Az esős nap után ma sem kezdődött a legjobb körülmények között a királykategória tesztje Valenciában. A zárónapon hűvös, nyirkos idő és aszfalt fogadta a résztvevőket, így az első két óra csendben telt el a pályán. A tegnapi nappal ellentétben viszont nem esett az eső, sőt, egyre javult a helyzet. Nagyjából délben merészkedtek ki az első bátor próbálkozók, a két apriliás, Alvaro Bautista és Marco Melandri, valamint az újdonsült bajnok, Marc Marquez. Nem sokkal később Michele Pirro, Pol Espargaro és Hector Barbera is beszállt a buliba, ezzel megduplázva az egy időben pályán lévő motorok számát. A köridők persze ekkor még jóval elmaradtak a hétfői legjobbaktól.
Az első igazán jó körre körülbelül fél órát kellett várni, akkor ugyanis Marquez három tizeddel jobbat ment, mint Jorge Lorenzo hétfőn. Ezen felbuzdulva nem sokat vártak a gyári Yamahánál, mindkét versenyzőjük kigurult a bokszból. Nem tudták azonban letaszítani az élről fiatal vetélytársukat, Lorenzo a második, Rossi pedig a harmadik helyre jött fel a tabellán. Ezt követően a kategória két legerősebb alakulata egymást felüllicitálva cserélgették pozícióikat. Délután egy órához közeledve Pedrosa leszorította Lorenzót, így a Repsol Honda kettőse állt az élen. Viszont nem élvezhették ezt sokáig, mivel az idei év bronzérmese erre egy 1’31.800-as idővel válaszolt, amivel beékelődött honfitársai közé.
Időközben Marc Marquez a 2015-ös RC213V-re pattant. Fél órával később Jorge állt az élre 1’31.464-gyel, ami már jobb volt, mint a vasárnapi futamon futott leggyorsabb kör (az Marquez nevéhez fűződik). A négyes fogat többi tagja ezt követően szintén javított, így délután két óra előtt néhány perccel másfél tizedmásodpercen belül voltak egymáshoz, Lorenzo, Marquez, Pedrosa, Rossi sorrendben. Nem sokkal később az ifjabbik Espargaro bontotta meg a gyáriak sorrendjét, feljött az ideiglenes harmadik helyre. Ezt az ötöst a többiek tisztes távolból figyelték Crutchlow vezetésével. Bő negyedóra múlva Rossi 12 ezredre megközelítette csapattársát, így a „hangvillás” páros állt a táblázat élén.
A teszt érdemleges részének közepéig azonban ez megváltozott, hiszen Dani Pedrosa 1’31.119-et repesztett, ezzel annak ellenére is ő vált a leggyorsabbá, hogy Lorenzo közben három tizedet gyorsult. Pedrosa ezen köre az időmérőn már az ötödik helyet jelentette volna, amivel megelőzte volna Marc Marquezt. Utóbbi két órával a gyakorlás vége előtt lépett előrébb, megelőzve Rossit. A mezőny hátsó régiójából érdemes megemlíteni Aleix Espargaro teljesítményét, aki ekkor futotta meg a legjobb idejét a Suzukival. A spanyol 1’31.973-ra volt képes, ami hat tizeddel jobb, mint de Puniet kvalifikációs ideje, ráadásul ezzel bejutott volna a Q2-be is.
A teszt leintéséig Marquez tette teljessé a Honda örömét, egyedüliként ment 1’31 alá, ezzel bajnokhoz méltóan fejezte be ezt a háromnapos eseményt. Gyorsult P. Espargaro is, aki egyet lépett előre, valamint Bradley Smith és a tegnap remeklő Danilo Petrucci megelőzték a sokáig hatodik helyen álló Cal Crutchlowt. Végül Marquez, Pedrosa, Lorenzo, P. Espargaro, Rossi, Smith, Petrucci, Crutchlow, Hernandez és A. Espargaro zárták a top 10-ben a tesztet. Ezzel azonban nincs teljesen vége az idei évre a MotoGP-s eseményeknek. Több privát tesztet is rendeznek majd december 1-ig, a teszttilalom kezdetéig. Az addig hátralévő bő fél hónapban a crash.net szerint pályára gurulhat például az újonc Jack Miller, valamint Hiroshi Aoyama, hogy új szerepkörükkel barátkozzanak a Hondánál.
A valenciai teszt harmadik napjának végeredménye:
1. |
MARQUEZ, Marc |
Repsol Honda Team |
1:30.973 |
|
|
2. |
PEDROSA, Dani |
Repsol Honda Team |
1:31.119 |
0.146 |
0.146 |
3. |
LORENZO, Jorge |
Movistar Yamaha MotoGP |
1:31.164 |
0.191 |
0.045 |
4. |
ESPARGARO, Pol |
Monster Yamaha Tech 3 |
1:31.288 |
0.315 |
0.124 |
5. |
ROSSI, Valentino |
Movistar Yamaha MotoGP |
1:31.301 |
0.328 |
0.013 |
6. |
SMITH, Bradley |
Monster Yamaha Tech 3 |
1:31.365 |
0.392 |
0.064 |
7. |
PETRUCCI, Danilo |
Pramac Racing |
1:31.665 |
0.692 |
0.300 |
8. |
CRUTCHLOW, Cal |
CWM LCR Honda |
1:31.774 |
0.801 |
0.109 |
9. |
HERNANDEZ, Yonny |
Energy T.I. Pramac Racing |
1:31.914 |
0.941 |
0.140 |
10. |
ESPARGARO, Aleix |
Team Suzuki MotoGP |
1:31.973 |
1.000 |
0.059 |
11. |
BARBERA, Hector |
Avintia Racing |
1:32.007 |
1.034 |
0.034 |
12. |
PIRRO, Michele |
Ducati Test Team |
1:32.113 |
1.140 |
0.106 |
13. |
HAYDEN, Nicky |
Drive M7 Aspar |
1:32.173 |
1.200 |
0.060 |
14. |
REDDING, Scott |
Team Estrella Galicia Marc VDS |
1:32.621 |
1.648 |
0.448 |
15. |
BRADL, Stefan |
NGM Forward Racing |
1:32.784 |
1.811 |
0.163 |
16. |
BAUTISTA, Alvaro |
Factory Aprilia Gresini |
1:32.810 |
1.837 |
0.026 |
17. |
DI MEGLIO, Mike |
Avintia Racing |
1:32.922 |
1.949 |
0.112 |
18. |
VIÑALES, Maverick |
Team Suzuki MotoGP |
1:33.216 |
2.243 |
0.294 |
19. |
BAZ, Loris |
NGM Forward Racing |
1:33.486 |
2.513 |
0.270 |
20. |
LAVERTY, Eugene |
Drive M7 Aspar |
1:33.509 |
2.536 |
0.023 |
21. |
MILLER, Jack |
CWM LCR Honda |
1:33.746 |
2.773 |
0.237 |
22. |
MELANDRI, Marco |
Factory Aprilia Gresini |
1:34.336 |
3.363 |
0.590 |