DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Motor

Makaó GP: Bitter remek teljesítménnyel 18.

Stuart Easton nyerte a 48. Macau Grand Prix-t, Michael Rutter lett a második, Martin Jessopp pedig a harmadik. Hazánk utcai harcosa, Bitter Sándor nagyszerű teljesítményt mutatott be, tavalyi helyezésén egyet javítva a 18. helyen fejezte be az igen megterhelő tizenkét kört.



Ma rendezték a világ egyik leghíresebb és legveszélyesebb motorversenyét, a Macau Grand Prix-t. A magyar idő szerint 8:30-kor kezdődő eseményen Bitter Sándor, hazánk egyetlen utcai motorversenyzője képviselte nemzeti színeinket. Sanyi nem akárhogyan hangolódott erre a 12 körös megmérettetésre. A félig vizes körülmények között megrendezett tréninget a második helyen zárta. Sokáig vezetett is, végül azonban a makaói körrekordot magáénak tudó Stuart Easton megelőzte őt három tizeddel. Bitti tegnap a legjobb 20-ba keveredést tűzte ki célul. Figyelembe véve a bemelegítésen mutatott formáját, valamint, hogy már a láz sem gyötri, ez a 24. helyről indulva egyáltalán nem tűnt elérhetetlennek, sőt. A futam rajtjára az esőnek már nyoma sem volt, napsütés fogadta a versenyzőket, a nehezítő körülmények közül tehát egy megszűnt, a kihívás viszont így is óriási maradt.

Az első sorból Easton, Rutter és Johnston indulhattak. A rajttól remekül jött el Easton, Johnston fordult másodikként, Hutchinson pedig maga mögé utasította Ruttert. Az első kanyar baleset nélkül zajlott, Hutchinson viszont elfékezte magát a második fordulóban. Az első kör elején a nagy tülekedésben Bitti a 25. helyen állt. Easton, Johnston és Rutter meglógtak az elején. Sanyi a 23. helyen zárta az első kört. A harmadik kör elején Rutter átvette a második helyet és az időközben kicsit elhúzott Stuart Easton nyomába eredhetett. Nem volt könnyű dolga, mert Easton bődületes tempót diktált. Johnston pedig nem sokkal lemaradva követte őt. A negyedik helyért Jessopp és Johnson vívtak kemény harcot, Saiger pedig nem sokkal maradt le tőlük. A negyedik körben Shoesmith igen érdekes módon esett, talán Pedrosa Melbourne utcáin bemutatott esésre hasonlított a legjobban.

A versenyzők egyre fogytak féltávhoz közeledve, Storrar kiállni kényszerült. Bitti közben egyre jobban bemelegedett, egyre jobb időket ment. A hatodik kört a 21. helyen zárta. Időközben igen érdekessé vált a második helyért folyó csata. Rutter feltartotta Johnstont, akire közben feljött Johnson és Jessop is. A nyolcadik körben Cretu is befejezte a versenyt, ezzel Bitti már a 20. helyen állt. Johnston megelőzte Rutterta kör végén, azonban azonnal visszavette a második helyet, amint alkalma nyílt rá. Négy körrel a vége előtt Rutter, Johnston, Jessopp és Johnson teljesen együtt haladt. Stuart Easton közben hatalmas, majd’ 18 másodperces előnyt motorozott ki. A tizedik körben Jessopp meglepte Johnstont. Bitti a 20. helyen ment két körrel a leintés előtt, a 19. helyért nagy csatában volt English-sel. A brit az egyenesekben rendre el tudott tőle menni, a technikás részeken viszont rendre ledolgozta a motorerőből fakadó hátrányát. 

Johnston az utolsó két körre lemaradt a második helyért küzdő bolyról. Jessopp bepróbálkozott Rutternél, Makaó legendája viszont nagyon hamar visszaelőzte. Az utolsó kör elején Jessopp ismét előzött, Rutter viszont a hosszú egyenes végi féktávon ismét visszaállt a második helyre. Easton győzelmét semmi sem veszélyeztette, magasan ő volt a mai nap legjobbja. Rutter megtartotta második helyét, Jessopp állhatott fel a dobogó legalsó fokára. Az utolsó körben Bitter feljött a 18. helyre, ezzel egyet javított tavalyi eredményén. A mezőny egyik leggyengébb gépével, tüdőgyulladással tarkított héttel a háta mögött ismét bizonyította tehetségét. Gratulálunk Bittinek!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: