Dani Pedrosa és Jorge Lorenzo indulhatnak majd mellőle holnap az első sorból. A bajnokság második helyéért küzdő Rossi csak a második sor végére hozta be Yamaháját.
Mindössze tíz perc telt el a negyedik szabadedzés leintése után, máris elkezdődött a kvalifikáció. A legtöbb versenyző száraz edzést szeretett volna, ami teljesült is. A szokásoknak megfelelően az első három szabadedzés alapján a legjobbak egyenesen az időmérő második szakaszába jutottak, míg a többiek a Q1-ben voltak kénytelenek küzdeni. Ez alapján Pedrosa, Lorenzo, Marquez, Dovizioso, Bradl, Crutchlow, Rossi, A. Espargaro, Smith és P. Espargaro voltak azok, akik a Q1 nélkül vívták ki a Q2-s indulást, közülük viszont Pol sajnos nem tudott elindulni délelőtti sérülése miatt.
Q1
A Q1-ben Hernandez, Bautista, Aoyama, Abraham, Iannone, Redding, Barbera, Hayden, de Angelis, Petrucci, Laverty, di Meglio és Parkes mutathatták meg, hogy igenis elég gyorsak ahhoz, hogy a kvalifikáció második szakaszába kerüljenek. Sajnos közülük is hiányzott valaki, Iannone tegnap sérülése miatt nem tudta vállalni a hétvége további megmérettetéseit, csak a bokszból nézhette, mire mennek a többiek. Az első mért körök alapján Aoyama és Bautista álltak továbbjutásra, mögöttük két Ducati, Hernandez és Barbera álltak. Gyors kerékcserék következtek, aztán ismét egymásnak és az órának estek a versenyzők. A kivezető körük nagyon hasonlított a Moto3-asékhoz, sokan csak azt keresték, ki tudná meghúzni őket, ezért többek között Aoyama és Redding is áthajtottak a bokszutcán, így a poroszkálásért nem kaphattak büntetést. Az idő lejárta után többen is az addigi legjobb időn belül voltak, így igen izgalmas lett a végjáték. Végül azonban csak helyet cserélt Bautista és Aoyama, ők kerültek be a Q2-be.
A Q1 végeredménye:
1 | Alvaro BAUTISTA | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 2'01.818 | |
2 | Hiroshi AOYAMA | Drive M7 Aspar | Honda | 2'02.020 | 0.202 / 0.202 |
3 | Yonny HERNANDEZ | Energy T.I. Pramac Racing | Ducati | 2'02.184 | 0.366 / 0.164 |
4 | Nicky HAYDEN | Drive M7 Aspar | Honda | 2'02.330 | 0.512 / 0.146 |
5 | Karel ABRAHAM | Cardion AB Motoracing | Honda | 2'02.548 | 0.730 / 0.218 |
6 | Hector BARBERA | Avintia Racing | Ducati | 2'02.682 | 0.864 / 0.134 |
7 | Scott REDDING | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 2'02.874 | 1.056 / 0.192 |
8 | Alex DE ANGELIS | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 2'03.165 | 1.347 / 0.291 |
9 | Danilo PETRUCCI | Octo IodaRacing Team | ART | 2'03.874 | 2.056 / 0.709 |
10 | Michael LAVERTY | Paul Bird Motorsport | PBM | 2'04.539 | 2.721 / 0.665 |
11 | Mike DI MEGLIO | Avintia Racing | Avintia | 2'04.784 | 2.966 / 0.245 |
12 | Broc PARKES | Paul Bird Motorsport | PBM | 2'05.208 | 3.390 / 0.424 |
Nem futott mért kört: | |||||
Andrea IANNONE | Pramac Racing | Ducati |
Q2
A szokásokkal ellentétben sajnos eggyel kevesebben indulhattak ebben a szakaszban, ugyanis Pol Espargarót délelőtti sérülése megakadályozta a abban, hogy pályára tudjunk gurulni Sepangban. Így az első szabadedzésen az első kilenc helyet megszerző volt ott ezen a negyedórás etapon, hozzájuk csatlakozott a két legjobb Q1-es, Bautista és Aoyama. Utóbbinak nem tartott sokáig a körözés, első mért körében eldobta a vasat, így ő négy percig sem élvezhette ezt a légkört. Az első mért körök után a Marquez, Pedrosa, Lorenzo, Dovizioso, Rossi, Crutchlow, Smith, Bradl, A. Espargaro, Bautista, P. Espargaro és Aoyama sorrend alakult ki. A kerékcserék előtt Aleix ment még egy gyors kört, amivel a negyedik helyre javított. A mindent eldöntő utolsó percekben Marquez tovább javított, átlépte a 2 perces határt. Gyors körén Bradl próbálta követni, aki így a pillanatnyi negyedik legjobb időt futotta. A leintés után Pedrosa is 2 perc alá ment, de nem előzte meg csapattársát. Így Marquezé lett a pole, Pedrosa a második, Loernzo pedig a harmadik, övék lesz holnap az első sor. Mögöttük Bradl, Dovi, Rossi, A. Espargaro, Crutchlow, Smith, Bautista, Aoyama és P. Espargaro lett a sorrend.
A Q2 végeredménye:
1. | Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | Honda | 1'59.791 | |
2. | Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | Honda | 1'59.973 | 0.182 / 0.182 |
3. | Jorge LORENZO | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 2'00.203 | 0.412 / 0.230 |
4. | Stefan BRADL | LCR Honda MotoGP | Honda | 2'00.472 | 0.681 / 0.269 |
5. | Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | Ducati | 2'00.703 | 0.912 / 0.231 |
6. | Valentino ROSSI | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 2'00.740 | 0.949 / 0.037 |
7. | Aleix ESPARGARO | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 2'00.801 | 1.010 / 0.061 |
8. | Cal CRUTCHLOW | Ducati Team | Ducati | 2'01.119 | 1.328 / 0.318 |
9. | Bradley SMITH | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 2'01.263 | 1.472 / 0.144 |
10. | Alvaro BAUTISTA | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 2'02.294 | 2.503 / 1.031 |
11. | Hiroshi AOYAMA | Drive M7 Aspar | Honda | 2'10.568 | 10.777 / 8.274 |
Nem futott mért kört: | |||||
Pol ESPARGARO | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha |
A teljes rajtlista:
1. | Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | Honda |
2. | Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | Honda |
3. | Jorge LORENZO | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha |
4. | Stefan BRADL | LCR Honda MotoGP | Honda |
5. | Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | Ducati |
6. | Valentino ROSSI | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha |
7. | Aleix ESPARGARO | NGM Forward Racing | Forward Yamaha |
8. | Cal CRUTCHLOW | Ducati Team | Ducati |
9. | Bradley SMITH | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha |
10. | Alvaro BAUTISTA | GO&FUN Honda Gresini | Honda |
11. | Hiroshi AOYAMA | Drive M7 Aspar | Honda |
12. | Pol ESPARGARO | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha |
13. | Yonny HERNANDEZ | Energy T.I. Pramac Racing | Ducati |
14. | Nicky HAYDEN | Drive M7 Aspar | Honda |
15. | Karel ABRAHAM | Cardion AB Motoracing | Honda |
16. | Hector BARBERA | Avintia Racing | Ducati |
17. | Scott REDDING | GO&FUN Honda Gresini | Honda |
18. | Alex DE ANGELIS | NGM Forward Racing | Forward Yamaha |
19. | Danilo PETRUCCI | Octo IodaRacing Team | ART |
20. | Michael LAVERTY | Paul Bird Motorsport | PBM |
21. | Mike DI MEGLIO | Avintia Racing | Avintia |
22. | Broc PARKES | Paul Bird Motorsport | PBM |
23. | Andrea IANNONE | Pramac Racing | Ducati |