A napokban modernizációs munkálatok kezdődtek a Marco Simoncelli nevét viselő misanói aszfaltcsíkon, amelynek csak egyik eleme a pálya újraaszfaltozása. A motogp.com beszámolója szerint emellett a jelenlegi 4,2 kilométeres vonalvezetés mellé egy 3,2 kilométeres, alternatív nyomvonalat is kialakítanak, amelyeket pályanapok során, illetve esetlegesen kisebb versenysorozatok pilótái használnának.
A Studio Dromo nevű cég által felügyelt változtatások a pálya biztonsági színvonalának növekedését célozzák, ennek keretein belül például különleges összetevőket is használnak majd, amelyek a közeli tenger okozta problémákat igyekeznek kiiktatni. Emellett csökkentenék a zajszennyezettséget, s összességében is környezetbarátabbá szeretnék tenni a létesítményt, amely így szerintük a világ egyik legmodernebb versenypályájává válhatna.
Franco Uncini, a FIM biztonsági szakembere, aki a tervezés összes szakaszában jelen volt, így nyilatkozott a világbajnokság hivatalos honlapjának erről: „A Misano World Circuit elfogadta a MotoGP kéréseit a biztonsági rendszereik javítására. A pálya tulajdonosai mindig egyetértettek a FIM és az FIA hasonló kéréseivel, amely bizonyítja, hogy elkötelezetten szeretnék biztosítani a legmagasabb fokú biztonságot a pályán. A mostani változtatások a szurkolói élményt is javítják majd, emellett a pálya iránti érdeklődést is növelik, és reméljük, minden jegyet eladhatunk idén.”
A MotoGP San Marinói Nagydíjára szokás szerint szeptember közepén kerül sor, ám még néhány hónappal előtte, a június 21-i hétvégén a másik nagy gyorsasági motoros sorozat, a Superbike világbajnokság is ellátogat az olaszországi pályára.