Dominique Aegerter meglepő információval szolgált a minap: a Moto2-es futamgyőztes pilóta január végén Jerezben fog tesztelni egy prototípust a Kawasaki kérésére! A dolog érdekessége, hogy a gyár évekkel ezelőtt, a gazdasági válságra hivatkozva kivonult a gyorsasági motoros világbajnokság királykategóriájából, s bár időről időre felmerült velük kapcsolatban, hogy esetleg visszatérnének, eddig még mindig cáfolták azt. Guim Roda, a „zöldek” Superbike világbajnoki menedzsere többször is elmondta, hogy több értelmét látják, hogy négy-öt millió eurós befektetéssel sikereket érjenek el abban a sorozatban (2013-ban Tom Sykes révén vb-címig jutottak ott, s az előtte és utána következő évben is csak egy hajszál választotta el őket ettől), mint nagyságrendekkel nagyobb összegeket költeni a MotoGP-ben, ahol nem produkálnának ilyen kiemelkedő eredményeket.
Aegerter tesztje azonban most újra előhozhatja a különböző spekulációkat a Kawasaki esetleges újbóli csatlakozásáról. Maga a motoros, aki egyébként már a tavalyi barcelonai futamot követő teszten felülhetett az Avintia Racing ZX-10R-re épülő Open kategóriás gépére (a legfelső kép is ekkor készült), így nyilatkozott a kétnapos spanyolországi gyakorlással kapcsolatban a speedweek.com hírportálnak: „Igen, január 26-án és 27-én a Kawasakival fogok tesztelni Jerezben. A Kawasaki tesztcsapata lesz jelen velem. A meghívás egyenesen a gyárból érkezett, és egy prototípust fogok vezetni. A barcelonai teszten megismertem néhány embert, akik a Kawasaki-projektben érintettek. Még nem tudom pontosan, hogy mit fog tesztelni. Viszont annyi már bizonyos, hogy a motort Michelin-abroncsokkal szerelik majd fel – igaz, nem azokkal, amelyeket 2016-ra fejlesztenek a MotoGP-be.”
Azt tehát egyelőre nem tudni, hogy pontosan milyen motor is lesz majd jelen Jerezben, ám az említett német weboldal információi szerint hivatalosan még egyáltalán nem mutatott érdeklődést a Kawasaki a MotoGP iránt. Legalábbis így nyilatkozott Herve Poncharal, az IRTA elnöke, valamint a kereskedelmi jogokért felelős Dorna első embere, Carmelo Ezpeleta is: „Sajnálom, nincs információm azzal kapcsolatban, hogy a Kawasaki csatlakozna a MotoGP-hez” – mondta a promóter. A japánok egyébként egészen tavalyig érintve voltak a királykategóriában, köszönhetően a már fentebb említett Avintia Racingnek, és érdekes adalék lehet még, hogy a csapat versenyzője, Hector Barbera egy ízben arról beszélt, hogy a „zöldek” gyári támogatást ígértek nekik a 2014-es idényre, amit aztán végül nem tartottak be, így az alakulat már szezon közben úgy döntött, hogy Ducatira váltanak.