Ahogy közeledik a gyorsasági motoros világbajnokság katari nyitánya – még bő öt hetet kell várnunk erre –, egyre több csapat motorjáról hull le a lepel. A gyári Ducati hétfői bemutatója után most a HRC szatellit alakulatán, a CWM LCR Hondán volt a sor, amely tegnap este Londonban tartotta hivatalos prezentációját. Az új gép festésében az eddigiekhez képest jóval dominánsabb szerephez jut a fehér szín, emellett természetesen az új névadó szponzor és több más támogató neve is feltűnik az idomokon.
Lucio Cecchinello csapatfőnök így nyilatkozott a rendezvény során: „Ez egy különleges pillanat a pályafutásomban, hiszen együtt dolgozhatunk a HRC-vel, Callal, aki egy versenyképes motoros, és már bizonyította, hogy képes az élmezőnyben szerepelni, valamint Jackkel, aki nyilvánvalóan rendkívül tehetséges, és a jövőt képviseli” – idézi szavait a crash.net. „Egy olyan fontos cég támogat minket a sok más hosszútávú szponzor mellett, mint a CWM FX, s ezek így együtt fantasztikussá teszik számomra ezt a kihívást. Ez egy új fejezet kezdete a csapat történetében, s mindent megteszek, hogy eredményekkel jutalmazzam meg a projektben érintett embereket.”
Az istálló számára az új főtámogató érkezése mellett az egyik legnagyobb változás, hogy fennállásuk során most először nem egy, hanem két motorral képviselik magukat a királykategória rajtrácsán. Az egyik versenyzőjük Cal Crutchlow lesz, aki a Ducati gyári alakulatától érkezik az LCR Hondához, s akinek elmondása szerint a fő célja, hogy ő legyen a legjobb a szatellit pilóták közül.
„Akkor döntöttem úgy, hogy átigazolok a CWM LCR Honda csapatához, amikor leültem Lucióval és Anthonyval (Anthony Constantinou, a CWM vezérigazgatója – a szerk.), és azonnal láttam mindenkin a szenvedélyt” – fogalmazott a brit. „Tudtam, hogy újra rendszeresen dobogós helyezésekért akarok küzdeni, valamint azért, hogy én legyek a legjobb szatellit versenyző, aztán pedig a gyári srácokat is megverni, amikor lehetséges. Szóval remélhetőleg a két cég, a CWM és az LCR közös szenvedélye újra az élmezőnybe visz. Jól végződött a 2014-es évem, és biztos vagyok benne, hogy ez a forma 2015-ben is folytatódni fog.”
A másik versenyző, aki miatt az utóbbi hónapokban a megszokottnál talán nagyobb figyelem irányult a csapatra is, Jack Miller lesz. A Moto3-ban tavaly kis híján világbajnoki címet szerző (csupán két ponttal maradt le az elsőségről Alex Marquez mögött) ausztrál a középső géposztály kihagyva érkezik meg a MotoGP-be, hogy az LCR színeiben egy Open Hondán kezdje meg királykategóriás szereplését. A gép teljesítménye alapján túl nagy eredményeket nem várhatunk a fiatal pilótától, aki azonban már nagyon izgatott, s alig várja, hogy éles körülmények között is összemérhesse tudását a mezőny többi tagjával:
„Nagyszerűen érzem magam, amióta megérkeztem a CWM LCR Honda alakulatához, a legelső valenciai teszttől kezdve végig a téli időszakon keresztül szorosan együtt dolgoztunk, és eddig minden pozitív, úgy tűnik, elég jól megálljuk a helyünket! A Honda egy vadállat, ez biztos, de minél többször megyek vele, annál jobban élvezem. Aki látott engem a Moto3-ban tudja, hogy szeretek egykerekezni, s ez még jobb érzés ezzel a motorral! Már alig várom, hogy kezdődjön a szezon!” – zárta mondandóját Miller.