DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
15:31

Tiszta levegő és hosszan kintmaradni. Ez kell most Norriséknak mérnöke szerint.

Ennyi volt a futam Imolából, köszönjük, hogy velünk tartottatok! A versenyzői nyilatkozatokért, a legfrissebb F1-es sztorikért és érdekességekért olvassátok továbbra is a Formula.hu-t! Jövő héten folytatás a legendás Monacóban!

Íme a végeredmény:

A McLaren párosának most be kell érnie a második-harmadik hellyel, megállíthatatlan volt a Red Bull hollandja!

Verstappen eközben megnyeri az Emilia-romagnai Nagydíjat!!!

És Leclerc visszaadja a pozíciót Albonnak a csapat utasítása után. Albon az ötödik ezzel.

Lassan rámászik Leclerc-re Albon!

Albon viszont még visszajöhet az ötödik helyre, közel van Leclerc-hez...

Feljegyezték Leclerc és Albon incidensét.

És most Hamilton támadja Leclerc-t, és meg is van az előzés! Hamilton már a negyedik!

ALBON ÁTSZÁNKÁZIK A SÓDERÁGYON! Próbált volna elmenni Leclerc mellett, aki kissé leterelte a pályáról, így Hamilton is elmegy a Williams mellett.

Egyébként Verstappen előnye már 5,7 másodperc, az ő győzelme biztosnak tűnik.

Most Albonon lehet a sor... Egyelőre csak nézelődik, de a következő körben már támadhat.

Piastrit pontosan úgy előzte meg csapattársa, mint Verstappen a rajt után.

NORRIS ELMEGY PIASTRI MELLETT! Megvan a második hely a britnek!

Hamilton feljön a hatodik helyre, megelőzi Russellt.

Norris közel Piastrihoz, Albon közel Leclerc-hez. Ki fog először próbálkozni?

Nincs további vizsgálat a Norris-Albon esetet illetően.

Norris egy másodpercen kívül Piastrihoz képest, aki leszakadt Verstappenről.

Feljegyezték Norris és Albon biztonsági autós esetét.

Most már Albon szorongatja Leclerc-t!

ZÖLD ZÁSZLÓ! Verstappen simán marad az élen, Norris viszont nem tudja megtámadni Piastrit, inkább Leclerc-re kell figyelnie!

Valószínűleg Piastrinak és Leclerc-nek kell majd hátrafelé figyelgetnie.

Ezután a kör után újraindulunk!

Bearman visszavette a körhátrányát, a biztonsági autó viszont még mindig a pályán.

Közben Leclerc attól tart, hogy nem fog a pontszerző helyek között végezni, mivel szerinte nagyon nehéz lesz az újraindítás a használt keményeken.

Norris abroncsai 15 körrel frissebbek, mint Piastrié.

Norris a rádión jelenti, hogy látja, hogy Piastri kerekei használtabbak. Azt mondja, hogy nem arra kéri a csapatot, hogy engedjék el, csak azt szeretné, ha nem nehezítenék meg egymás dolgát. 

A visszajátszásból nem teljesen világos, hogy Albon vagy Norris volt előrébb a brit kiállása után a biztonsági autós vonalnál. A brit besorolt a Williams elé, de lehet, hogy nem ő volt előrébb. Mindenesetre Albon kereket cserélt, úgyhogy ígyis, úgyis visszább esett. 

A még versenyben lévő versenyzők sorrendje:

Albon, Hamilton és Hadjar is kiállnak a friss gumikért.

Most Norris a friss gumikon Piastri mögött lesz az újraindításkor, miközben Verstappen szintén a frisseken lesz az élen. Vajon láthatunk csapatutasítást a McLarennél?

Norris kiállása picit lassú, a mclarenes Piastri mögé tér vissza, aki marad a használtabb keményeken!

Na ez most érdekes lesz! Verstappen és Norris kijönnek a friss gumikért.

BIZTONSÁGI AUTÓ! Antonelli nem fejezi be a hazai versenyét! Valami problémája akadt a Mercedesnek, ami leáll az út szélén.

Piastrié a leggyorsabb kör, hátránya 13,8 másodperc, 19 kör van hátra.

Alonso nagyon-nagyon dühös, borzasztóan balszerencsésen járt a kerékcserével. Pedig simán pontszerző helyen lehetne most a spanyol, ehelyett a 13. pozícióban van.

Ami érdekes lehet, hogy a Ferrari megpróbálja-e beérni Albont a negyedik helyért. Leclerc most egy fokkal gyorsabbnak tűnik, mint Hamilton, de a brit van előrébb. 

Az talán kijelenthető, hogy az első három hely sorsa biztosnak tűnik, ugyanis hasonló frissességű gumikon autózik Verstappen, Norris és Piastri is, a különbségek pedig jócskán 10 másodperc felett vannak.

Nos, a helyes válasz az előbbi volt. Piastri a harmadik, Albon a negyedik. Piastri hátránya a második Norris mögött 12,7 másodperc.

És lassan támad is az ausztrál. Vajon hagyja magát a williamses, vagy kicsit megdolgoztatja Piastrit?

Miközben Leclerc feljön a hetedik helyre, Piastri már majdnem DRS-távolságon belül van Albonhoz képest.

Hamilton az ötödik helyig küzdi fel magát a közepeseken, de nagyon elhasználta a gumijait eközben.

Közben egy kis érdekesség: 242 ezren követik figyelemmel a futamot a helyszínen, ez rekordnak számít a tavalyi 200 ezer után.

A top tízben csak Hamilton és Antonelli vannak a közepeseken, mögöttük a másodjára is kiálló Leclerc, majd a szintén sokat veszítő Alonso és Russell.

Na, így állunk most: Verstappen vezet a friss keményeken Norris előtt, előnye 19 másodperc. Mögöttük Albon szintén a frisseken 8 másodperc lemaradásban, őt Piastri üldözi, aki már csak 5 másodpercre van a Williamstől.

Hamilton nagyjából 30 kör várakozás után végre elmegy Antonelli mellett.

Eközben Sainz és Tsunoda nyúzzák egymást, a spanyol panaszkodik.

Russell majdnem telibetalál egy Haast hátulról a bokszutcában.

Vége a VSC-nek, Piastri most Albont üldözheti, aki a harmadik helyen van a Williamsszel a friss gumikon. Összejöhet neki a dobogó?

Piastri is megcsinálja második kiállását, a friss keményekre szavaz. Norris így megint második, az ausztrál a negyedik helyen tér vissza. Albon a harmadik így!

A korán kiállók most kimennek egy második kerékcserére is. Az élen most Verstappen-Piastri-Norris a sorrend, mögöttük Albon és Hadjar.

Albon most nagyon örülhet, a negyedik helyen tér vissza a pályára a friss gumikon.

Norrisék egy körrel vétették el a tökéletes kiállást... Mekkora balszerencse. Verstappen természetesen kijön a friss keményekért.

HOPPÁ! Virtuális biztonsági autó, Ocon autója áll meg az út szélén. 

Ez érdekes... Norrist most hozzák ki kereket cserélni, felmennek a kemények, gyors kiállás.

Kissé szétszakadt a Piastri mögött érkező felzárkózók csoportja: Leclerc a 8. helyen, Russell a 11. helyen, Sainz és a többiek a 13. hely után haladnak most.

Piastri Antonellit is megelőzi, már csak közepeseken autózó pilóták vannak előtte.

Piastri már az Antonelli-Hamilton páros mögött, vagyis most már csak Antonelli mögött, ugyanis elmegy Hamilton mellett.

Piastri hátránya Verstappenhez képest most 32 másodperc, kezd gyorsabb lenni a hollandnál. 

Így állunk most:

A csapat megnyugtatja a britet, hogy minden rendben, és a körideivel sincs baj.

Russell panaszkodik, szerinte valami probléma, törés lehet az autó hátulján, nagyon instabil a Mercedes.

A mezőny elején még négyen vannak a közepeseken: Verstappen, Norris, Albon és Hadjar.

Jelen állás szerint ebből egy kiállás lesz - Sainz is ezt állapítja meg a rádión -, ez pedig a sokáig kintmaradóknak kedvezhet.

Piastri közben folyamatosan tör előre, már a nyolcadik. Leclerc végre elmegy Tsunoda mellett, ő is kezdhet felzárkózni.

Norris pedig közeledik is kissé Verstappenre, de még mindig 9,5 másodperc a hátránya. Viszont így jó esélye lehet a britnek arra, hogy jócskán közelebb térjen vissza Piastrihoz a kiállás után.

Az előző körben egyébként egy másodperccel lassabb volt Piastri Norrisnál. Ez betudható az előtte lévő dugónak. 

Ez ennyi is volt, Tsunoda letudva. Piastri következő áldozata Bearman lehet. Eközben Verstappenék még mindig nyúzzák a közepeseket.

Piastri eközben megérkezik a friss keményeken a még nem kiálló csoport végére. Tsunoda van előtte. 

Persze az ő gumijai fognak elkezdeni a leghamarabb elfogyni, de az csak a jövőbeli Leclerc problémája...

Leclerc hatalmasat nyert ezzel a korai kiállással, kevesebb mint öt másodperccel van csak Piastri mögött. Ne feledjük, a 11. helyről indult!

Norris tempója egyébként még jónak néz ki a közepeseken, lehet, hogy megpróbálja kicsit elnyújtani a menetét a brit.

Jajj... Alonso elülső fékjei lángoltak picikét a bokszból kifele menet. 

Piastri is kihajt a friss gumikért, 3,6 másodperces kiállással... Leclerc elé érkezik vissza a pályára.

Eközben Piastri lemaradása már 2,8 másodperc, 7,6 másodperccel mögötte Norris.

Alonso is kiáll, Sainz elé érkezik.

Leclerc így elévágott a britnek! Leclerc-Russell-Sainz a friss gumisok sorrendje a 15-17. helyeken.

Russell jön is ki a bokszba, elfogyhattak kissé a gumijai. Jön ki Sainz is, és Leclerc is cserélt már az előző körben. Felmennek a kemények.

És most ott tudja tartani Norris, megvan az előzés! Szép manőver volt, Norris feljön a harmadik helyre!

Russell közben a gumijait félti, hiszen nagyon nyúzza őket jelenleg.

Norris megint majdnem elmegy Russell mellett, de kissé le kell mennie a pályáról. Így megint nincs előzés, és megjön rájuk Alonso.

Eközben Russell egyre távolabb kerül Piastritól, akinek továbbra is másfél-két másodperc között mozog a hátránya Verstappenhez képest.

Norris próbál bebújni Russell mellé, de egyelőre nincs előzés.

Norris nagyon közel van Russellhez, bármelyik pillanatban megpróbálhat elmenni a Mercedes mellett. Eközben Alonso kicsit lemarad tőle, őt a Williamsek szorongatják.

Russell mögött szép DRS-vonat alakul ki, a brit két és fél másodpercre lemarad Piastritól. 

Norris közeledik Russellre, kb. fél másodpercre van most a Mercedestől.

Verstappen előnye stabilan másfél másodperc környékén mozog, Russell pedig már több mint három másodpercre van lemaradva a hollandtól. 

Leclerc pedig már Stroll Astonjára tapad... Jól halad eddig a ferraris. 

Leclerc és Gasly csapnak össze, a monacói feljön a kilencedik helyre, míg a francia lemegy a pályáról. Átszánkázik a sóderágyon és a 14. helyig esik vissza.

Antonelli és Hamilton csatáznak, az olasz van jelenleg előrébb. Tét a 12. hely...

Micsoda előzés volt ez Verstappentől! Gasly és Leclerc javítottak még egy-egy pozíciót, valamint Antonelli is. Mindenki más többnyire maradt a helyén.

Máris közel egy másodperc a holland előnye.

Norris rajtja nem sikerült erősen, Alonso szorongatta. Russell maradt a harmadik, Piastri visszacsúszik a második helyre.

Verstappen remek manőverrel átveszi a vezetést! WOW!

Kialszanak a lámpák... ÉS RAJT!

A mezőny első fele a közepes keverékű gumikra szavazott, Hamilton, Antonelli és még páran hátul a keményeken vannak.

Colapinto megköszöni a csapatnak a rádión, hogy összerakták az autóját tegnapi balesete után.

Elindult a mezőny a felvezető körre!

Ilyen biztatás mellett csak jó futama lehet a Ferrariknak...

 

5 perc, és kezdünk!

Gyönyörű idő van Imolában, esőfelhőknek semmi nyoma. Verőfényes napsütés és 23 fok. 

Egy futball-legenda is kilátogatott a futamra:

 

Bő tíz percünk van még a rajtig, addig is ajánljuk kedves olvasóink figyelmébe cikkünket, amelyben összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat a mai futammal kapcsolatban: imola-rajt-elotti-tudnivalok 

Vörösben úsznak a lelátók Imolában, ahol felcsendül az olasz himnusz. A hazai szurkolók kedvencei azonban csak a top tízen kívülről indulnak. Az egykörös tempóval küszködő Ferrarik a 11. és 12. helyen sorakoznak fel, míg a helyi hős, a fiatal Andrea Kimi Antonelli csak a 13. rajtkockából kezdi meg a versenyt.

A mezőny már javában készülődik a rajtrácson, egy valakit kivéve - Yuki Tsunoda a bokszutcából rajtol majd, miután csapata, a Red Bull több jelentős alkatrészt is kicserélt autóján tegnapi törését követően. 

 

A tegnapi időmérő kifejezetten eseménydúsra sikeredett: két piros zászlóval is meg kellett szakítani a kvalifikációt Yuki Tsunoda és Franco Colapinto balesetei után, a Ferrari párosa már a Q2-ben búcsúzott, végül Oscar Piastri zárt az élen Max Verstappen előtt. Ha valaki lemaradt volna az időmérőről, az ide kattintva elolvashatja az összefoglalót, a teljes rajtrács pedig ezen cikkünkben megtekinthető. 

Üdvözlünk mindenkit az F1-es Emilia-romagnai Nagydíj élő szöveges közvetítésén! Fél óra múlva kezdetét veszi a verseny.