DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
12:41

Pályán most már többen is: a Ferrarik, a McLarenek és a Williamsek is kivezető körön bő tíz perc után.

Ennyi volt tehát a harmadik szabadedzés: egyelőre a McLaren a legjobb, de nincs messze Verstappen és az utolsó pillanatos javulás alapján a Ferrari sem - izgalmas időmérő várhat ránk 16 órától, tartsatok velünk akkor is!

Mutatjuk a teljes sorrendet is:

És Leclerc végül nem hoz igazán nagy csattanót, 21 ezreddel elmaradt Norristól. És akkor ez a vége: Norris, Leclerc, Piastri, Verstappen, Russell az első ötben a végén!

Lejárt az idő, de még többen javíthatnak: Leclerc lila első szektort villant.

Norris 165 ezredes előnye Piastrival szemben egyébként eléggé tetemes ahhoz képest, hogy a többiek között századok vagy ezredek vannak...

Közben Albon megint javít: szűk négytizedes lemaradással a nyolcadik. Megint szűk fél másodpercen belül az első tíz.

Norris, Piastri, Verstappen, Russell, Bortoleto, Hamilton, Hadjar, Hülkenberg, Leclerc, Albon - ez a top 10 sorrendje az utolsó három perchez érve.

Leclerc így csak a nyolcadik helyre jön, de Hamilton is csupán a hatodik a lágy gumikon - igaz, utóbbi hátránya csak 267 ezredmásodperc.

Russell veszi át a negyedik helyet a Mercedesszel, a Ferrarik viszont csak most jönek a lágyakon - Leclerc viszont hatalmasat hibázik a Lesmo 2-nél, nagyot mentett a monacói!

Piastri visszaveszi a második helyet Verstappentől, újra McLaren 1-2. Bortoleto pedig közben a negyedik a Sauberrel!

Albon gyorsul és javít, de fél másodperces hátránnyal a nyolcadik, Sainz épp mögé jön be a másik Williamsszel.

Ráfordultunk az utolsó tíz percre, Verstappen pedig elválasztja a McLareneket, feljön a második helyre Norris és Piastri közé.

Nézzünk kicsit hátrébb is közben: az Alpine-ok totális sereghajtók itt is, de Antonelli is épp csak előzi őket. Sainz lóg ki a 16. helyével, de ő még nem futott lágy gumis gyorskört.

Záporoznak most a lágy gumis körök és próbálkozások: Hadjar az új harmadik a Racing Bullssszal, Russell a negyedik helyen a Mercedesszel!

No, lágy gumikon a McLarenek: Norris 1:19,331-es időt fut, ezzel az élre áll! Piastri két és fél tizedes hátránnyal a második. Villannak a Sauberek is: Bortoleto 3., Hülkenberg 5.!

Lesz majd amúgy egy vizsgálat az edzés után: Hadjar nem követte a versenyigazgató utasításait a Roggia-sikán bukóteréből való visszatérésnél - tegnap is kapott már emiatt egy jelzést...

Kicsit elcsendesett a pálya az utolsó roham előtt, mindössze a mezőny harmada köröz pillanatnyilag. Közülük Albon viszont feljött harmadiknak, elválasztva a Ferrarikat a már meglehetősen használt lágy gumikon a Williamsszel!

Jegyezzük meg: Verstappen, Albon és Russell a lágy gumikon futotta az idejét, a Ferrarik viszont a közepesen. Közöttük amúgy fordult a sorrend, Hamilton megelőzte Leclerc-t.

Előbb Russell, majd Albon jött fel negyediknek Verstappen és a Ferrarik mögé, előzve Hülkenberget - így állunk az edzés felénél:

Verstappen és Ocon között alakult ki egy kis versenyhelyzet az 1-es kanyarnál: szélárnyékból előzött a holland, de a sikánban visszavágott mellé és elé a francia - a futamon is szép jelenet lett volna!

Verstappen megfutja a hétvége eddigi legjobb idejét: 1:19,688 lágyakon a Red Bull-lal!

Albon az ötödik helyre hozza a tegnapi meglepetés Williamst, Leclerc meg belerontott az utolsó kanyarba a Ferrarival.

Leclerc 14 ezreddel maradt el Verstappen idejétől, Hamilton pedig a harmadik helyen, a Ferrarik viszont közepes gumikon futották a körüket.

Kezd beindulni az élet az élen: Piastri vezetett rövid ideig, de Tsunoda válaszolt, majd jött Verstappen, aki már 1:20 elejét repeszt, ő ugyanis lágy gumikon kezdte meg kapásból a munkát.

Norris is feliratkozott az 1-es kanyart elvétő és átvágó pilóták listájára. Most már lassan kevesebben lesznek, akik jól vették be a sikánt, mint ahányan elrontották!

Tsunoda 1:20,7-re javított idő közben a keményeken, ő vezet negyed óra elteltével Hamilton, Hadjar, Leclerc, Antonelli és Piastri előtt. Sainz és Bearman pedig ugyancsak bemutatott egy sikánátvágást az első kanyarkombinációban.

Hamilton közepes gumikon vágott volna neki egy gyorskörnek talán, de elmérte az első féktávot, át kellett vágnia a sikánt. Piastri pedig szintén bemutatott egy elfékezést ugyanott, ő a kemény abroncsokon van kint.

Megszülettek az első köridők: Tsunoda 1:21,8-as idővel vezet, ami jócskán lassabb a tegnapi eredményeknél, mögötte Colapinto és Gasly. És ennyi egyelőre.

Gasly, Colapinto és Tsunoda is kinéz, de egyelőre mindenki csak installációs köröket teljesít.

Hülkenberg, Hadjar és a két Aston dugta csak ki az orrát egyelőre a garázsból. Verstappen viszont még be sem öltözött teljesen, az autón kívül beszélget kedélyesen a világbajnok, ennyire nincs nagy sietség a Red Bullnál.

Zöldre váltott közben a bokszutca végi lámpa, de ahogy megszokhattuk, senki nem rohant ki a pályára.

Az idő továbbra is tökéletes Monzában: süt a nap, kellemes 24 fok a levegő hőmérséklete.

A nap eddigi legfontosabb híre, hogy Pierre Gasly 2028-ig szerződést hosszabbított az Alpine-nal, de szintén fontos fejlemény, hogy az FIA lefújta a jövő hétre tervezett motortalálkozót, mivel a gyártók között nincs konszenzus arról, hogy 2031-nél korábban váltsanak V8-as erőforrásokra.

Eddig meglehetősen vegyes a kép a két pénteki tréning alapján: talán a McLarené az előny Monzában is, de korántsem annyira egyértelmű ez, mint amit idén megszokhattunk, ugyanis a Ferrari, Verstappen, sőt a Williams sem tűnik rossznak - arról, hogy mit lehet kiolvasni az első nap adataiból, itt írtunk bővebben.

Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit, kevesebb mint tíz perc múlva indul a harmadik, egyben utolsó szabadedzés az F1-es Olasz Nagydíjon - tartsatok velünk!