Vasárnap 14 órakor rajtol el a nap legjobban várt versenye, a MotoGP Katalán Nagydíja. Az első két helyről a Suzukik indulhattak Espargaro, Vinales sorrendben, míg mellőlük Lorenzo várhatta a piros lámpák kialvását. A második sort Marquez, Dovizioso, Pedrosa foglalta el, míg Rossi a hetedik helyről vághatott neki a 25 körös viadalnak. A startot szokás szerint Lorenzo kapta el a legjobban, míg mögé Marquez és Dovizioso zárkózott fel. A „kékek” ugyanakkor csúnyán visszaestek: Vinales a top10-ben sem tudott bent maradni. A „Doktor” ugyanakkor javított: az első kört az ötödik pozícióban zárta az olasz, majd nem sokkal később a szintén nagyot rajtoló Pol Espargarót is maga mögött hagyta. A Tech3 pilótáját hamarosan bátyja is megelőzte, aki igyekezett visszavenni a start után elveszített pozíciókat.
Még csak a harmadik körben jártunk, amikor a Lorenzót üldöző Marquez nagyon elvétette a 10-es kanyar féktávját (kis híján yamahás honfitársát is felöklelte), s a kavicságyban kötött ki! Bár a pályára még vissza tudott térni, a címvédő azonnal behajtott a bokszba, és feladta a versenyt – idén már harmadszor nullázott a Repsol spanyolja! Dovizioso és Rossi ezzel felléptek a második és harmadik helyre, ráadásul a két olasz hamarosan helyet is cserélt, így a kilencszeres vb-győztes üldözőbe vehette némi előnyt kiépítő csapattársát. A hatodik körben aztán a ducatist is utolérte a vég, és csatlakozott Marquezhez, a start után bajba kerülő Crutchlow-hoz és a szintén eleső Polhoz hasonlóan a kiesők táborához.
Lorenzo és Rossi között apránként nőni látszott a kezdetben másfél másodperc körüli különbség, míg a harmadik pozíciót ugyan előbb Aleix Espargaro örökölte meg, ám a suzukist hamar átlépte Pedrosa az egyetlen állva maradt Repsol Hondával. Az izgalmakat így a hátrébb zajló csaták szolgáltatták: Smith és Iannone az ötödik, Petrucci és Bradl pedig a tizedik helyért küzdöttek. A két duó között Redding és Vinales is kezdtek egymásra találni, és 9 körrel a vége előtt meg is kezdték a párharcot, s bár először még mindketten átvágták az 1-es kanyart, ám nem sokkal utána a spanyol végleg megelőzte ellenfelét. Eggyel előrébb is helycserét láthattunk: Iannone vette át az ötödik helyet Smith-től.
Hat körrel a vége előtt Rossi váratlanul fél másodpercet lefaragott Lorenzóval szembeni hátrányából, de aztán a spanyol is kapcsolt, így a különbség csökkenése megállt nagyjából 1,3 másodpercnél. Aleix Espargaro közben eldobta a Suzukit, negyedik helytől fosztva meg ezzel saját magát és csapatát. A kamerák ezt a bukást leszámítva már végig a Yamahákat mutatták, de bár Rossi egy-egy szektorban tudott néhány századot hozni kollégáján, összességében nem tudott jelentősen közeledni hozzá. Az utolsó fordulónak 1,2 másodperces fórral vágott neki a spanyol, így az olasz már csak abban bízhatott, hogy hibázik legnagyobb világbajnoki riválisa.
Jorge Lorenzo azonban nem tette meg ezt a szívességet, így zsinórban negyedik győzelmét aratta – erre először volt képes pályafutása során! Valentino Rossi második helye azt jelenti, hogy a „Doktor” megőrizte a vezetést az összetettben, előnye azonban egyetlen pontra olvadt riválisával szemben! Dani Pedrosa alkarműtétje után először állhatott dobogóra, mögötte Iannone és Smith következett, Vinales pedig MotoGP-s karrierje legjobbját érte el a hetedik hellyel. Bradl legjobb openesként nyolcadik lett, miután sikeresen megelőzte Petruccit, a tizedik helyen pedig az Aprilia visszatérése utáni legjobbját elérve Bautista zárt. Mindössze 16-an értek célba a sok esésnek köszönhetően. Folytatás két hét múlva Assenben.
A futam végeredménye:
1. |
Jorge LORENZO |
SPA |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
42'53.208 |
2. |
Valentino ROSSI |
ITA |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
+0.885 |
3. |
Dani PEDROSA |
SPA |
Repsol Honda Team |
Honda |
+19.455 |
4. |
Andrea IANNONE |
ITA |
Ducati Team |
Ducati |
+24.925 |
5. |
Bradley SMITH |
GBR |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
+27.782 |
6. |
Maverick VIÑALES |
SPA |
Team SUZUKI ECSTAR |
Suzuki |
+29.559 |
7. |
Scott REDDING |
GBR |
EG 0,0 Marc VDS |
Honda |
+36.424 |
8. |
Stefan BRADL |
GER |
Athinà Forward Racing |
Yamaha Forward |
+42.103 |
9. |
Danilo PETRUCCI |
ITA |
Octo Pramac Racing |
Ducati |
+49.350 |
10. |
Alvaro BAUTISTA |
SPA |
Aprilia Racing Team Gresini |
Aprilia |
+52.569 |
11. |
Jack MILLER |
AUS |
CWM LCR Honda |
Honda |
+53.666 |
12. |
Eugene LAVERTY |
IRL |
Aspar MotoGP Team |
Honda |
+55.765 |
13. |
Loris BAZ |
FRA |
Athinà Forward Racing |
Yamaha Forward |
+55.832 |
14. |
Mike DI MEGLIO |
FRA |
Avintia Racing |
Ducati |
+1'09.037 |
15. |
Alex DE ANGELIS |
RSM |
E-Motion IodaRacing Team |
ART |
+1'25.263 |
16. |
Hector BARBERA |
SPA |
Avintia Racing |
Ducati |
1 kör |
Nem ért célba: |
|||||
Aleix ESPARGARB18:G25O |
SPA |
Team SUZUKI ECSTAR |
Suzuki |
||
Nicky HAYDEN |
USA |
Aspar MotoGP Team |
Honda |
||
Marco MELANDRI |
ITA |
Aprilia Racing Team Gresini |
Aprilia |
||
Andrea DOVIZIOSO |
ITA |
Ducati Team |
Ducati |
||
Pol ESPARGARO |
SPA |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
||
Marc MARQUEZ |
SPA |
Repsol Honda Team |
Honda |
||
Cal CRUTCHLOW |
GBR |
CWM LCR Honda |
Honda |
||
Yonny HERNANDEZ |
COL |
Octo Pramac Racing |
Ducati |