Gigi Dall’Igna érkezésével nagyot fordult a világ a Ducatival. Tavaly a korábbi gépeken alapuló GP14 már jó volt néhány dobogóra, azonban még mindig tetemes különbség látszott a japán gyártók és a bolognaiak gépe között. Az idei motor, a GP15 már teljes egészében Dall’Igna keze nyomát viseli, bemutatkozása pedig parádés lett. Mindössze öt napot teszteltek vele, mégis mindkét Ducati a dobogón végzett. Dovizioso komoly csatára kényszerítette a győzelemért Valentino Rossit. Bár alulmaradt, az világosan látszik, hogy igenis komolyan kell venni a Ducatit. Dovi azt azonban még nem jelentené ki, hogy a bajnoki címre is esélyesek lennének, elmondása szerint 5-6 verseny kell ahhoz, hogy reálisan lássák a dolgokat.
„Úgy vélem, senki sem számított ilyen sebességre és eredményre az első versenyen” – idézte Dovizioso szavait a crash.net. „A motor alapjai jók, mindenhol működni fog. Még nem tudjuk, milyen erősek leszünk a többi pályán, vagy hány versenyre van szükségünk ahhoz, hogy megerősítsük a gyenge pontokat. Talán Austinban mindent a helyére tehetünk, de talán ez négy versenyt is igénybe vesz majd mindez. Ez normális. Amit a mai napon (vasárnap) tettünk, az nem volt a normális.”
A dobogóról lejőve „Desmo Dovit” arról kérdezték, harcolhat-e a bajnoki címért. Erre így válaszolt: „A mai érzéseim alapján azt mondanám, hogy igen. De tudom, hogy ez nem reális. A reális képet majd csak öt vagy hat verseny után látjuk meg.” Természetes, hogy egy teljesen új konstrukciónak vannak gyermekbetegségei. Időbe telik, mire ezeket kiküszöbölik. Jelen pillanatban ilyen gond a gumikopás. Dovizioso hátsó gumija teljesen elfogyott a verseny végére, mégis az utolsó körben futotta meg legjobb körét. Gondoljunk bele, mit tudhatott volna egy jobb állapotú abronccsal!
„Megpróbáltam nem túlságosan elhasználni a hátsó gumimat a verseny első felében, de ez nem volt elég, mert az utolsó öt körben nem volt megfelelő a tapadásom, amikor Valentinóval harcoltam. Nem tudtam ugyanazt a sebességet tartani a kanyarokban, ami azt jelentette, hogy nehéz volt kiépíteni a stratégiám. A tervem az volt, hogy Valentino előtt kezdem az utolsó kört, de nem tudtam egyesben kigyorsítani az első kanyarból. Ezután olyan keményen nyomtam, ahogy csak tudtam, és megfutottam a legjobb körömet egy teljesen elkopott gumival, de ez nem volt elég” – mondta Dovizioso.
„Mindenesetre, az utolsó körben harcolni a győzelemért olyasvalami, amit minden versenyző akar, és amikor ezt a Ducatival teheted meg két küzdelmes év után, az új motor legelső versenyén, az nagyon különleges. Nagyon örülök a csapatnak és a mérnököknek is. Mindenkinek, aki dolgozott ezen a projekten. Nem aludtak túl sokat!” – zárta gondolatait az olasz versenyző. A ducatisok tehát elégedettek, és van is miért. Bár két literrel kevesebb üzemanyagot használhatnak ezentúl, ez nem igazán befolyásolja majd őket, hiszen elmondásuk szerint eddig is 22 literrel mentek. A motorblokkok fejlesztését ráadásul náluk nem fagyasztották be, és többet is használhatnak belőle, mint a Honda és a Yamaha, így tehát úgy néz ki, komolyan számolni kell velük.