DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

Imola: Rajt előtti tudnivalók

Délután 15 órakor elrajtol a várhatóan utolsó F1-es Emilia-romagnai Nagydíj. Összeszedtük a legfontosabb információkat, stratégiákat és az abroncshelyzetet.

Délután háromkor megkezdődik a jelen állás szerint utolsó F1-es Emilia-romagnai Nagydíj. Az alábbiakban összeszedtünk mindent, amit a rajt előtt tudni érdemes.

19 autó a rajtrácson, egy a bokszban

A tegnap balesetet szenvedő két pilóta helye egyaránt módosult a rajtrácson: Yuki Tsunoda autója javítása miatt a bokszból kényszerül rajtolni, míg Franco Colapinto egyhelyes rajtbüntetést kapott a stewardoktól mivel túl hamar hajtott ki a garázsból az első piros zászlót követően.

imola-rbcp



Az Emilia-romagnai Nagydíj rajtsorrendje:

1. Oscar Piastri 1:14.670      
  McLaren-Mercedes        
      2. Max Verstappen 1:14.704
        Red Bull-Honda RBPT  
3. George Russell 1:14.807      
  Mercedes        
      4. Lando Norris 1:14.962
        McLaren-Mercedes  
5. Fernando Alonso 1:15.431      
  Aston Martin-Mercedes        
      6. Carlos Sainz 1:15.432
        Williams-Mercedes  
7. Alexander Albon 1:15.473      
  Williams-Mercedes        
      8. Lance Stroll 1:15.581
        Aston Martin-Mercedes  
9. Isack Hadjar 1:15.746      
  Racing Bulls-Honda RBPT        
      10. Pierre Gasly 1:15.787
        Alpine-Renault  
11. Charles Leclerc 1:15.604      
  Ferrari        
      12. Lewis Hamilton 1:15.765
        Ferrari  
13. Andrea Kimi Antonelli 1:15.772      
  Mercedes        
      14. Gabriel Bortoleto 1:16.260
        Sauber-Ferrari  
15. Liam Lawson 1:16.379      
  Racing Bulls-Honda RBPT        
      16. Franco Colapinto* -
        Alpine-Renault  
17. Nico Hülkenberg 1:16.518      
  Sauber-Ferrari        
      18. Esteban Ocon 1:16.613
        Haas-Ferrari  
19. Oliver Bearman 1:16.918      
  Haas-Ferrari        
      B. Yuki Tsunoda** -
        Red Bull-Honda RBPT  

 

Egy kiállásos futam várható

A Pirelli szokásos futam előtti beharangozójában közzétette a várható stratégiákat: a három legjobbnak ítélt variációi egyikében sem kap szerepet a C6-os keverékű lágy abroncs, az előrejelzésekben két egy kiállásos megoldás, valamint egy közepes–kemény–kemény kombináció szerepel – utóbbit azonban jóval kevésbé teszi vonzóvá, hogy Imolában egy kiállással 28 másodpercet lehet veszíteni.

l-pirelli-imola-1

Piastri és Verstappen is három új szettel indulhat

A legtöbb versenyző két új szett keménnyel és egy új szett lággyal kezd neki a futamnak, ezek közül kivételt jelent a két Aston Martin, akik idei legjobb időmérőjükön a többiekétől eltérő taktikát alkalmaztak, nekik egy használt kemény és két használt közepes keverékük van, továbbá az egyetlen közepesét a Q3-ban szintén felpakoló Russell, valamint az egyik kemény abroncsát már megjárató Norris.

Emellett persze mindenkinek van 3-4 szett lágy keverékű abroncsa, de ezek valószínűleg csak rendkívüli helyzetben kerülnek elő ma.

 

Kemény

Közepes

Lágy

Új

H.

Új

H.

Új

H.

Oscar Piastri

2

0

1

0

0

3

Max Verstappen

2

0

1

0

0

3

George Russell

2

0

0

1

0

3

Lando Norris

1

1

1

0

0

3

Fernando Alonso

0

1

0

2

0

3

Carlos Sainz

2

0

1

0

0

3

Alexander Albon

2

0

1

0

0

3

Lance Stroll

0

1

0

2

0

3

Isack Hadjar

2

0

1

0

0

3

Pierre Gasly

2

0

1

0

0

3

Charles Leclerc

2

0

1

0

1

3

Lewis Hamilton

2

0

1

0

1

3

Andrea Kimi Antonelli

2

0

1

0

1

3

Gabriel Bortoleto

2

0

1

0

1

3

Franco Colapinto

2

0

1

0

2

2

Liam Lawson

2

0

1

0

2

2

Nico Hülkenberg

2

0

1

0

1

3

Esteban Ocon

2

0

1

0

2

2

Oliver Bearman

2

0

1

0

2

2

Yuki Tsunoda

2

0

1

0

3

1

 

Száraz idő várható a futamon

Bár a hét elején még esőt jósoltak vasárnapra, mostanra szinte biztossá vált, hogy napos, száraz időre számíthatunk az Emilia-romagnai Nagydíjon. Bár Oscar Piastri még egy bő órával a rajt előtt is úgy nyilatkozott, hogy eső zavarhatja meg a versenyt, a legfrissebb előrejelzések csak 10 százalékos sanszot adnak az égi áldás érkezésére. A délnyugati szél nem befolyásolja érdemben a futamot.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: