DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
10:27

Vettel autója a célegyenes elején adta el magát, a német nagyon okosan elgurult a bokszutca kijáratáig. Azóta már ismét a csapat kezében van a versenygép.

Összegzésünk a szabadedzésről itt olvasható. Folytatás nemsokára, 14 órakor a második edzéssel.

Ugyanez számokban – biztatónak tűnik a Haas kezdése:

Véget ért az eseménydúsan induló, aztán lenyugvó első szabadedzés. A két Mercedes közel egy másodperccel verte a kettő Ferrarit.

Érdekes nyilatkozat a McLarentől: a Sky Sports megkérdezte Alonso menedzserét, visszatér-e a spanyol a második szabadedzésre. „Remélem, igen” – hangzott a válasz.

Amíg Magnussen autóját kiemelik, a sárga zászlót virtuális biztonsági autó váltja fel.

Repülő finnek a topsebességek listájának tetején.

Kevin Magnussen kicsúszott a pályáról, de nem ragadt a kavicságyban, hanem a gumifal melletti füves sávon át próbált visszagurulni a pályára – a sáv azonban elfogyott, a Haas dánja pedig inkább leállította autóját.

A mezőny elején sorba álltak a csapatok: a két Mercedest két Ferrari, két Red Bull és két Haas követi. Aztán jön egy Renault (Hülkenberg), egy Toro Rosso (Sainz), majd két Force India.

A legtöbb kört Felipe Massa tette meg 28-cal, aki visszacsúszott a 12. helyre. A legkevesebbel, 10-zel Szergej Szirotkin rendelkezik, a Renault tesztpilótájának ismét korlátozott szereplés jutott, a csapat problémát észlelt az autón, és megkezdték szétszerelni.

Eközben Alonsót lefotózták, hogy távozik a katalán pályáról.

Hölgypilóták a bokszutcában: a Renault-nál a 16 éves Marta Garcia, a Saubernél pedig a csapat fejlesztőversenyzője, Tatiana Calderon.

Az eddig hátrébb tanyázó Raikkönen, aki előző gyorskörén elrontotta az utolsó kanyarkombinációt, most Vettel elé, a harmadik helyre ugrott.

Azonos abroncson 1,079 másodperc a Mercedes és Ferrari, 1,185 a Mercedes és Red Bull közti különbség.

Két perc leforgása alatt még négyen fordultak meg az élen: Vettelt Bottas váltotta pár pillanatra, aztán érkezett Lewis Hamilton 1:21.521-gyel, a tavalyi pole-idő alatt. 

Az eddig 17. helyen álló Vettel az első pozícióba ugrott, 0,106 másodpercet adott Verstappennek.

Mivel egy másodpercen belülre kerültünk hozzá képest, itt jegyeznénk le a 2016-os pole-pozíciós időt: tavaly 1:22.000 elég volt Hamiltonnak a rajtelsőségre.

Max Verstappen eközben csendben visszatért a pályára, csendben megfutotta első gyorskörét, amellyel csendben az első helyen kötött ki. 1:22.706-os idejét közepes abroncson állította fel.

Vettel eközben visszatért a pályára, közepes abroncs a Ferrarin.

Nem túl fényes a helyzet a Red Bullnál, Verstappen mellett Ricciardo is a garázsban vesztegel, a mérnökök nyüzsögnek az autók körül. 

Az első tíz így áll féltávnál: 

45 perc elteltével megemlítenénk, hogy három versenyző továbbra sem rendelkezik mért körrel: az egyik természetesen Alonso, de Verstappen és Kvjat délelőttje sem alakul terv szerint.

A Williams döntött úgy először, hogy keményről közepes gumira vált: Massa a 4. helyen a Mercedesek és Raikkönen mögött.

Amint ezt elhamarkodottan leírtuk, a német már újra öltözködik.

Hamilton 1:23.531-gyel került az élre, még mindig kemény abroncsok vannak az autókon. Eközben a Ferrarinál továbbra is Vettel autóján dolgoznak, úgy tűnik, elnyúlik a munka.

Eközben letakarva Alonso MCL32-ese is visszaérkezett a bokszba. Mennyi munka vár a McLaren szerelőire?

A két Mercedes átugrotta Raikkönent: Bottas egy másodpercet adott honfitársának, Hamilton a második. Ricciardo, Ocon és Perez még a top 6-ban.

A finn – csakúgy mint a másik 16 mért körrel rendelkező versenyző – azt a kemény abroncsot használta, amely sokak szerint használhatatlan lesz a hétvégén. Idén először látunk kemény keveréket az autókon. 

Annyi minden történik, hogy az állásra eddig alig jutott időnk: a másik Ferrarival Raikkönen az élen 1:24.691-es körrel.

Újabb autó állt meg a pályán: Vettel a bokszutca kijáratánál állt meg, a pályabírók tolják vissza. A váltóra panaszkodik a német.

Hárman rendelkeznek mért körrel, még az Alonso-incidens előtt futották meg: Massa vezet (1:25.894) Hamilton és Stroll előtt.

Miután a McLarent eltüntették, Alonso pedig mopeddel távozott, megszűnt a VSC-jelzés.

Az autót nem sikerült kitolni, emelővel kellett eltávolítani. Az autóból ömlik az olaj. Alonso motorhibára panaszkodva állt meg a McLarennel a 3-as kanyarban.

Alonso első köre volt a pályán. Az autó végül nem gyulladt ki, ám folyadék csöpögött belőle az aszfaltra. Nem tennénk rá nagy pénzt, hogy a spanyol vissza fog térni a pályára…

Fernando Alonso a bukótérbe csúszott, és autója füstöl!

Az edzés eközben már tart, mindenki kihajtott a pályára Alonso kivételével, de mért kört még nem született.

A McLaren is inkább az autó oldalára festette fel. (Bár a cápauszony a legkézenfekvőbb megoldás, a szabályok betűi csak annyit mondanak, hogy az autó oldalára, hátul kell a három betűs rövidítésnek kerülnie.)

Ahogy elnézzük, nem mindenki vette komolyan, hogy a cápauszonyra a név rövidítésének vagy rajtszámnak kell felkerülnie.

Nem mehetünk el szó nélkül a hétvége magyar vonatkozású sztorija mellett. Az alábbi kétüléses autónak fontos szerepe lesz a jövőben: minden versenyhétvégén körözni fog a pályán két ilyen, melyek a kiváltságosakat és egy szerencsés rajongót ismertetnek meg az F1 tempójával. Ahogy pedig már tegnap beszámoltunk róla, az egyiket a korábbi Formula-1-es versenyző, Baumgartner Zsolt vezeti majd!

Csütörtök az előkészületek, média és rajongók napja volt Spanyolországban: ide kattintva elérhető képválogatásunk az eseményekről.

A szabadedzésen a megszokott résztvevők mellett autóba ül „Sir” Szergej Szirotkin, a Renault tartalékpilótája is. Jolyon Palmer autóját veszi át 90 perc erejéig.

Egy másik fontos változás a hétvégén: megnőnek az autók elején levő rajtszámok, valamint a pilóták azonosítói felkerültek az eddig kiaknázatlan cápauszonyokra is.

Ez itt például a Mercedes, amely szinte új autónak tűnik, mint az eddig megismert W08, annyi újdonsággal készült a csapat. A Ferrari és Red Bull keveset fejlesztett – ide kattintva elolvasható összegző cikkünk a topcsapatok barcelonai újításairól.

Ha Formula-1 és péntek, akkor 10 óra: rövidesen, a megszokott időben indul a Formula-1 első szabadedzése Montmelóban. A Spanyol Nagydíj hagyományosan az európai szezon kezdete, a főhadiszállásokhoz való közelsége miatt pedig a csapatok évről évre hagyományosan itt vetik be az újításokat, melyeket az idénykezdet óta sikerült kiagyalniuk. (Tudjuk, Szocsi, az előző verseny helyszíne is Európában található, úgy néz ki azonban, ezt a csapatok nem ismerik el, mert változatlanul Spanyolország a nagy fejlesztések helyszíne.)