Délután 14:00-kor vette kezdetét a jerezi versenynap utolsó felvonása, a királykategória futama. A tegnapi időmérőhöz képest hűvösebb volt, így talán nem kellett akkora gumikopásra számítani, mint amekkorára tegnap gondolhatott a mezőny. Az első sorból Jorge Lorenzo, Marc Marquez és Andrea Iannone rajtolhattak. Mögöttük Pol Espargaro, Valentino Rossi és Aleix Espargaro voltak a második sorban. Nagyon jól kapta el a rajtot Lorenzo és Marquez, de Iannone szörnyen lemaradt. Lorenzo, Marquez, P. Espargaro, Rossi és A. Espargaro volt a legjobb öt sorrendje a 27 körös verseny első körében. A Ducatiknak nem indult jól a futam, a második körben Dovi is hibázott, szélesen fordult, ezzel veszített némi időt. Két kör után Lorenzo és Marquez meglógni látszódtak. Mögöttük P. Espargaro és Rossi csatáztak, ismét kis szünet után pedig Crutchlow és A. Espargaro.
Rossi a harmadik kör végén előzött, megpróbálhatta utolérni az első kettőt. Nem volt könnyű dolga, hiszen ezúttal mindenkinek egyforma gumik voltak fent, így nem lehetett olyan forgatókönyvvel számolni, mint Argentínában. Időközben Dovi ismét elkövetett hibát, a 22. helyre esett vissza Melandri mögé. A hetedik körben Crutchlow utolérte P. Espargarót, néhány kanyaron keresztül csatáztak, aztán a brit átlépte a yamahást. Az élen Lorenzo egyre jobban elnyúlt Marqueztől, mögötte 2,7 másodperccel következett Rossi, aki nem igazán tudott közeledni. Tizenkét kör után Lorenzo már több, mint 3,5 másodperccel vezetett, Rossi pedig lassan közeledni kezdett Marquezre, a regnáló világbajnoknak tehát gondjai akadhattak a sérült ujjával. Aoyama nem sokkal később elesett az ötös kanyarban. A hatodik helyért időközben A. Espargaro és Iannone vették fel a kesztyűt.
Tíz körrel a leintés előtt Rossi volt a leggyorsabb az első háromból. Marquez még fogható volt, de Lorenzo egész más dimenzióban járt már. Marquez nem adta könnyen magát, Rossi csak nagyon lassan közeledett. A legnagyobb csata a tizedik helyért zajlott a végén. Petrucci, Hernandez, Redding, Vinales és Barbera küzdöttek érte. Az utolsó három körre eldöntöttnek látszott a dobogós helyek sorsa. Lorenzo és Marquez is biztos előnnyel bírt. Ebben a sorrendben is futottak be. Lorenzo nagyszerű győzelmet zsebelt be, a hazai közönség legnagyobb örömére Marquez lett a második, így két spanyol végzett az élen, Valentino Rossi pedig harmadik helyével megszerezte élete 200. dobogóját. Ezúttal talán nem voltak túl nagy izgalmak, de a bajnokság szempontjából nagyon fontos futamot láthattunk.
A futam végeredménye:
1. |
Jorge LORENZO |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
44'57.246 |
2. |
Marc MARQUEZ |
Repsol Honda Team |
Honda |
+5.576 |
3. |
Valentino ROSSI |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
+11.586 |
4. |
Cal CRUTCHLOW |
CWM LCR Honda |
Honda |
+22.727 |
5. |
Pol ESPARGARO |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
+26.620 |
6. |
Andrea IANNONE |
Ducati Team |
Ducati |
+27.021 |
7. |
Aleix ESPARGARO |
Team SUZUKI ECSTAR |
Suzuki |
+35.445 |
8. |
Bradley SMITH |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
+36.296 |
9. |
Andrea DOVIZIOSO |
Ducati Team |
Ducati |
+41.933 |
10. |
Yonny HERNANDEZ |
Pramac Racing |
Ducati |
+51.072 |
11. |
Maverick VIÑALES |
Team SUZUKI ECSTAR |
Suzuki |
+51.674 |
12. |
Danilo PETRUCCI |
Pramac Racing |
Ducati |
+52.421 |
13. |
Scott REDDING |
EG 0,0 Marc VDS |
Honda |
+53.052 |
14. |
Hector BARBERA |
Avintia Racing |
Ducati |
+53.200 |
15. |
Alvaro BAUTISTA |
Aprilia Racing Team Gresini |
Aprilia |
+57.344 |
16. |
Stefan BRADL |
Athinà Forward Racing |
Yamaha Forward |
+59.018 |
17. |
Nicky HAYDEN |
Aspar MotoGP Team |
Honda |
+1'01.506 |
18. |
Eugene LAVERTY |
Aspar MotoGP Team |
Honda |
+1'03.163 |
19. |
Marco MELANDRI |
Aprilia Racing Team Gresini |
Aprilia |
+1'06.895 |
20. |
Jack MILLER |
CWM LCR Honda |
Honda |
+1'14.182 |
21. |
Alex DE ANGELIS |
Octo IodaRacing Team |
ART |
+1'26.832 |
22. |
Mike DI MEGLIO |
Avintia Racing |
Ducati |
1 kör |
Nem ért célba: |
|
|
|
|
|
Hiroshi AOYAMA |
Repsol Honda Team |
Honda |
|
|
Loris BAZ |
Athinà Forward Racing |
Yamaha Forward |
|
|
Karel ABRAHAM |
AB Motoracing |
Honda |
|