DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 8. vasárnap
Motor

Rossi: Látványosabb futamok kellenek

Habár Valentino Rossi nem mondott vele sok újdonságot, azonban az olasz leszögezte, hogy a MotoGP fejlődésének az egyik kulcsa az, hogy a nézők ismét érdekfeszítő versenyeket láthassanak.

"Jelenleg számomra kevésbé olyan attraktív a MotoGP, mint mondjuk öt-hat évvel ezelőtt, ezen felül pedig az elmúlt időben gyakran voltak unalmas versenyek. A gyártókat megértem, hogy rengeteg pénzt ölnek az elektronikába, majd azokat az utcai motorokban használják fel, azonban ha ismét látványos versenyeket szeretnénk látni, akkor nekik is át kell gondolniuk a dolgot azzal kapcsolatban, hogy ezt hogyan tudnánk megvalósítani." - mondta Rossi, akinek az utóbbi időben nem változott az elektronikáról kapcsolatos véleménye, mely szerint azt vissza kellene szorítani. "Számomra az elektronika csak 30%-ban jelenti a biztonságot és 70%-ban a motor teljesítményének, vagyis gyorsaságának növelését, egyszóval a jobb köridőket. Manapság két kanyar között már nem a versenyző, hanem az elektronika tartja kontrol alatt a versenygép erejét. Ha manapság két motoros egymással szembe kerül, akkor aligha lehet a versenyzők alapján különbséget tenni a motorok között. Egyszerűen minden tökéletes, mivel a versenygép hátulja nem viselkedik idegesen, nem egykerekezik a motor, a teljesítményt pedig elektronika szabályozza." - magyarázta a "Doktor", aki egyáltalán nincs az egységes motorvezérlő elektronika ellen, sőt a véleményéből adódóan támogatja azt.



Többek közt Rossi jóvoltából idén talán több izgalmat láthatunk majd a királykategória futamain

"Ez esetben a pilóták tudása ismét meghatározó lehetne. Egyértelmű, hogy a versenygépeknek rengeteg erejük van, így pedig a biztonság nagyon fontos szerepet kap. Mindenképpen egyensúlyt kell azonban találnunk a látványosság - tökéletesség és a biztonság között." - nyilatkozta a kilencszeres világbajnok, aki szerint az abroncsok annyira nem hibáztathatóak azért, hogy unalmassá vált a MotoGP. "Értelemszerűen nem kérhetjük azt a Bridgestone mérnökeitől, hogy rosszabb minőségű gumikat gyártsanak." - mondta az olasz, aki hozzátette, hogy egy jól beállított motor esetén a mostani Bridgestone gumikkal tulajdonképpen a verseny első köreitől az utolsóig ugyanazt a tempót lehet menni. Rossi tehát alapvetően az elektronikai segítség visszaszorítása mellett van és ebből adódóan alapvetően támogatja a Dorna azon elképzelésit, mely szerint 2014-től bevezetnék az egységes elektronikát. Te mit gondolsz erről a témáról, szerinted is ez lehet a jelenleg elérhető legjobb megoldás a költségcsökkentés és egyben a futamok élvezetesebbé varázsolása érdekében?

P1Race.hu

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: