Az elsőhöz képest sokat változtak a körülmények a királykategória második negyvenöt perces tréningére. A szikrázó napsütés helyett már a felhők uralták az eget, viharos széllel érkezett az a jelentős eső, amit délutánra jósoltak. A magyar idő szerint 8:05-kor kezdődő edzés elején így semmire nem is számíthattunk, teljesen alkalmatlan volt a pálya a motorozásra. Ezt a versenyigazgatóság is így gondolta, így öt perc után piros zászlóval megállították az edzést, és kiküldték a felvezető autót, hogy járja körbe az aszfaltcsíkot. Körülbelül negyedóra körözés után lejött az autó a pályáról. Mivel addigra az eső elállt, a pályát pedig elég biztonságosnak találták, felbőghettek a motorok, 8:30-kor nyílt a bokszutca, az óra pedig ismét 45 perctől számolt visszafelé.
Természetesen nagyon óvatos, tapogatózó első köröket láthattunk. Aleix Espargaro így is kimotorozott az utolsó kanyarban a pályáról, szerencsére motoron maradt. Bő tíz perc elteltével Marquez, Hernandez, Lorenzo, A. Espargaro és Crutchlow voltak a top 5-ben. Az ezt követő percekben a határok keresése közben egyre javultak a köridők. A tréning feléhez érve Lorenzo, Bradl, Crutchlow, Dovizioso, Pedrosa, Hernandez, A. Espargaro, Rossi, Bautista és Iannone voltak a legjobb tíz. A különbségek igen nagyok voltak, különösen Lorenzo előnye, aki 2’15.109-cel másfél másodperccel vezetett, ráadásul folyamatosan gyorsult, néhány perccel később 2,2 másodpercre növelte a közte és Bradl között lévő szakadékot.
Tizenhét perccel a leintés előtt Marquez visszaküzdötte magát a top 10-be, sőt, fél másodpercre megközelítette élen álló honfitársát. Az utolsó tíz percbe érve A. Espargaro feljött a harmadik helyre. Ekkora ismét kisütött a nap, a pályán pedig egyre kevesebb volt a víz. Öt perccel a vége előtt Iannone eldobta Ducatiját, láthatóan nem úszta meg nagy fájdalmak nélkül. Időközben Pedrosa verekedte be magát a top 3-ba. Lorenzón és A. Espargarón kívül a Yamahások igen óvatosak voltak, a mezőny második felében foglaltak helyet. A végén Lorenzo maradt az élen, Marquez és Pedrosa előtt. Mögöttük Dovizioso, A. Espargaro, Barbera, Bradl, Iannone, Hayden és Crutchlow zártak a legjobb tízben.
Az edzés végeredménye:
Név | Csapat | Motor | Idő | Különbség | |
1 | Jorge LORENZO | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 2'14.503 | |
2 | Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | Honda | 2'14.745 | 0.242 / 0.242 |
3 | Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | Honda | 2'15.582 | 1.079 / 0.837 |
4 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | Ducati | 2'16.231 | 1.728 / 0.649 |
5 | Aleix ESPARGARO | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 2'16.374 | 1.871 / 0.143 |
6 | Hector BARBERA | Avintia Racing | Ducati | 2'16.693 | 2.190 / 0.319 |
7 | Stefan BRADL | LCR Honda MotoGP | Honda | 2'16.706 | 2.203 / 0.013 |
8 | Andrea IANNONE | Pramac Racing | Ducati | 2'16.793 | 2.290 / 0.087 |
9 | Nicky HAYDEN | Drive M7 Aspar | Honda | 2'16.868 | 2.365 / 0.075 |
10 | Cal CRUTCHLOW | Ducati Team | Ducati | 2'16.906 | 2.403 / 0.038 |
11 | Karel ABRAHAM | Cardion AB Motoracing | Honda | 2'17.259 | 2.756 / 0.353 |
12 | Yonny HERNANDEZ | Energy T.I. Pramac Racing | Ducati | 2'17.384 | 2.881 / 0.125 |
13 | Hiroshi AOYAMA | Drive M7 Aspar | Honda | 2'17.411 | 2.908 / 0.027 |
14 | Alvaro BAUTISTA | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 2'17.434 | 2.931 / 0.023 |
15 | Valentino ROSSI | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 2'18.022 | 3.519 / 0.588 |
16 | Pol ESPARGARO | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 2'18.043 | 3.540 / 0.021 |
17 | Bradley SMITH | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 2'18.544 | 4.041 / 0.501 |
18 | Alex DE ANGELIS | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 2'18.662 | 4.159 / 0.118 |
19 | Michael LAVERTY | Paul Bird Motorsport | PBM | 2'19.151 | 4.648 / 0.489 |
20 | Danilo PETRUCCI | Octo IodaRacing Team | ART | 2'19.301 | 4.798 / 0.150 |
21 | Scott REDDING | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 2'19.726 | 5.223 / 0.425 |
22 | Mike DI MEGLIO | Avintia Racing | Avintia | 2'20.725 | 6.222 / 0.999 |
23 | Broc PARKES | Paul Bird Motorsport | PBM | 2'20.781 | 6.278 / 0.056 |