Magyar idő szerint vasárnap reggel 9-kor következett a nap utolsó versenye, a királykategória Maláj Nagydíja Sepangban. A pole-ból a világbajnok Marc Marquez várta a startot, mellé Dani Pedrosa és Jorge Lorenzo sorakozott fel, míg a második sort Stefan Bradl, Andrea Dovizioso és Valentino Rossi foglalta el. A 20 körös viadal rajtját Pedrosa kapta el a legjobban, mögötte pedig Lorenzo és Marquez kis híján összeütköztek: mindkét spanyol kisodródott, így Dovizioso és Rossi is elment mellettük – igaz, utóbbit hamar visszaelőzte saját csapattársa, aki aztán még az első körben a vezetést is átvette! Lorenzo volt egyébként az egyetlen az élmezőnyből, aki kemény első gumit tetetett fel, mindenki más közepeseken ment, beleértve Rossit is, aki közben átvette a harmadik helyet Doviziosótól, sőt az olaszt a lassanként visszazárkózó Marquez is legyűrte.
A bukások sorát Aleix Espargaro és Alvaro Bautista nyitotta, ám az igazán nagy dráma a második kör végén következett: Pedrosa alól az utolsó kanyarban kicsúszott a motor, így a tavalyi győztes idejekorán kiszállt a győzelemért folytatott csatából! Ezzel Lorenzo vezetett Rossi és Marquez előtt, ők hárman nagyon hamar ellógtak Doviziosótól. A másik gyári Ducatit kormányzó Cal Crutchlow az ötödik körben a hatodik helyről kényszerült kiállni, vélhetően műszaki hiba miatt, ezzel pedig Bradl fellélegezhetett az ötödik pozícióban, Smith és társai pedig egyet ismét előreléptek. Rossi viszont igyekezett harcban az élre törni: a „Doktor” a pálya középső szakaszán folyamatosan ráesett Lorenzóra, ám előzni egyelőre nem tudott, miközben a két yamahás mögött Marquez is várta a kínálkozó lehetőségeket.
A futam harmadánál Nicky Hayden is képernyőre került kicsúszásának köszönhetően, míg Pol Espargaróra azért volt érdemes odafigyelni, mert tegnapi lábsérülése után a remek hetedik pozícióban motorozott. Közben az élen is egyre szorosabbá vált a küzdelem, s a féltávhoz érve Rossi meg is csinálta az előzést: a Phillip Island-i győztes átvette a vezetést! Marquez persze nem akarta, hogy az olasz meglógjon, így a repsolos is elment az utolsó kanyarban kissé szélesen forduló Lorenzót. A spanyol hamar le is szakadt az éllovas duóról – úgy tűnt, az Ausztrál Nagydíjhoz hasonlóan ezúttal sem jön be neki az eltérő gumiválasztás. Marqueznek azonban gyümölcsöző volt a kivárásos taktika: ezúttal Rossi vette túl szélesen a két egyenes közötti visszafordítót, ezzel a világbajnoknak ajándékozva az első helyet.
Ez a csata azonban még egyáltalán nem volt lefutott, Rossi tudta tartani Marquez tempóját, Pedrosa számára viszont végérvényesen elúszott a bajnoki második hely esélye, amikor kiváló felzárkózás után (már a 11. helyen haladt) ismét bukott, s ezzel immár tényleg feladta a futamot. Kis híján Hernandez és Pol is erre a sorsra jutott, amikor a kolumbiai megbicsakló motorjával majdnem felöklelte féktávon a Tech3 pilótáját – szerencsére a pramacos is állva maradt végül. A negyedik helyért folytatott csatában is változott a sorrend közben: Doviziosónak valószínűsíthetően szintén némi technikai gondja akadt, mert tulajdonképpen elengedte maga mellett Bradlt és Smith-t is. Rossi azonban nem engedte még el a győzelem esélyét: az olasz az utolsó körökre fordulva is ott motorozott Marquez közelében.
Három körrel a leintést megelőzően aztán az első helyezett aztán mégis el tudott lépni üldözőjétől, aki minden bizonnyal fel is adta a küzdelmet, így végül nem alakult ki komolyabb csata kettejük között. Marquez ezzel idei 12. sikerét aratta: közel két hónap után tudott ismét diadalmaskodni, hiszen az augusztus végi Brit Nagydíjon nyert utoljára a spanyol. Rossi maradt második, s ezzel az összetettben is megtartotta ezt a pozíciót: 12 egységre növelte előnyét a mögötte célba érő Lorenzóval szemben. A negyedik helyért nagy csata zajlott még az utolsó körben is, ám Bradl végül megtartotta azt Smith előtt, míg a hatodik pozíciót a törött lábbal induló Pol Espargaro szerezte meg, megelőzve Hernandezt, Doviziosót, Barberát és Reddinget. A szezon két hét múlva a hagyományoknak megfelelően Valenciában zárul.
A futam végeredménye:
1. |
Marc MARQUEZ |
SPA |
Repsol Honda Team |
Honda |
40'45.523 |
2. |
Valentino ROSSI |
ITA |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
+2.445 |
3. |
Jorge LORENZO |
SPA |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
+3.508 |
4. |
Stefan BRADL |
GER |
LCR Honda MotoGP |
Honda |
+21.234 |
5. |
Bradley SMITH |
GBR |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
+22.283 |
6. |
Pol ESPARGARO |
SPA |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
+34.668 |
7. |
Yonny HERNANDEZ |
COL |
Energy T.I. Pramac Racing |
Ducati |
+38.435 |
8. |
Andrea DOVIZIOSO |
ITA |
Ducati Team |
Ducati |
+48.839 |
9. |
Hector BARBERA |
SPA |
Avintia Racing |
Ducati |
+50.792 |
10. |
Scott REDDING |
GBR |
GO&FUN Honda Gresini |
Honda |
+59.088 |
11. |
Hiroshi AOYAMA |
JPN |
Drive M7 Aspar |
Honda |
+1'15.949 |
12. |
Michael LAVERTY |
GBR |
Paul Bird Motorsport |
PBM |
+1'17.966 |
13. |
Mike DI MEGLIO |
FRA |
Avintia Racing |
Avintia |
+1'27.773 |
14. |
Broc PARKES |
AUS |
Paul Bird Motorsport |
PBM |
+1'44.244 |
Nem ért célba: |
|||||
Alex DE ANGELIS |
RSM |
NGM Forward Racing |
Forward Yamaha |
1 kör |
|
Danilo PETRUCCI |
ITA |
Octo IodaRacing Team |
ART |
6 kör |
|
Dani PEDROSA |
SPA |
Repsol Honda Team |
Honda |
8 kör |
|
Karel ABRAHAM |
CZE |
Cardion AB Motoracing |
Honda |
9 kör |
|
Nicky HAYDEN |
USA |
Drive M7 Aspar |
Honda |
14 kör |
|
Cal CRUTCHLOW |
GBR |
Ducati Team |
Ducati |
16 kör |
|
Aleix ESPARGARO |
SPA |
NGM Forward Racing |
Forward Yamaha |
19 kör |
|
Alvaro BAUTISTA |
SPA |
GO&FUN Honda Gresini |
Honda |
19 kör |