóvá alakul, akkor is lesz helye máshol, ha viszont Asparék Ducatira váltanak, akkor már csak a Marc VDS Racing jöhet szóba, ahol Rabat társa lehetne a tavalyi Moto3-as ezüstérmes – jelenleg egyébként ez a forgatókönyv a legvalószínűbb.

Ha Miller nem Asparékhoz csatlakozik, akkor is kérdéses lehet Hernandez csapattársa. Nicky Hayden a híresztelések szerint egyre inkább a Superbike világbajnokság felé tendál, míg Eugene Laverty helye annak ellenére sem tekinthető biztosnak, hogy kétéves szerződés köti Jorge Martinez alakulatához. Ezen kívül további három csapat sorsa is erősen bizonytalan: a Forward Racing Giovanni Cruzari letartóztatása óta problémákkal küzd, de a Karel Abrahammal kiálló AB Motoracing helyzete sem stabil. A legjobban a Iodaracing áll, ahol a hírek szerint azon dolgoznak, hogy 2015-ös Aprilia RS-GP-t indítsanak jövőre, a pilótájuk pedig maradhat Alex de Angelis, aki szintén kétéves kontraktussal rendelkezik.

MotoGP, 2016, mezőny:
 
Movistar Yamaha: Valentino Rossi, Jorge Lorenzo
 
Repsol Honda: Marc Marquez, Dani Pedrosa
 
Ducati Team: Andrea Iannone, Andrea Dovizioso
 
Team Suzuki: Aleix Espargaro, Maverick Vinales
 
Aprilia Gresini: Alvaro Bautista, Stefan Bradl
 
Tech3 Yamaha: Bradley Smith, Pol Espargaro
 
Pramac Ducati: Danilo Petrucci, Scott Redding
 
Avintia Racing: Hector Barbera, Loris Baz
 
LCR Honda: Cal Crutchlow, (Jack Miller?)
 
Marc VDS Honda: Tito Rabat, (Jack Miller?)
 
Aspar Team (Honda vagy Ducati?): Yonny Hernandez, (Eugene Laverty?)
 
Iodaracing (Aprilia RS-GP?): Alex de Angelis (?)
 
AB Motoracing (?): Karel Abraham (?)
 
Forward Racing (?): (Toni Elias?, ???)

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: