Az utolsó sikánban össze is értek, de szerencsére nem történt baleset. A dobogó alsó fokára Jorge Lorenzo állhatott fel.
Délután 14:00-kor kezdődött a nap fénypontja: a MotoGP versenye. Megvolt rá az esély, hogy az időjárás extra izgalmakkal szolgáljon. A rajtot megelőző percekben ugyanis sötét felhők gyülekeztek a legendás asseni aszfaltcsík fölött. Nem ez az első ilyen alkalom a mai napon, eddig elmaradt ugyan az égi áldás, itt azonban soha nem lehet tudni, mikor érkezik meg az eső. A huszonhat körös távot az élről induló Valentino Rossi kezdte a legjobban, ő fordulhatott elsőként. Mögötte A. Espargaro és Marquez érkeztek, utóbbi azonban hamar Rossi után eredt. Lorenzo közben feljött a harmadik helyre, A. Espargaro pedig folyamatosan esett vissza. Az első kör végén Rossi, Marquez, Lorenzo, P. Espargaro és Iannone voltak a top 5-ben. A mezőny végén sajnos történt egy bukás, az utolsó sikánban Barbera és Miller is búcsúztak. Barbera lába sajnos meg is sérülhetett. Két kör elteltével úgy tűnt, az első hármas meglóghat.
Időközben Iannone feljött a negyedik helyre. A legnagyobb csata az ötödik helyért zajlott A. Espargaro, P. Espargaro, Crutchlow, Dovizioso és Smith között. Az ötödik körben úgy tűnt, Lorenzo nem igazán bírja a tempót, Marquez viszont tapadt a „Doktorra”. Az Open kategóriában tegnap legjobban teljesítő Bradl a hetedik körben elesett. Tíz kör elteltével nem igazán változott a helyzet. Rossi vezetett, Marquez pedig szorosan követte, azonban nem bonyolódtak csatába. Lorenzo egyre jobban lemaradt. A negyedik és tizedik hely között viszont meglepően kicsi volt a különbség. A leintés előtt 11 körrel Dovi és Crutchlow nagy csatába kezdtek az ötödik pozícióért. Egy körrel később Marquez megunta a vonatozást, elkezdte keresni a lehetőségeket. Közben újabb kiesőt könyvelhettünk el, Laverty hibázott. A légkör pedig egyre feszültebb lett az élen a körök múlásával.
Hét körrel a vége előtt Marquez meg is előzte Rossit az első kanyarban. Elkezdődött az a csata, amire nagyon sokan vártak. Rossi nem kapkodott, több körön keresztül csak követte a regnáló világbajnokot. Az igazi összecsapás három körrel a vége előtt kezdődött meg, amikor Rossi visszaállt az élre. Az olasz óriási tempót kezdett diktálni, apránként, de növelte az előnyét. Az utolsó körben ettől függetlenül nem lehetett teljesen nyugodt, bár saját legjobbját az utolsó előtti körben futotta meg. Marquez szívósan próbálkozott, valószínűleg erőn felül, az utolsó sikánban hozzá is ért Rossihoz, kis híján esés lett a vége, de szerencsére mindketten épen értek be. Rossi hatalmas csatát nyert, Marquez lett a második, Lorenzo pedig a harmadik.
A futam végeredménye:
1. | Valentino ROSSI | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 40'54.037 |
2. | Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | Honda | +1.242 |
3. | Jorge LORENZO | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | +14.576 |
4. | Andrea IANNONE | Ducati Team | Ducati | +19.109 |
5. | Pol ESPARGARO | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | +24.268 |
6. | Cal CRUTCHLOW | CWM LCR Honda | Honda | +24.373 |
7. | Bradley SMITH | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | +24.442 |
8. | Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | Honda | +24.656 |
9. | Aleix ESPARGARO | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +26.725 |
10. | Maverick VIÑALES | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +27.238 |
11. | Danilo PETRUCCI | Octo Pramac Racing | Ducati | +29.038 |
12. | Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | Ducati | +29.418 |
13. | Scott REDDING | EG 0,0 Marc VDS | Honda | +46.663 |
14. | Yonny HERNANDEZ | Octo Pramac Racing | Ducati | +49.305 |
15. | Loris BAZ | Athinà Forward Racing | Yamaha Forward | +52.396 |
16. | Nicky HAYDEN | Aspar MotoGP Team | Honda | +56.005 |
17. | Alvaro BAUTISTA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | +59.857 |
18. | Mike DI MEGLIO | Avintia Racing | Ducati | +1'14.513 |
19. | Marco MELANDRI | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1 kör |
Nem ért célba: | ||||
Alex DE ANGELIS | E-Motion IodaRacing Team | ART | ||
Eugene LAVERTY | Aspar MotoGP Team | Honda | ||
Stefan BRADL | Athinà Forward Racing | Yamaha Forward | ||
Hector BARBERA | Avintia Racing | Ducati | ||
Jack MILLER | CWM LCR Honda | Honda |